poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2007-08-13 23:40 | Czy konsument ma prawo do zwrotu towaru bez wad? | tarirara |
czesc, kupiłem kilka dni temu sprzęt AGD w EURO, ale mi nie pasuje i chce go wymienić albo wógole oddać i odebrać pieniądze. Proba o informację, czy EURO ma obowiązek go przyjąć czy to raczej ich dobra wola i trzeba to wykłócić, jak sie nie zgodzą? może któreś z Was miało akurat z nimi jakąś styczność i moze pcos podpowiedzieć dzięki z góry |
2007-08-13 23:55 | Re: Czy konsument ma prawo do zwrotu towaru bez wad? | PlaMa |
tarirara pisze: > kupiłem kilka dni temu sprzęt AGD w EURO, ale mi nie pasuje i chce go > wymienić albo wógole oddać i odebrać pieniądze. > Proba o informację, czy EURO ma obowiązek go przyjąć czy to raczej ich dobra > wola i trzeba to wykłócić, jak sie nie zgodzą? To tylko ich dobra wola... chyba że poza ich lokalem kupiłaś pozdrawiam. PlaMa |
||
2007-08-14 00:21 | Re: Czy konsument ma prawo do zwrotu towaru bez wad? | en |
Użytkownik "PlaMa" news:f9qk0r$3aj$1@inews.gazeta.pl... > tarirara pisze: > >> kupiłem kilka dni temu sprzęt AGD w EURO, ale mi nie pasuje i chce go >> wymienić albo wógole oddać i odebrać pieniądze. >> Proba o informację, czy EURO ma obowiązek go przyjąć czy to raczej ich dobra >> wola i trzeba to wykłócić, jak sie nie zgodzą? > > To tylko ich dobra wola... chyba że poza ich lokalem kupiłaś lub też istnieje tu jakaś okoliczność świadcząca o istotnej niezgodności towaru z umową (katalog możliwości jest otwarty, np. sprzedawca zapewniał, że pralka ma funkcję automatycznego "czegoś tam", a okazuje się, że nie ma), wtedy można dochodzić doprowadzenia do stanu zgodnego z umową np. poprzez wymianę, a kiedy te sposoby zaspokojenia okażą się niewykonalne lub nieekonomiczne, wtedy od umowy można odstąpić. konsument ma o tyle łatwe dochodzenie przed sądem, że odnośnie do istotnej niezgodności stwierdzonej w okresie pierwszych 6 miesięcy istnieje domniemanie, że była ona obecna w czasie zawierania umowy... wszystko to jest unormowane w obowiązującej ustawie o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. |
||
2007-08-14 00:33 | Re: Czy konsument ma prawo do zwrotu towaru bez wad? | Marcin_Wójcik |
tarirara pisze: > czesc, > kupiłem kilka dni temu sprzęt AGD w EURO, ale mi nie pasuje i chce go > wymienić albo wógole oddać i odebrać pieniądze. > Proba o informację, czy EURO ma obowiązek go przyjąć czy to raczej ich dobra > wola i trzeba to wykłócić, jak sie nie zgodzą? > może któreś z Was miało akurat z nimi jakąś styczność i moze pcos > podpowiedzieć > dzięki z góry > > Niedawno to przerabiałem. Paragrafów nie podam ale opisze jak to działa. Ustawa o handlu nie nakłada na sprzedawcy (zdajsie od 1995 lub 99)obowiązku przyjęcia zwrotu pełnowartościowego towaru wyjątkiem jest sprzedaż zdalna (np. sklepy internetowe) gdzie kupujący ma prawo do zwrotu towaru w terminie bodajże 10 dni bez podania przyczyny(choc jest to obwarowane pewnymi warunkami). Z drugiej strony nie ma przepisu, który by tego zwrotu zabraniał przyjąć. Tak więc w przypadku sprzedaży stacjonarnej przyjęcie zwrotu pełnowartościowego towaru leży tylko w dobrej woli sprzedawcy. Dlatego nie załatwiaj nic na wariata i nie idź na udry. Najlepiej spokojnie pogadać ze sprzedawcą i jeżeli ma dobry dzień a przełożeni nie zabronili(jak mnie) to myślę że przymnie. Na pewno łatwiej będzie uzyskać wymianę niż zwrot gotówki. Dla osób które podniosą larum że "na zachodzie to nie ma problemów ze zwrotami" odpowiem. tak ale na zachodzie nikt nie wpada na pomysł kupienia telewizora plazmowego na 3 dni bo właśnie ma być finał ligi mistrzów. p,M |
||
2007-08-14 01:07 | Re: Czy konsument ma prawo do zwrotu towaru bez wad? | Wrak Tristana |
W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 13 sierpnia 2007 23:40 (autor tarirara publikowane na pl.soc.prawo, wasz znak: <46c0cbe9$0$25129$f69f905@mamut2.aster.pl>): > czesc, > kupiłem kilka dni temu sprzęt AGD w EURO, ale mi nie pasuje i chce go > wymienić albo wógole oddać i odebrać pieniądze. > Proba o informację, czy EURO ma obowiązek go przyjąć czy to raczej ich > dobra wola Dobra wola. > i trzeba to wykłócić, jak sie nie zgodzą? Nie. Nie trzeba. Wręcz wskazane jest odejść grzecznie i bez awantur. -- Wrak Tristana * Forum WO: http://forum.alrauna.org/ * Forum Linuksowe: http://forum.linux.org.pl/ Jeśli chcesz się dowiedzieć jak nieskutecznie a złośliwie spamować, napisz tu: o-katow@zdz.katowice.pl info@bkd.pl serwison@op.pl acyprys@emmconsulting.com.pl wakacje@lvc.pl |
||
2007-08-14 07:53 | Re: Czy konsument ma prawo do zwrotu towaru bez wad? | badzio |
Patrze, patrze a tu e<>n porozsypywal nastepujace haczki: > lub też istnieje tu jakaś okoliczność świadcząca o istotnej niezgodności > towaru z umową Jak rozumiesz pojecie 'towar bez wad'? -- badzio |
||
2007-08-14 09:10 | Re: Czy konsument ma prawo do zwrotu towaru bez wad? | Monika Kowalik |
Ja ostatnio wpadłam do Carrfura na szybkie zakupy. Wrzyciłam do koszyka czytadło z pierwszej z brzegu półki - była to Olivia bez rzadnych gażetów, bez folii. Przyznam że nie patrzyłam na cenę, bo jestem przyzwyczajona, że tego typu gazety raczej nie kosztują więcej niż 5 zeta (co najwyżej podrożała z 50 gr). Przy kasie wydałam ok. 100 zł - jakież było moje zdziwienie jak na rachunku było prawie 17 zł. Oczywiście przy kasie załatwić nic nie można. Dodatkowym utrudnieniem był wrzeszczący brzdąc w koszyku. Uparłam się i poszłam do punktu obsługi z wiadmością, iż chcę zwrócić gazetę, ponieważ nie było żadnej widocznej informacji w formie np. folii na gazetce (jak to najczęściej się robi) lub wyłożenia ich jakoś osobno. Byłam zainteresowana gazetą, ale bez dodatków tańszą o jakieś 12 zł. Moja wina, bo już tak robię zakupy - nie przyglądam się zazwyczaj cenom jeśli znam towar, czy często kupuję w danym sklepie - dopiero rachunkowi się przyglądam. Pani na początku nie chciała przyjąć gazetki, która została praktycznie jedynie przeniesiona od kasy do punktu obsługi. To oczywiście wyłącznie moje wina, iż nie patrzyłam na cenę. No może. Ale robiąc bardzo często zakupy w sklepie na ok. 100 zł., chyba w takiej sytuacji mam prawo zrezygnować. Zważywszy na to że towar był "niepełnowartościowy" na półce. Oczywiście Pani w kasie również nie informuje "proszę odebrać gażety - dodatek do gazet w punkcie obsługi". W końcu po uzgodnieniu z przełożonym oddała kasę - z wielką łaską. Czy wy również macie problemy z "dobrowolnym" wydaniem dodatków do gazet typu płyty czy inne pierdoły? Najczęściej trzeba samemu o to dbać w dużych sklepach... -- |
||
2007-08-14 10:13 | Re: Czy konsument ma prawo do zwrotu towaru bez wad? | Henry (k) |
Dnia Tue, 14 Aug 2007 07:10:44 +0000 (UTC), Monika Kowalik napisał(a): > W końcu po uzgodnieniu z przełożonym oddała kasę - z wielką łaską. > Czy wy również macie problemy z "dobrowolnym" wydaniem dodatków do gazet typu > płyty czy inne pierdoły? Najczęściej trzeba samemu o to dbać w dużych sklepach... Ja nie mam bo po prostu "na szybkie zakupy" wpadam tylko do małych sklepików - jest szybciej i właśnie mniej problemowo. Duże sklepy nie przejmują się pojedynczymi klientami - i tak tacy jak Ty, którzy wpadają na "szybkie zakupy" przyjdą tam znowu. Pozdrawiam, Henry |
||
2007-08-14 12:10 | Re: Czy konsument ma prawo do zwrotu towaru bez wad? | en |
Użytkownik "badzio" news:f9rgph$eol$2@inews.gazeta.pl... > Patrze, patrze a tu e<>n porozsypywal nastepujace haczki: >> lub też istnieje tu jakaś okoliczność świadcząca o istotnej niezgodności >> towaru z umową > > Jak rozumiesz pojecie 'towar bez wad'? towar może nie mieć wad (uszkodzeń technicznych, wad materiałowych, konstrukcyjnych etc.) , a mimo to być niezgodny z umową (na tym polegała właśnie istotna zmiana przepisów i dostosowanie ich do dyrektyw unijnych). ochrona praw konsumenta ma teraz bardzo szeroki zakres. |
||
2007-08-14 13:06 | Re: Czy konsument ma prawo do zwrotu towaru bez wad? | badzio |
Patrze, patrze a tu e<>n porozsypywal nastepujace haczki: > towar może nie mieć wad (uszkodzeń technicznych, wad materiałowych, > konstrukcyjnych etc.) , a mimo to być niezgodny z umową (na tym polegała > właśnie istotna zmiana przepisów i dostosowanie ich do dyrektyw > unijnych). ochrona praw konsumenta ma teraz bardzo szeroki zakres. Dla mnie towar niezgodny z umowa ma wade - jest nia niezgodnosc z umowa i brak mozliwosci korzystania z produktu w sposob taki w jaki to sobie zaplanowalem -- badzio |
nowsze | 1 2 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Zwrot towaru bez paragonu, ale z dowodami zakupu |
paka77 | 2005-11-08 10:50 |
Mozliwosc zwrotu towaru w 7 dni |
Ania_i_Grzes | 2006-02-18 17:06 |
warunki zwrotu towaru |
rav | 2006-04-19 13:45 |
Prawo do zwrotu monitora... |
Komak | 2006-04-22 14:51 |
Zwrot towaru w ciagu kilku dni bez podania powodow - jest cos takiego |
Ludek Vasta | 2006-05-29 23:56 |
Prawo zwrotu towaru |
OMSON | 2006-07-06 09:27 |
problem z naprawą wad w zakupionej usludze.... |
asterix | 2006-08-01 15:01 |
Zakup przez internet, sprzęt psuje sie po 2 dniach, czy moge oddac ządając zwrotu pieniedzy? |
WojciechB | 2006-11-01 17:56 |
Zwrot towaru bez podania przyczyny.. |
Rock | 2007-05-04 17:01 |
Prawo zworotu zakupionego towaru? |
Dante | 2007-05-14 09:51 |