Banki zarabiają na niewiedzy firm Aby prowadzić działalność gospodarczą, nie trzeba mieć firmowego konta, ustalił Money.pl. Przedsiębiorcy o tym nie wiedzą i słono za to płacą.
Zmiany w Ordynacji Podatkowej W przyszłym roku zmienią się zasady wydawania wiążących interpretacji podatkowych. Pojawi się też nowa instytucja postępowania podatkowego - rozprawa.
20 miliardów dolarów do wzięcia Tylko nieliczne polskie przedsiębiorstwa korzystają z oferty przetargowej Grupy Banku Światowego. A jest o co powalczyć.
Dofinansowanie stażu pracownika Bezrobotnego poniżej 25 roku życia, oraz takiego, który ma nie więcej, niż 27 lat a od ukończenia szkoły wyższej nie minęło dla niego 12 miesięcy można zatrudnić na dofinansowany ze starostwa staż.
Koszty uzyskania przychodu Pracodawca zobowiązany jest do gromadzenia i administrowania środkami Funduszu na specjalnie do tego celu wyodrębnionym rachunku bankowym.
Wydatkowanie środków ZFŚS Środki Funduszu przeznaczone są na finansowanie działalności socjalnej organizowanej na rzecz osób uprawnionych do korzystania z Funduszu oraz na dofinansowanie zakładowych obiektów socjalnych.
Krok piąty - ZUS - Zgłoszenie do ubezpieczeń W terminie 7 dni od daty powstania obowiązku ubezpieczeń, tj. od dnia rozpoczęcia wykonywania działalności gospodarczej należy zgłosić do ubezpieczeń siebie oraz dokonać zgłoszenia płatnika (firmy).
Krok trzeci - bank - Firmowe konto bankowe Dokonywanie lub przyjmowanie płatności związanych z wykonywaną działalnością gospodarczą następuje za pośrednictwem rachunku bankowego przedsiębiorcy.
Zakładam własną firmę Dla tych, którzy zamierzają uruchomić swoją własną firmę przygotowaliśmy krótki poradnik, przybliżający procedurę zakładania indywidualnej działalności gospodarczej.
Jaki ryczałt i karta w 2007 roku? Ryczałt ewidencjonowany oraz karta podatkowa obroniły się przed likwidacją uproszczonych form opodatkowania i nadal pozostają do dyspozycji przedsiębiorców.
PIT 2007 - zmiany ważne dla przedsiębiorców Czy w przyszłym roku będzie mniej biurokracji? Ile będzie można wrzucić jednorazowo w koszty zamiast amortyzować? Jak funkcjonować w obliczu nowej definicji działalności gospodarczej?