poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2006-04-14 19:13 | towaru nie wymieniamy i nie przyjmujemy zwrotow | >>Galeon |
Dzis bedac w sklepie typu "wszystko po xx zlotych" zobaczylem napis nad kasa "towaru nie wymieniamy i nie przyjmujemy zwrotow" Oczywiscie dostaje sie paragon itp jak we wszystkich sklepach. Jednak mam pytanie czy tak mozna? mozna nie przyjac towaru ktory kupilo sie w takim sklepie? Pytam szczegolnie dlatego ze kolezanka kupila dzis tam dla malego dziecka fajny samochod ale w domu zobaczyla ze zabawka jest powaznie peknieta. -- Niech bedzie pochwalony Lech kaczynski, prezydent najjasniejszej Rzeczpospolitej i jego brat Jaroslaw - zawsze dziewica. |
2006-04-14 20:36 | Re: towaru nie wymieniamy i nie przyjmujemy zwrotow | Alek |
Użytkownik ">>Galeon<<" w wiadomości news:e1ol7d$7nr$1@inews.gazeta.pl... > Jednak mam pytanie czy tak mozna? mozna nie przyjac towaru ktory kupilo > sie w takim sklepie? To sklep czy wypożyczalnia? > Pytam szczegolnie dlatego ze kolezanka kupila dzis tam dla malego > dziecka fajny samochod ale w domu zobaczyla ze zabawka jest powaznie > peknieta. To co innego, może próbować reklamować. Tylko czy jest w stanie udowodnić, że to pęknięcie było od początku a nie zostało spowodowane przez nią lub dziecko? |
||
2006-04-14 23:29 | Re: towaru nie wymieniamy i nie przyjmujemy zwrotow | castrol |
>>Galeon<< napisał(a): > Dzis bedac w sklepie typu "wszystko po xx zlotych" zobaczylem napis nad > kasa "towaru nie wymieniamy i nie przyjmujemy zwrotow" Oczywiscie > dostaje sie paragon itp jak we wszystkich sklepach. To i tak dobrze ze informuja wszystkich ignorantow :) > Jednak mam pytanie czy tak mozna? mozna nie przyjac towaru ktory kupilo > sie w takim sklepie? Oczywiscie, nie tyle mozna, co tak stanowia przepisy - jesli sklep pojdzie na reke to moze przyjac zwrot ale obowiazku takiego nie ma > Pytam szczegolnie dlatego ze kolezanka kupila dzis tam dla malego > dziecka fajny samochod ale w domu zobaczyla ze zabawka jest powaznie > peknieta. No jesli jest zepsuta to nalezy ja reklamowac z tytulu niezgodnosci towaru z umowa - a to sa dwie rozne sprawy niz zwrot towaru bo sie komus przestal podobac. -- Pozdrawiam Jacek |
||
2006-04-14 23:30 | Re: towaru nie wymieniamy i nie przyjmujemy zwrotow | castrol |
Alek napisał(a): > To co innego, może próbować reklamować. Tylko czy jest w stanie udowodnić, > że to pęknięcie było od początku a nie zostało spowodowane przez nią lub > dziecko? IMO to sklep bedzie musial udowodnic ze towar w momencie zakupu byl zgodny z umowa. -- Pozdrawiam Jacek |
||
2006-04-15 01:55 | Re: towaru nie wymieniamy i nie przyjmujemy zwrotow | Marcin Debowski |
Dnia 14.04.2006 >>Galeon<< > Dzis bedac w sklepie typu "wszystko po xx zlotych" zobaczylem napis nad > kasa "towaru nie wymieniamy i nie przyjmujemy zwrotow" Oczywiscie > dostaje sie paragon itp jak we wszystkich sklepach. > Jednak mam pytanie czy tak mozna? mozna nie przyjac towaru ktory kupilo > sie w takim sklepie? W dowolnym. Nie ma obowiązku przyjmowania towaru. > Pytam szczegolnie dlatego ze kolezanka kupila dzis tam dla malego > dziecka fajny samochod ale w domu zobaczyla ze zabawka jest powaznie > peknieta. Koleżanka może reklamować z tyt. niezgodności z umową, ale nie sądzę aby się opłacało. -- Marcin |
||
2006-04-15 09:14 | Re: towaru nie wymieniamy i nie przyjmujemy zwrotow | Alek |
Użytkownik "castrol" news:44401458$1@news.home.net.pl... > > IMO to sklep bedzie musial udowodnic ze towar w momencie zakupu byl > zgodny z umowa. Formalnie niby tak, ale jak to praktycznie miałby zrobić? W sumie wykorzystując ten (głupi?) przepis można dziecku wymieniać zabawki na nowe co kilka miesięcy. A nawet co drugi dzień, przecież dziecko jest w stanie zniszczyć zabawkę w parę chwil. |
||
2006-04-15 11:42 | Re: towaru nie wymieniamy i nie przyjmujemy zwrotow | a |
Dnia Fri, 14 Apr 2006 23:30:00 +0200, castrol napisał(a): > Alek napisał(a): > >> To co innego, może próbować reklamować. Tylko czy jest w stanie udowodnić, >> że to pęknięcie było od początku a nie zostało spowodowane przez nią lub >> dziecko? > > IMO to sklep bedzie musial udowodnic ze towar w momencie zakupu byl > zgodny z umowa. dziękujemy za opinie niestety prawo jest inaczej skonstruowane. -- pozdrawiam, |
||
2006-04-15 14:08 | Re: towaru nie wymieniamy i nie przyjmujemy zwrotow | leon |
>> To co innego, może próbować reklamować. Tylko czy jest w stanie >> udowodnić, >> że to pęknięcie było od początku a nie zostało spowodowane przez nią lub >> dziecko? > > IMO to sklep bedzie musial udowodnic ze towar w momencie zakupu byl > zgodny z umowa. ROFTL a slyszlao sie o czyms takim , ze uszkodznie mechaniczne nie podlega zadnym gwarancjom ? kupujac towar obejrzala. z opisu nie wynika zeby towar posiadal wady ukryte a te jedynie moglyby byc podstawa zwrotu leon -- Jezeli przyjmiemy, ze pi wynosi 2,87 to otrzymamy bledne kolo- Lysa Spiewaczka |
||
2006-04-15 14:22 | Re: towaru nie wymieniamy i nie przyjmujemy zwrotow | Marcin Debowski |
Dnia 15.04.2006 leon > a slyszlao sie o czyms takim , ze uszkodznie mechaniczne nie podlega > zadnym gwarancjom ? Podasz podstawę prawną? -- Marcin |
||
2006-04-15 14:47 | Re: towaru nie wymieniamy i nie przyjmujemy zwrotow | castrol |
leon napisał(a): > ROFTL Napisz co cie tak rozbawilo, moze sie wszyscy posmiejemy :D > a slyszlao sie o czyms takim , ze uszkodznie mechaniczne nie podlega > zadnym gwarancjom ? Ja nie mowie o gwarancji, poza tym co obejmuje gwarancja jest zazwyczaj napisane w warunkach gwarancji > kupujac towar obejrzala. A skad pewnosc ze obejrzala?? Moze towar byl tak zapakowany, ze dopiero po rozpakowaniu okazalo sie ze zabawka jest peknieta. z opisu nie wynika zeby towar posiadal wady > ukryte a te jedynie moglyby byc podstawa zwrotu Nie zwrotu a niezgodnosci towaru z umowa. Jesli kupujacy nie mogl obejrzec dokladnie zabawki, i w domu sie okazalo ze zabawka jest peknieta to jak najbardziej wystepuje tutaj niezgodnosc towaru z umowa, za co odpowiada sprzedawca i to na sprzedawcy spoczywa obowiazek udowodnienia ze zabawka w momencie zakupu tego pekniecia nie miala. I skoro z opisu nie wynika ze towar posiadal wady, ktore klient zobaczyl dopiero w domu (domniemywam ze po rozpakowaniu zabawki) to wspolczuje umiejetnosci czytania ze zrozumieniem :] -- Pozdrawiam Jacek |
nowsze | 1 2 3 4 5 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
bank-zadluzenie-co zrobic, zeby nie placic i nie zajeli konta |
Mich | 2005-12-08 17:05 |
Ktos kupil, nie zaplacil, nie odebral... |
Hikikomori San | 2006-01-05 14:45 |
ZDM nie rozpatrzył reklamacji na czas - moge nie płacic? |
opoWYTNIJTO | 2006-02-10 10:17 |
reklamacja towaru gdy juz nie ma sklepu |
Ferne Oleane | 2006-02-20 10:57 |
Sklep internetowy nie wyslal towaru[dlugie] |
Bialy | 2006-03-07 11:02 |
towaru nie wymieniamy i nie przyjmujemy zwrotow |
>>Galeon | 2006-04-14 19:13 |
Sklep internetowy nie wyslal towaru[dlugie] |
Bialy | 2006-03-07 11:02 |
zamówienie towaru/zaliczka/ nie zgłoszenie sie po odbiór |
Piotrek XX | 2006-08-18 16:51 |
Mikser nie miksuje - niezgodnosc towaru z umowa? |
polspol | 2006-09-15 23:51 |
nagrywanie rozmowy (nie telefonicznej) w firmie i nie tylko |
Marian | 2007-04-18 14:00 |