Money.plFirmaGrupa pl.soc.prawo

Re: Wykryte przeoczenie US. Czy to przejdzie?

poprzedni wątek | następny wątek pl.soc.prawo
2011-11-08 08:50 Re: Wykryte przeoczenie US. Czy to przejdzie? NKAB -
spp napisał(a):

> Najistotniejsze zmiany w US to jednak lata dziewięćdziesiąte.

Tak, tak pamietamy:

paragon zwykły,
paragon vat,
rachunek zwykły,
rachunek uproszczony,
rachunek vat,
faktura bez vat,
faktura vat,
faktura korygująca

i to wszystko po bardzo szybkim wprowadzeniu ustawy o vat
dla społeczeństwa nie mającego pojęcia o księgowości.

W tamtym czasie nie było internetu a jedynie Rzepa,
na która naprawdę trzeba było mieć czas aby ją czytać
no i coś kumać z tego tam pisano.

Ile kobiet, kwiaciarek, handlarek pietruszką itp
wychodziło od naczelnika US z płaczem,
ilu facetów chciało pobić naczelnika US za to,
że bezwiednie wystawili jedną fakturę vat a potem zorientowali się,
że nie chcieli być vatowcami i wystawiali już prawidłowe dokumenty
a nczelnicy rozkładali ręce i mówili, że wszysko muszą teraz
obciązyć vatem i obliczyć odsetki i zapłacić to w terminie

Może ktoś wiecej napisze bo ja nie mam już ochoty.

Andrzej.


--
2011-11-08 11:59 Re: Wykryte przeoczenie US. Czy to przejdzie? spp
W dniu 2011-11-08 08:50, NKAB - pisze:

>> Najistotniejsze zmiany w US to jednak lata dziewięćdziesiąte.
>
> Tak, tak pamietamy:
>
> paragon zwykły,
> paragon vat,
> rachunek zwykły,
> rachunek uproszczony,
> rachunek vat,
> faktura bez vat,
> faktura vat,
> faktura korygująca

A ja pamiętam także to, co było wcześniej dlatego napisałem to co
napisałem. :)

--
spp
2011-11-08 12:26 Re: Wykryte przeoczenie US. Czy to przejdzie? Gotfryd Smolik news
On Tue, 8 Nov 2011, NKAB - wrote:

> spp napisał(a):
>
>> Najistotniejsze zmiany w US to jednak lata dziewięćdziesiąte.
>
> Tak, tak pamietamy:
>
[...]
> rachunek uproszczony,
[...]
>
> i to wszystko po bardzo szybkim wprowadzeniu ustawy o vat
> dla społeczeństwa nie mającego pojęcia o księgowości.

...przez zespół który najwyraźniej miał podobne pojęcie o działaniu
prawa i zapisał "zabezpieczenia". Całkiem jak szpece od opiniowania
prawa o ruchu drogowym (dwufazowy skręt w lewo rowerem do dziś
nie jest dopuszczalny, zaś "zabezpieczenie" z usunięciem przepisu
nadinterpretowanego jako dającego pierwszeństwo jezdni nad DDR
dopiero co zniesiono bo ciężkich bojach, podobny przepis dotyczący
pieszych nadal jest w PoRD i nadal jest nadinterpretowany).

Później eksperci tegoż zespołu wyrażali w prasie zdziwienie
...pamiętacie nad czym? - ano właśnie nad tym, że USy to
"zabezpieczone" prawo... STOSUJĄ!
No normalnie tragedia, zapisaliśmy że literówka w fakturze
czyni ją nieważną, w innym miejscu napisaliśmy że od
nieważnej faktury nie wolno odliczyć VAT ale odprowadzić
trzeba, jeszcze gdzie indziej że oprócz odsetek należy
się kara, i teraz ten zły US tak właśnie robi.
Coś w tym stylu profesor z tamtej ekipy później w mediach
komentował :>

> Ile kobiet, kwiaciarek, handlarek pietruszką itp
> wychodziło od naczelnika US z płaczem,
[...]
> a nczelnicy rozkładali ręce i mówili, że wszysko muszą teraz
> obciązyć vatem i obliczyć odsetki i zapłacić to w terminie

Tak właśnie.

> Może ktoś wiecej napisze bo ja nie mam już ochoty.

Ja napiszę.
Że "sukces budżetowy" został ogłoszony.

pzdr, Gotfryd
2011-11-08 12:49 Re: Wykryte przeoczenie US. Czy to przejdzie? p 47

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w
wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1111081218390.500@quad...
> On Tue, 8 Nov 2011, NKAB - wrote:
>
>> spp napisał(a):
>>
>>> Najistotniejsze zmiany w US to jednak lata dziewięćdziesiąte.
>>
>> Tak, tak pamietamy:
>>
> [...]
>> rachunek uproszczony,
> [...]
>>
>> i to wszystko po bardzo szybkim wprowadzeniu ustawy o vat
>> dla społeczeństwa nie mającego pojęcia o księgowości.
>
> ...przez zespół który najwyraźniej miał podobne pojęcie o działaniu
> prawa i zapisał "zabezpieczenia". Całkiem jak szpece od opiniowania
> prawa o ruchu drogowym (dwufazowy skręt w lewo rowerem do dziś
> nie jest dopuszczalny, zaś "zabezpieczenie" z usunięciem przepisu
> nadinterpretowanego jako dającego pierwszeństwo jezdni nad DDR
> dopiero co zniesiono bo ciężkich bojach, podobny przepis dotyczący
> pieszych nadal jest w PoRD i nadal jest nadinterpretowany).
>
> Później eksperci tegoż zespołu wyrażali w prasie zdziwienie
> ...pamiętacie nad czym? - ano właśnie nad tym, że USy to
> "zabezpieczone" prawo... STOSUJĄ!
> No normalnie tragedia, zapisaliśmy że literówka w fakturze
> czyni ją nieważną, w innym miejscu napisaliśmy że od
> nieważnej faktury nie wolno odliczyć VAT ale odprowadzić
> trzeba, jeszcze gdzie indziej że oprócz odsetek należy
> się kara, i teraz ten zły US tak właśnie robi.
> Coś w tym stylu profesor z tamtej ekipy później w mediach
> komentował :>

Z samych komentarzy to nie ma kasy !
Dlatego założył tenże profesor swój "instytut" (istnieje i kwitnie juz od
15 lat) w którym za naprawdę ciężkie pieniądze doradza, jak wykręcać się z
pułapek zastawionych wcześniej w przepisach VAT, tych samych pułapek, które
pod jego nadzorem wczesniej opracowano,- cóż, ma chłop głowę do interesów
(zresztą to podobno genetycznie uzasadnione!;-)
2011-11-09 01:06 Re: Wykryte przeoczenie US. Czy to przejdzie? Animka
W dniu 2011-11-08 12:49, p 47 pisze:
>
> Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w
> wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1111081218390.500@quad...
>> On Tue, 8 Nov 2011, NKAB - wrote:
>>
>>> spp napisał(a):
>>>
>>>> Najistotniejsze zmiany w US to jednak lata dziewięćdziesiąte.
>>>
>>> Tak, tak pamietamy:
>>>
>> [...]
>>> rachunek uproszczony,
>> [...]
>>>
>>> i to wszystko po bardzo szybkim wprowadzeniu ustawy o vat
>>> dla społeczeństwa nie mającego pojęcia o księgowości.
>>
>> ...przez zespół który najwyraźniej miał podobne pojęcie o działaniu
>> prawa i zapisał "zabezpieczenia". Całkiem jak szpece od opiniowania
>> prawa o ruchu drogowym (dwufazowy skręt w lewo rowerem do dziś
>> nie jest dopuszczalny, zaś "zabezpieczenie" z usunięciem przepisu
>> nadinterpretowanego jako dającego pierwszeństwo jezdni nad DDR
>> dopiero co zniesiono bo ciężkich bojach, podobny przepis dotyczący
>> pieszych nadal jest w PoRD i nadal jest nadinterpretowany).
>>
>> Później eksperci tegoż zespołu wyrażali w prasie zdziwienie
>> ...pamiętacie nad czym? - ano właśnie nad tym, że USy to
>> "zabezpieczone" prawo... STOSUJĄ!
>> No normalnie tragedia, zapisaliśmy że literówka w fakturze
>> czyni ją nieważną, w innym miejscu napisaliśmy że od
>> nieważnej faktury nie wolno odliczyć VAT ale odprowadzić
>> trzeba, jeszcze gdzie indziej że oprócz odsetek należy
>> się kara, i teraz ten zły US tak właśnie robi.
>> Coś w tym stylu profesor z tamtej ekipy później w mediach
>> komentował :>
>
> Z samych komentarzy to nie ma kasy !
> Dlatego założył tenże profesor swój "instytut" (istnieje i kwitnie juz od
> 15 lat) w którym za naprawdę ciężkie pieniądze doradza, jak wykręcać się z
> pułapek zastawionych wcześniej w przepisach VAT, tych samych pułapek, które
> pod jego nadzorem wczesniej opracowano,- cóż, ma chłop głowę do interesów
> (zresztą to podobno genetycznie uzasadnione!;-)

Modzelewski?
Pamiętam jak gadał sam do siebie jak chodził korytarzem. Pewnie Vat
sobie kalkulował.


animka
--
Pamiętajmy, że zwierzęta są bezbronne wobec człowieka, cierpią tak jak
ludzie. "Człowiek jest królem zwierząt, gdyż przewyższa je w
okrucieństwie, ale przyjdzie czas, kiedy będzie traktował mordowanie
zwierząt w ten sam sposób, w jaki obecnie traktuje zabijanie ludzi. Ten,
kto nie szanuje i nie ceni życia, nie zasługuje na to, aby żyć".
Leonardo da Vinci
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 starsze

Podobne dyskusje

Tytuł Autor Data

księga wieczysta - czy lepiej ją założyć czy szkoda pieniędzy?

Kopernik 2006-05-05 19:38

Czy fotki z fotoradaru sa wysyłane poczta, czy pokazywane na komisariacie?

Lukasz 2006-08-25 12:43

wniosek o widywanie synka czy to przejdzie ???

INDYGO29 2006-10-14 09:19

zmiana imienia na imie niepolskie - przejdzie?

ciekawy 2007-04-13 02:41

Czy iść z tym do prawnika (koszty i czy ktos wezmie taka sprawe)?

ikarek 2007-05-18 14:18

Czy to oszustwo czy moze tylko szalbierstwo (albo insze co)?

SDD 2007-11-26 00:03

Czy moge spytac sie policjanta czy przymknie na cos oko?

Kazik 2009-05-18 09:11

Anulowanie zamowienia: czy strace tylko zadatek, czy musze zaplacic

WRonX 2009-06-22 13:57

Czy podjazd do sklepu dla wozkow dzieciecych jest obowiazkiem czy

WRonX 2010-11-25 11:20

czy rzad jest niekompetentny czy moze celowo chca zarznac polski

Andrzej Ława 2011-03-14 09:10