Money.plFirmaGrupa pl.soc.prawo

Re: reklamacja-Orange

poprzedni wątek | następny wątek pl.soc.prawo
2006-09-08 05:03 Re: reklamacja-Orange fotomania

Użytkownik "maximus" napisał w wiadomości
news:edq1ah$jq3$1@news.onet.pl...

> Zablokowano mi po 2 tygodniach telefon to zorinetowałem się o braku
> zapłacenia faktury.
> Zadzowniłem że nie mam faktury, odblokowano, a wraz z następną fakturą
> naliczono za blokadę.
> Czyż to nie chore postępowanie?


Oplata jest zgodna z regulaminem ktory sam akceptujesz skladajac podpis na
umowie/aneksie i tutaj konczy sie ten post .

Jac.

2006-09-08 12:49 Re: reklamacja-Orange Gotfryd Smolik news
On Thu, 7 Sep 2006, maximus wrote:
[...do "fotomania"...]
>> Nie ma takiego zapisu , ale podpisales zobowiazanie do placenia naleznosci
[...]
>> darmo mozesz dowiedziec sie pod numerem 510 100 100 ( jest bezplatny )
>>
> A gdzie w umowie jest zapis że mam dzownić?
> znowu ntg.

NTG jest IMO Twoje rozumowanie.
Zniknąłeś z obrotu prawnego Prawo Telekomunikacyjne oraz Kodeks Cywilny.
Sugerujesz że jak czegoś nie ma w umowie to nie ma żadnej regulacji?
IMO fotomania podstawę Ci podał: *zobowiązałeś się terminowo płacić*.
Dobrze gadał czy nie? (ja tam mam umowę z innym operatorem to nie wiem
zobowiązania do czego "proponuje" Orange).
Dla porządku - to nie pierwszy post (tu i na .podatki) kiedy komuś
się wydaje że "jak nie ma faktury to nie ma konieczności płacenia",
obowiązek zapłaty wynika z umowy, a to że np. z braku faktury nie
możesz (w ramach DG) odliczyć VAT czy uznać kosztu IMO uprawnia
do dochodzenia (cywilnie) odszkodowania od tego kto spowodował szkodę
(w postaci zawyżenia podatku) nie wystawiając Ci f-ry, ale nijak nie
zwalnia od przyjętego dobrowolnie obowiązku "płacenia w terminie"
tudzież zgodnych z prawem kar umownych przyjętych dobrowolnie w umowie.

Oczywiscie nie ma przepisu wprost nakazującego czytać SMSy, ale istnienie
takich SMSów IMO kwalifikuje się za element "dochowanie staranności" ze
strony operatora - starał się powiadomić o długu. Czy to ma znaczenie
nie wiem, ale podejrzewam że jako kolejna kropla do dzbanu może mieć ;)

> Patrz na pytanie z pierwszego watku jak nie potrafisz na temat napisac nie
> pisz nic.

Nie warcz, przyjmujesz postawy "przecież na pewno mam rację", a wtedy
nie ma o co pytać i nad czym dyskutować :]
A nuż jednak wyjdzie inaczej ;)

pzdr, Gotfryd
2006-09-08 15:19 Re: reklamacja-Orange maximus
> Oplata jest zgodna z regulaminem ktory sam akceptujesz skladajac podpis na
> umowie/aneksie i tutaj konczy sie ten post .
>
Nie byłbym taki pewien.
W umowie nie ma podanego terminu w jakim należy zgłosić nieprawidłowości.

2006-09-08 15:22 Re: reklamacja-Orange maximus
> Nie warcz, przyjmujesz postawy "przecież na pewno mam rację", a wtedy
> nie ma o co pytać i nad czym dyskutować :]
> A nuż jednak wyjdzie inaczej ;)
>
Jednak zaryzykuję a tymaczasem dalej ntg.
Dla przypomnienia pytanie brzmiało następująco:

"Po odmowie uznania reklamacji jakie mam dalsze możliwości dochodzenia
swoich
praw? Rozumiem sprawa cywilna lub postępowanie mediacyjne i polubowne.
Czym jedno od drugiego się różni oraz z jakimi opłatami sie to wiąże?
Może ktoś mnie uświadomić?"


2006-09-08 15:47 Re: reklamacja-Orange Maciej Bebenek
Użytkownik maximus napisał:

>>Oplata jest zgodna z regulaminem ktory sam akceptujesz skladajac podpis na
>>umowie/aneksie i tutaj konczy sie ten post .
>>
>
> Nie byłbym taki pewien.
> W umowie nie ma podanego terminu w jakim należy zgłosić nieprawidłowości.
>
>
Niezwłocznie.

§ 16. 6. W przypadku nieotrzymania rachunku telefonicznego za dany okres
rozliczeniowy Abonent zobowiązany jest, z wyłączeniem § 16 pkt. 4,
niezwłocznie zgłosić ten fakt do Operatora. Skutki niedokonania
zgłoszenia obciążają Abonenta.

M.
2006-09-08 15:49 Re: reklamacja-Orange Maciej Bebenek
Użytkownik maximus napisał:


> "Po odmowie uznania reklamacji jakie mam dalsze możliwości dochodzenia
> swoich
> praw? Rozumiem sprawa cywilna lub postępowanie mediacyjne i polubowne.
> Czym jedno od drugiego się różni oraz z jakimi opłatami sie to wiąże?
> Może ktoś mnie uświadomić?"

Tym, że postępowanie mediacyjne dotyczy wyłącznie konsumenta.
http://www.uke.gov.pl/urtip/index.jsp?place=Menu07&news_cat_id=146&layou t=1

M.
2006-09-08 19:06 Re: reklamacja-Orange Kira

Re to: Maciej Bebenek [Thu, 07 Sep 2006 22:40:26 +0200]:


> Dla 99 % społeczeństwa jest to mentalnie nie do przeskoczenia.
> Ktoś sam zabiera pieniądze z konta!

A dla mnie jest to praktycznie nie do przeskoczenia ;) - nigdy
nie wiem, którego dnia miesiąca będę miała pieniądze na koncie
i w jakich ilościach :)


Kira
2006-09-09 10:32 Re: reklamacja-Orange Gotfryd Smolik news
On Fri, 8 Sep 2006, maximus wrote:

> Jednak zaryzykuję a tymaczasem dalej ntg.

TG.
To znaczy "ta grupa" czyli dyskusyjna .prawo!
:)
To czy dyskusja pasuje do tego czego Ty oczekujesz jest
sprawdą odrębną :O (znaczy zarzut że OT i mamy temat
zmienić rozumiem, ale to nie jest NTG :))
Przyznam iż z braku przekonania co do racji (Twojej) nie
mam konceptu czym by ugryźć odrzuconą reklamację.

pzdr, Gotfryd
1 2 starsze

Podobne dyskusje

Tytuł Autor Data

Problem z taryfami Orange

Grzesio Jastrzębie 2005-11-29 09:43

idea - orange

Paweł 2005-12-09 12:31

Orange

Dixi51 2006-04-01 21:07

Orange

Dixi51 2006-04-01 21:07

Wypowiedzenie umowy w Orange

mgora 2006-09-06 15:50

Rozwiązanie umowy z ORANGE

sotb 2006-09-08 16:33

reklamacja w Orange

gordom 2007-01-04 23:04

umowa - Orange

Harry 2007-01-22 22:08

wypowiedzenie umowy ORANGE

Rafał 2007-04-28 10:41