poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2005-11-16 15:44 | opóźnienie w naprawie gwarancyjnej | Marek Wierzbicki |
Kupiłem komputer, który od razu był zepsuty (czego niestety nie było widać, tylko wyszło gdzieś po tygodniu). Oddałem do naprawy gwarancyjnej (gwarantowane na ofercie zakupu 14 dni) i mija już trzeci tydzień od przyjęcia do naprawy a serwis informuje mnie, że płyta którą dostali do naprawy też jest zepsuta, więc mam czekać kolejne 14 dni. Czy poza skargą do do rzecznika praw konsumenta i innych takich nic nie wnoszących pierdół mogę coś zrobić? Marek |
2005-11-16 21:41 | Re: opóźnienie w naprawie gwarancyjnej | Damian Jarosch |
witam, a co rzecznik na to? w gwarancji masz określony termin naprawy. napisz do nich pismo, że wzywasz ich do natychmiastowego usunięcia wad jeśli nie to zrywasz z nimi umowe kupna. Jeśli to mały sklepik powinno zadziałać. Następnym razem oddawaj zepsuty sprzęt na podstawie "zgodności towaru z umową" bo to TY decydujesz oo sposobie załatwienia sprawy... i możesz chciec wymiany na nowy. pozdrawiam Damian |
||
2005-11-16 23:01 | Re: opóźnienie w naprawie gwarancyjnej | Marcin Debowski |
In article > w gwarancji masz określony termin naprawy. Który rodzi jedynie takie konsekwencje, że można przed sądem domagać się rekompensaty udokumentowanych strat (o ile wystąpiły) z powodu jego niedotrzymania. > napisz do nich pismo, że wzywasz ich do natychmiastowego usunięcia wad > jeśli nie to zrywasz z nimi umowe kupna. > Jeśli to mały sklepik powinno zadziałać. Jeśli jest jak napisali to w najlepszym razie odstąpią od umowy w co bardzo wątpię, bo dla małego sklepiku to większa strata. > Następnym razem oddawaj zepsuty sprzęt na podstawie "zgodności towaru z > umową" > bo to TY decydujesz oo sposobie załatwienia sprawy... i możesz chciec > wymiany na nowy. Chcieć może i na tym się najpewniej skończy. Jedyne na co może tu liczyć to, że sklep nie będzie znał obowiązujących przepisów i nie ustosunkuje się do reklamacji w terminie 14 dni. Ale też może się znać i zrobic to dnia 13tego a dalej naprawiać spokojnie kolejne 3 tygodnie bo ma na to "czas odpowiedni". To będzie tak zgrubsza akurat na granicy przy której sąd może uznać, że wystąpiła znaczna niedogodność dla konsumenta (o ile to w ogóle jest konsument). Akurat w kwestii terminów, to poza ww. "14" nie widzę jakiś specjalnych korzyści przemawiających za niezgodnością - w innych przypadkach są, nie przeczę. -- Marcin |
||
2005-11-16 23:37 | Re: opóźnienie w naprawie gwarancyjnej | kam |
Marcin Debowski napisał(a): > Akurat w kwestii terminów, to poza ww. "14" nie widzę jakiś specjalnych > korzyści przemawiających za niezgodnością możliwość odstąpienia od umowy jeśli naprawa będzie się przedłużać... KG |
||
2005-11-17 10:50 | Re: opóźnienie w naprawie gwarancyjnej | Marcin Debowski |
In article > Marcin Debowski napisał(a): >> Akurat w kwestii terminów, to poza ww. "14" nie widzę jakiś specjalnych >> korzyści przemawiających za niezgodnością > możliwość odstąpienia od umowy jeśli naprawa będzie się przedłużać... A nie da rady na zasadach ogólnych KC? -- Marcin |
||
2005-11-17 15:33 | Re: opóźnienie w naprawie gwarancyjnej | kam |
Marcin Debowski napisał(a): > A nie da rady na zasadach ogólnych KC? w przypadku gwarancji? a od jakiej umowy chcesz odstąpić? KG |
||
2005-11-17 22:55 | Re: opóźnienie w naprawie gwarancyjnej | Marcin Debowski |
In article > Marcin Debowski napisał(a): >> A nie da rady na zasadach ogólnych KC? > w przypadku gwarancji? a od jakiej umowy chcesz odstąpić? Docelowo k-s. Przecież gwarancja nie jest zawieszona w prawnej próżni. Jeżeli gwarant np. trwale uszkodzi sprzęt i odmówi wypłaty odszkodowania to odpowiedzialności podlega i wynika ona zapewne z KC. Jak to tam było kiedyś z rękojmią/gwarancją i brakiem mozliwości zmieniania trybu konkretnej reklamacji? Z jednej strony było to zakazane, a z drugiej, bodajże prof. Łętowska twierdziła, że jeśli się całość za mocno przeciąga to można. Z czego to wynikało? -- Marcin |
||
2005-11-20 21:05 | Re: opóźnienie w naprawie gwarancyjnej | kam |
Marcin Debowski napisał(a): > Docelowo k-s. Przecież gwarancja nie jest zawieszona w prawnej > próżni. Jeżeli gwarant np. trwale uszkodzi sprzęt i odmówi wypłaty > odszkodowania to odpowiedzialności podlega i wynika ona zapewne z KC. ale gwarant, a nie sprzedawca umowa sprzedaży została wykonana > Jak to tam było kiedyś z rękojmią/gwarancją i brakiem mozliwości > zmieniania trybu konkretnej reklamacji? Z jednej strony było to zakazane, > a z drugiej, bodajże prof. Łętowska twierdziła, że jeśli się całość za > mocno przeciąga to można. Z czego to wynikało? nie pamiętam o co dokładnie chodziło, ale podejście do gwarancji ostatnio się zmienia... KG |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
opłata za opóźnienie |
gregorw | 2005-12-06 09:19 |
Przekroczenie terminu naprawy gwarancyjnej |
Rysio29 | 2005-12-21 11:08 |
Pytanie o upowaznienie przy naprawie bezgotowkowej |
Lech Wiktor Piotrowski | 2005-12-22 23:16 |
Zwrot kaucji gwarancyjnej rozłożony na raty a U o terminach |
grem1 | 2006-03-31 09:00 |
Termin naprawy gwarancyjnej. |
Sławek \(onet\) | 2006-08-23 14:21 |
Skuter w naprawie..... |
Jarek S. | 2006-10-26 15:18 |
Brak karty gwarancyjnej |
zmechu | 2007-01-13 15:09 |
Warsztat samoch. 2 miesiące po naprawie żąda dodatkowej kwoty, czy muszę mu zapłacić ? |
slawek | 2007-01-28 21:37 |
Rezygnacja z towaru po wymianie gwarancyjnej |
Osadnik | 2007-04-12 19:46 |
opóźnienie - odszkodowanie od developera |
grygooor | 2007-05-23 19:43 |