poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2005-12-16 17:07 | Reklamacja i wymiana produktu na nowy. | Mikołaj_\Miki\_Menke |
Witam Szanowną Grupę. To mój pierwszy post. ;-) Kiedyś tam kupiłem sobie nagrywarkę DVD marki X, ta się popsuła, złożyłem reklamację, uznano ją i wymieniono towar na nowy i do tego nowszy model. Tak było kilka razy, aż się zdenerwowałem i przy ostatniej reklamacji jakieś 2-3 tygodnie temu powiedziałem panu serwisantowi, że nie mam już ochoty na produkty marki X i czy jeśli znowu wymienią sprzęt na nowy to będę mógł go wymienić na jakiś innej marki. Pan powiedział, że tak i że również uważa sprzęt marki X za bubel i że to pewnie nigdy nie będzie działać. Już wtedy przewidywałem nadchodzący problem, więc więcej nie dyskutowałem, nie chcąc dać sklepowi możliwości przygotowania się. Dzwonię dziś do serwisu i dowiaduję się, że reklamacja została rozpatrzona pozytywnie, więc pytam czy sprzęt naprawiono czy może wymieniono na nowy. Pan w słuchawce twierdzi, że nie wie, bo akurat wtedy gdy składałem reklamację to jeszcze takich informacji nie mieli w systemie, ale zaraz odkłada słuchawkę na bok prosząc mnie o poczekanie. Po chwili wraca i oświadcza, że sprzęt wymieniono na nowy. W takim razie ja przedstawiam moją wcześniejszą rozmowę i mój pomysł na załatwienie problemu z marką X raz na zawsze. Pan mówi, że wszystko fajnie i że nie ma żadnego problemu, ale ja już wiem, że jest. Pytam zatem na jakiej zasadzie jest wymiana na inny sprzęt i dowiaduję się, że mam podejść z nagrywarką do sklepu (serwis jest obok sklepu), tam poprosić o wymianę na inny i moja nowa nagrywarka jest warta tyle ile w tej chwili u nich w cenniku. Ponieważ ceny sprzętu elektronicznego lecą na łeb w dół, to oznacza, że sporo pieniędzy stracę i po prostu zostanę oszukany, bo moim zdaniem należy mi się taka kwota jaką pierwotnie wyłożyłem na nagrywarkę, a była ona dwukrotnie wyższa od obecnej ceny. Na wszelki wypadek zadzwoniłem do Federacji Konsumentów i tam potwierdziły się moje przypuszczenia. Piszę również na tę grupę, bo liczę, że tu też ktoś potwierdzi moje przypuszczenia, ale może jeszcze pomoże i przytoczy jakieś konkretne przepisy i doradzi jak ogólnie wybrnąć z tej sytuacji i jak rozmawiać ze sklepem. Z góry dziękuję i pozdrawiam! P.S. Przepraszam za lanie wody. ;-) -- http://www.miki.z.pl miki(AT)z.pl Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 IRC: `miki` Linux Registered User # 285966 bikeWorld.pl Team |
2005-12-16 17:59 | Re: Reklamacja i wymiana produktu na nowy. | kam |
Mikołaj "Miki" Menke napisał(a): > Piszę również na tę grupę, bo liczę, że tu też ktoś > potwierdzi moje przypuszczenia, ale może jeszcze pomoże i przytoczy > jakieś konkretne przepisy i doradzi jak ogólnie wybrnąć z tej sytuacji i > jak rozmawiać ze sklepem. Przede wszystkim - piszesz o serwisie, więc pewnie reklamacja jest na podstawie gwarancji. Decydują więc jej postanowienia. Gwarant zobowiązany jest do takich świadczeń, jak określa to gwarancja. Jeśli strony chcą ustalić inny sposób wywiązania się gwaranta z jego zobowiązania, to nie ma przeszkód by to zrobiły. Ale zgodnie. KG |
||
2005-12-16 18:12 | Re: Reklamacja i wymiana produktu na nowy. | Mikołaj_\Miki\_Menke |
Dnia 2005-12-16 17:59 użytkownik kam napisał : > Mikołaj "Miki" Menke napisał(a): > >> Piszę również na tę grupę, bo liczę, że tu też ktoś potwierdzi moje >> przypuszczenia, ale może jeszcze pomoże i przytoczy jakieś konkretne >> przepisy i doradzi jak ogólnie wybrnąć z tej sytuacji i jak rozmawiać >> ze sklepem. > > > Przede wszystkim - piszesz o serwisie, więc pewnie reklamacja jest na > podstawie gwarancji. Decydują więc jej postanowienia. Gwarant > zobowiązany jest do takich świadczeń, jak określa to gwarancja. Jeśli > strony chcą ustalić inny sposób wywiązania się gwaranta z jego > zobowiązania, to nie ma przeszkód by to zrobiły. Ale zgodnie. Nie wiem jak to jest z tą gwarancją. Przy kupnie nie dostałem żadnego papierka, w tym sklepie jest zwyczaj przyklejania na towarze "stikera", czyli naklejki chyba z jakimś tam oznaczeniem daty i numerem zakupu w tym dniu czy coś w tym stylu. Sprzedawcy zawsze informują, że dwuletnia gwarancja jest na podstawie właśnie tego "stikera" i nawet nie trzeba mieć paragonu czy faktury VAT. Fakturę oczywiście posiadam, data sprzedaży to 28.02.2004, z tym że na fakturze jest inny model z racji wielokrotnej wymiany na nowszy. -- http://www.miki.z.pl miki(AT)z.pl Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 IRC: `miki` Linux Registered User # 285966 bikeWorld.pl Team |
||
2005-12-16 21:54 | Re: Reklamacja i wymiana produktu na nowy. | Artur |
Producent wymienia Ci sprzęt na nowy, a to że sklep godzi Ci sie wymienić ją na sprzęt innej marki to i tak idzie Ci na ręke, postaw się w ich sytuacji, przecież nie będą dopłacać Ci do interesu. |
||
2005-12-16 23:30 | Re: Reklamacja i wymiana produktu na nowy. | Mikołaj_\Miki\_Menke |
Dnia 2005-12-16 21:54 użytkownik Artur napisał : >Producent wymienia Ci sprzęt na nowy, a to że sklep godzi Ci sie wymienić ją >na sprzęt innej marki to i tak idzie Ci na ręke, postaw się w ich sytuacji, >przecież nie będą dopłacać Ci do interesu. > No dobra, producent wymienił, wszystko fajnie, ale ja się nie zgadzam na takie załatwienie sprawy. I co teraz? Czego mogę żądać? -- http://www.miki.z.pl miki(AT)z.pl Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 IRC: `miki` Linux Registered User # 285966 bikeWorld.pl Team |
||
2005-12-17 11:18 | Re: Reklamacja i wymiana produktu na nowy. | Artur |
> No dobra, producent wymienił, wszystko fajnie, ale ja się nie zgadzam na > takie załatwienie sprawy. I co teraz? Czego mogę żądać? Producent chyba się wywiązał z obowiązku dajac Ci nowa nagrywarke |
||
2005-12-17 22:30 | Re: Reklamacja i wymiana produktu na nowy. | Mikołaj_\Miki\_Menke |
Dnia 2005-12-17 11:18 użytkownik Artur napisał : >>No dobra, producent wymienił, wszystko fajnie, ale ja się nie zgadzam na >>takie załatwienie sprawy. I co teraz? Czego mogę żądać? >> >> >Producent chyba się wywiązał z obowiązku dajac Ci nowa nagrywarke > Ale to jakaś paranoja! Jak producent wywiązał się z umowy? Tak, że przez półtora roku od zakupu _ani_raz_ nie miałem sprawnego urządzenia? I wszystko wskazuje na to, że sytuacja się powtórzy. Po prostu nie chcę już produktów tej firmy. Poza tym czy tak do końca producent wywiązuje się z gwarancji wymieniając sprzęt na wadliwy? Zaznaczam, że moje nagrywarki nie psuły się z czasem - one były zepsute już jak je odbierałem. Od razu drugie pytanie, gwarancja i rękojmia - jakie są różnice w praktyce dla mnie? To że gwarancja to dobrowolne zobowiązanie producenta to już wiem. Ale ze słów przedpiścy wnioskuję, że ta gwarancja w mojej sytuacji nic mi nie daje. Czy rękojmia pozwoli mi załatwić problem? -- http://www.miki.z.pl miki(AT)z.pl Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 IRC: `miki` Linux Registered User # 285966 bikeWorld.pl Team |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Wymiana towaru na nowy...jednak gwarancja stara |
KEN | 2006-04-05 11:06 |
Wymiana towaru na nowy...jednak gwarancja stara |
Leszek | 2006-04-04 20:21 |
Licencja na sprzedaż własnego produktu |
Devu Design | 2006-03-17 06:40 |
Wymiana towaru na nowy...jednak gwarancja stara |
KEN | 2006-04-05 11:06 |
Wymiana towaru na nowy...jednak gwarancja stara |
Leszek | 2006-04-04 20:21 |
zwrot produktu |
piotr.pawlaczyk | 2006-07-11 17:52 |
prawo konsumenta - naprawa gwarancyjna - wymiana na nowy |
Zygmunt M. Zarzecki | 2006-10-04 15:28 |
prawa do produktu? |
Piotr JJ | 2006-11-06 22:15 |
Sprzedawca a wymiana wadliwego produktu |
PaRaGaS | 2006-11-29 22:38 |
Gwarancyjna wymiana samochodu na nowy. |
m. | 2007-04-17 22:08 |