Money.plFirmaGrupa pl.soc.prawo

Rezygnacja z odbioru zamówienia

poprzedni wątek | następny wątek pl.soc.prawo
2006-02-16 17:50 Rezygnacja z odbioru zamówienia davido
Witam

Pozdrawiam wszystkich stałych bywalców, bo jestem tu pierwszy raz.
Przeszukałem Google, ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem.

Administruję serwisem sprzedającym produkty przez Internet. Wysłaliśmy
zamówienie do pewnej uprzejmej pani 14 lutego przesyłką priorytetową.
Do dzisiaj (16 luty) przesyłka do niej nie dotarła (zgodnie z
zapewnieniami poczty powinna być wczoraj). W związku z tym pani grozi
rezygnacją. Ze swojej strony _dołożyliśmy wszelkich starań_, aby
przesyłka była wysłana jak najszybciej. W naszym regulaminie
gwarantujemy jak najszybsze wysłanie zamówienia listem priorytetowym.
Nigdzie nie gwarantujemy, że paczka będzie na drugi dzień. Kto w
związku z tym musi ponieść koszty w przypadku rozwiązania umowy.
Stanowisko klientki jest następujące:

"...moje odstapienie od umowy (jesli tak sie zdarzy) bedzie mialo miejsce
niejako z "Panstwa winy" bo ja sie nie rozmyslilam z zakupow,tylko Panstwo
nie zadbali o prawidlowy czas dostawy ( mozna bylo zadzwonic na poczte i
dowiedziec sie czy przesylka zostala dostarczona w deklarowanym
czasie,zgodnie z tym co zapewnia poczta polska w ramach priorytetu)..."

Z jedną rzeczą się zgadzam - klienta ma prawo nie obchodzić, z jakiego
powodu przesyłka nie dotarła tak szybko, jak się spodziewał.

Z góry dziękuję za odpowiedzi

davido

ps. Pewnie ten temat był już kiedyś poruszony - jeśli tak, proszę o
link do niego (być może źle dobierałem słowa kluczowe jak szukałem).
2006-02-16 18:35 Re: Rezygnacja z odbior WAM
On Thu, 16 Feb 2006 17:50:34 +0100, davido wrote:

>Z jedną rzeczą się zgadzam - klienta ma prawo nie obchodzić, z jakiego
>powodu przesyłka nie dotarła tak szybko, jak się spodziewał.
Klienta nie obchodzi? Wybral dostawe za posrednictwem poczty - poczta
deklaruje ze iles % (ok 95% jak dobrze pamietam) priorytetow doreczaja
na nastepny dzien. Jezeli klient chcial miec 100% pewnosci to powinien
wybrac inny rodzaj dostawy - przesylka kurierska - a jesli sklep na to
nie pozwala - znalezc inny sklep.

Skoro klient wybral poczte - to jest od niej zalezny - i nie ma sie co
tlumaczyc ze go to nie obchodzi. Fakt, ze na miejscu klienta bylbym
mniej lub bardziej wkurzony gdyby mi zalezalo na czasie, ale nie
mialbym pretensji do sklepu, jezeli sklep zrealizowal swoje obietnice
(czyli wywiazal sie z oferty).

WAM
--
Sprzedam: www.nasprzedaz.pl
Wynajme: www.nawynajem.pl
2006-02-16 19:14 Re: Rezygnacja z odbioru zamówienia buraxta
WAM wrote:
> Skoro klient wybral poczte - to jest od niej zalezny - i nie ma sie co
> tlumaczyc ze go to nie obchodzi. Fakt, ze na miejscu klienta bylbym
> mniej lub bardziej wkurzony gdyby mi zalezalo na czasie, ale nie
> mialbym pretensji do sklepu, jezeli sklep zrealizowal swoje obietnice
> (czyli wywiazal sie z oferty).

Nie zmienia to faktu, że i tak może odstąpić od umowy w ciągu 10 dni.

--
// \\
// // // http://www.buraxta.int.pl \\ \\ \\
\\ \\ \\ GG:421503 | JID:buraxta@chrome.pl // // //
\\ //
2006-02-16 19:21 Re: Rezygnacja z odbioru zamówienia witek
davido wrote:
>
> ps. Pewnie ten temat był już kiedyś poruszony - jeśli tak, proszę o
> link do niego (być może źle dobierałem słowa kluczowe jak szukałem).

Przy sprzedaży przez internet klient może zrezygnować w ciągu 10 dni bez
podania przyczyny.
Więc jedyne co możesz to wleźć klientowi do tyłka, żeby tego nie zrobił.
2006-02-16 19:32 Re: Rezygnacja z odbioru zamówienia davido
Dnia Thu, 16 Feb 2006 19:14:20 +0100, buraxta napisał(a):

> Nie zmienia to faktu, że i tak może odstąpić od umowy w ciągu 10 dni.

ok - w pełni się z tym zgadzam - ale nadal nie wiem, kto w takim
przypadku ponosi koszty przesyłki (towar już został wysłany).
Najgorsze jest to, że ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów ...
tego nie precyzuje dokładnie. Wyraźnie jest jedynie napisane, że
sklep ponosi koszty przesyłki w przypadku takim:
1. klient zamawia produkt a
2. nie mamy produktu a w magazynie
3. umawiamy się z klientem, że wyślemy mu produkt b
4. wysyłamy produkt b
5. klient rezygnuje z produktu b :)

pozdrawiam
davido
2006-02-16 19:32 Re: Rezygnacja z odbioru zamówienia Maciej Bebenek
witek napisał(a):
> davido wrote:
>>
>> ps. Pewnie ten temat był już kiedyś poruszony - jeśli tak, proszę o
>> link do niego (być może źle dobierałem słowa kluczowe jak szukałem).
>
> Przy sprzedaży przez internet klient może zrezygnować w ciągu 10 dni bez
> podania przyczyny.

Cenne są ostatnie słowa "bez podania przyczyn". należało by sie
zastanowić, co sie stanie, jeżeli klient PODA przyczynę i ta przyczyna
jest niezależna od sprzedawcy, a zależna od klienta ? :-)

M.
2006-02-16 19:35 Re: Rezygnacja z odbioru zamówienia davido
Dnia Thu, 16 Feb 2006 12:21:40 -0600, witek napisał(a):

> Przy sprzedaży przez internet klient może zrezygnować w ciągu 10 dni bez
> podania przyczyny.
> Więc jedyne co możesz to wleźć klientowi do tyłka, żeby tego nie zrobił.

Przepraszam - nie sprecyzowałem w swoim pytaniu najważniejszej rzeczy -
chodzi mi o to, kto musi w takim przypadku ponieść koszty _przesyłki_ a
rozszerzając temat - kto powinien ponieść koszty przelewu na konto
klienta?

davido
2006-02-17 10:47 Re: Rezygnacja z odbioru zamówienia Lookasik
>
> Przepraszam - nie sprecyzowałem w swoim pytaniu najważniejszej rzeczy -
> chodzi mi o to, kto musi w takim przypadku ponieść koszty _przesyłki_ a
> rozszerzając temat - kto powinien ponieść koszty przelewu na konto
> klienta?
>

jezeli kupujacy wybral poczte, sprzedajacy wyslal paczke niezwlocznie a
klient odstepuje od umowy to koszty ponisi klient


pozdrawiam
Ł


2006-02-17 12:01 Re: Rezygnacja z odbioru zamówienia Przemek R.
WAM napisał(a):
> On Thu, 16 Feb 2006 17:50:34 +0100, davido wrote:
>
>> Z jedną rzeczą się zgadzam - klienta ma prawo nie obchodzić, z jakiego
>> powodu przesyłka nie dotarła tak szybko, jak się spodziewał.
> Klienta nie obchodzi? Wybral dostawe za posrednictwem poczty - poczta
> deklaruje ze iles % (ok 95% jak dobrze pamietam) priorytetow doreczaja
> na nastepny dzien.

http://uwaga.onet.pl/1312160,2,archiwum.html
http://uwaga.onet.pl/1313431, archiwum.html

:-)
2006-02-17 15:35 Re: Rezygnacja z odbioru zamówienia witek
Lookasik wrote:
>> Przepraszam - nie sprecyzowałem w swoim pytaniu najważniejszej rzeczy -
>> chodzi mi o to, kto musi w takim przypadku ponieść koszty _przesyłki_ a
>> rozszerzając temat - kto powinien ponieść koszty przelewu na konto
>> klienta?
>>
>
> jezeli kupujacy wybral poczte, sprzedajacy wyslal paczke niezwlocznie a
> klient odstepuje od umowy to koszty ponisi klient
>

Serio?

Klient ponosi tylko i wyłącznie koszty odesłania towaru do nadawcy.
Całą resztę ponosi sprzedawca i żeby było jeszcze śmieszniej oddaje
kwotę z odsetkami.
Zanim zaczniesz dyskusję przeczytaj ustawę o ochronie niektórych praw
konsumenckich.
nowsze 1 2

Podobne dyskusje

Tytuł Autor Data

Umowa a potwierdzenie odbioru listu poleconego

Pawel Zawadzki 2005-11-21 00:12

Anulowanie zamówienia przez sklep internetowy

dream3r 2006-01-25 13:31

zamówienia publiczne

Aretkka 2006-02-18 12:38

REZYGNACJA z ubezpieczenia

Lienka 2006-04-03 22:22

Odmowa przyjecia pisma za potwierdzeniem odbioru przez instytucje

TanSid 2006-05-09 19:36

UPC REZYGNACJA

Nuk 2006-06-09 13:13

Wymiana prawa jazdy - termin odbioru

Marcin Szczepaniak 2006-08-09 13:58

odzyskanie zwrotu zadatku z zamówienia na samochó

MONIKA 2006-09-17 04:56

Egzekwowanie wywiązania się z zamówienia

Mariusz Chwalba 2006-10-16 18:47

potwierdzenie odbioru usprawiedliwienia

Uczeń 2006-11-08 18:26