poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2006-12-26 23:37 | Jakość zamieników oraz oszustwo sieci naprawczej PZU | p.andrzejWYTNIJTO |
Zostałem oszukany przez sieć naprawczą PZU. W kosztorsie sporządzonym poprzez PZU miałem zaznaczone mnóstwo części do wymiany, a rawsztat je wyklepał i powiedział mi, że mam wstawione nowe. W dodatku niektórych części wogóle nie wymienił. Naprawa była wykonana bezgotówkowo z OC sprawcy. Jak mogę ścigać warsztat, czy ta sprawa podchdzi o oszustwo? Rozumiem że skoro za naprawę płaciło PZU to nie mogę żądać od warsztatu gotówi? W grę nie wchodzi ponowna naprawa bo niepozwolę się bawić moim autem. Oczywiście mam opinie rzeczoznawcy PZM, że naprawa została przeprowadzona nieprawidłowo. Napisałem pismo do PZU wraz z tą opinią 2 miesiące temu, ponoć pracują nad tą sprawą ale dlaczego tak długo, coś tu niegra. Kosztorys PZU był sporządzony na kwotę 11 tys. Warsztat skasował 14. tys. z czego jego faktyczne koszty to pewnie 4 tys. natomast rzeczywisty koszt naprawy częściami oryginalnymi wynoszą 18 tys. Więc mam pytanie czy ktoś wie, jak ten problem mogę roziązać? Mam też pytanie czy PZU ma obowiązek dostarczenia dokumentacji technicznej na prośbę klienta, stwierdzającej, że dany zamiennik jest takiej samej jakości co oryginał, do swojego kosztorysu (sporządzony przez PZU) zawierającego zamienniki? W jaki sposób mierzy się tą jakość, że dana część ma taką samą jakość? Kto to ustala? Jeśli tylko firma która produkuje ten zamiennik to czy można kwestionować? Piszę dlatego, że naprawiłem auto w sieci naprawczej PZU ustaliłem z rzeczoznawcą PZM, że mój błotnik po wymianie nie ma takich samych wymiarów jak ten oryginalny. Natomiast z PZU na moje kwestionowanie otrzymałem takie pismo: Z dniem 01 sierpnia 2005r. w PZU SA nastąpiła zmiana sposobu likwidacji szkód z tytułu odpowiedzialności cywilnej (OC). Zmiana ta nastąpiła w związku ze zniesieniem ograniczeń w stosowaniu części alternatywnych w naprawach prowadzonych w warsztatach autoryzowanych przez producentów/generalnych importerów (§15.4 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2003r. w sprawie wyłączenia określonych porozumień wertykalnych w sektorze pojazdów samochodowych spod zakazu porozumień ograniczających konkurencję), jako maksymalny poziom cen części PZU S.A. będzie akceptować ceny części alternatywnych o tej samej jakości, co części pierwszomontażowe (części oryginalne i o porównywalnej jakości zdefiniowane w Rozporządzeniu - §2.20-21), a w przypadku braku ich dostępności ceny określone przez producentów/generalnych importerów danej marki pojazdu. -- |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
OC w PZU |
robik | 2005-11-02 12:45 |
Skarga do PZU |
Kuba Gach | 2005-11-11 09:57 |
PZU |
MarekZ | 2006-02-09 22:28 |
Reklamacja w PZU |
Mariusz B. | 2006-03-31 06:54 |
OC z PZU |
Jacek | 2006-09-12 21:24 |
pzu |
mocnywgebie | 2006-10-22 20:42 |
PZU |
miklamer | 2006-11-14 02:08 |
PZU |
MiK^ | 2006-12-06 16:44 |
polisa w PZU |
helena | 2007-02-20 11:37 |
PZU - próba wyłudzenia |
minstal | 2007-07-19 14:42 |