poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2006-04-15 14:22 | Re: towaru nie wymieniamy i nie przyjmujemy zwrotow | Marcin Debowski |
Dnia 15.04.2006 leon > a slyszlao sie o czyms takim , ze uszkodznie mechaniczne nie podlega > zadnym gwarancjom ? Podasz podstawę prawną? -- Marcin |
2006-04-15 14:47 | Re: towaru nie wymieniamy i nie przyjmujemy zwrotow | castrol |
leon napisał(a): > ROFTL Napisz co cie tak rozbawilo, moze sie wszyscy posmiejemy :D > a slyszlao sie o czyms takim , ze uszkodznie mechaniczne nie podlega > zadnym gwarancjom ? Ja nie mowie o gwarancji, poza tym co obejmuje gwarancja jest zazwyczaj napisane w warunkach gwarancji > kupujac towar obejrzala. A skad pewnosc ze obejrzala?? Moze towar byl tak zapakowany, ze dopiero po rozpakowaniu okazalo sie ze zabawka jest peknieta. z opisu nie wynika zeby towar posiadal wady > ukryte a te jedynie moglyby byc podstawa zwrotu Nie zwrotu a niezgodnosci towaru z umowa. Jesli kupujacy nie mogl obejrzec dokladnie zabawki, i w domu sie okazalo ze zabawka jest peknieta to jak najbardziej wystepuje tutaj niezgodnosc towaru z umowa, za co odpowiada sprzedawca i to na sprzedawcy spoczywa obowiazek udowodnienia ze zabawka w momencie zakupu tego pekniecia nie miala. I skoro z opisu nie wynika ze towar posiadal wady, ktore klient zobaczyl dopiero w domu (domniemywam ze po rozpakowaniu zabawki) to wspolczuje umiejetnosci czytania ze zrozumieniem :] -- Pozdrawiam Jacek |
||
2006-04-15 14:47 | Re: towaru nie wymieniamy i nie przyjmujemy zwrotow | castrol |
a@b.c napisał(a): > dziękujemy za opinie niestety prawo jest inaczej skonstruowane. tzn jak?? Moze podasz jakas podstawe prawna, albo napiszesz cos wiecej?? -- Pozdrawiam Jacek |
||
2006-04-15 14:51 | Re: towaru nie wymieniamy i nie przyjmujemy zwrotow | a |
Dnia Sat, 15 Apr 2006 14:08:21 +0200, leon napisał(a): > ROFTL > a slyszlao sie o czyms takim , ze uszkodznie mechaniczne nie podlega > zadnym gwarancjom ? > kupujac towar obejrzala. z opisu nie wynika zeby towar posiadal wady > ukryte a te jedynie moglyby byc podstawa zwrotu heh :) jak się nie ma zielonego pojęcia to czasami warto kierować się zasadą że "milczenie jest złotem". -- pozdrawiam, |
||
2006-04-18 22:25 | Re: towaru nie wymieniamy i nie przyjmujemy zwrotow | leon |
> heh :) jak się nie ma zielonego pojęcia to czasami warto kierować się > zasadą że "milczenie jest złotem". praktyka robi swoje - przyniesc towar uszkodzony mechanicznie do reklamacji zobaczymy co ci powiedza. jako przejaskawiony przyklad podam - kupjesz nowy samochow. i masz stluczke zaraz za zakretem. przyjdziesz to salonu aby ci wymienili na nowy?? leon -- Jezeli przyjmiemy, ze pi wynosi 2,87 to otrzymamy bledne kolo- Lysa Spiewaczka |
||
2006-04-18 22:41 | Re: towaru nie wymieniamy i nie przyjmujemy zwrotow | leon |
>> kupujac towar obejrzala. > A skad pewnosc ze obejrzala?? Moze towar byl tak zapakowany, ze dopiero > po rozpakowaniu okazalo sie ze zabawka jest peknieta. poniewaz nigdzie nie bylo napisane ze towar byl zapakowany, opierajmy sie na opisie Galeona. i nie dorabiajmy wlasnych teorii. > z opisu nie wynika zeby towar posiadal wady >> ukryte a te jedynie moglyby byc podstawa zwrotu > > Nie zwrotu a niezgodnosci towaru z umowa. Jesli kupujacy nie mogl > obejrzec dokladnie zabawki, i w domu sie okazalo ze zabawka jest > peknieta to jak najbardziej wystepuje tutaj niezgodnosc towaru z umowa, > za co odpowiada sprzedawca i to na sprzedawcy spoczywa obowiazek > udowodnienia ze zabawka w momencie zakupu tego pekniecia nie miala. ze co? a mnie sie dotad wydawalo ze obowiazek taki spoczywa na poszkodowanym dla sprzedawcy to sytuacja typu: udowodnij ze nie jest wielbladem > I skoro z opisu nie wynika ze towar posiadal wady, ktore klient zobaczyl > dopiero w domu (domniemywam ze po rozpakowaniu zabawki) to wspolczuje > umiejetnosci czytania ze zrozumieniem :] ja czytam ze zrozumieniem i sobie nie domawiam rzeczy aby pasowaly do mojej teori. akurat naprzeciwko mojego miesjca pracy mam taki sklep za 4 zlote. okazuje sie ze 95% rodzai towaru jest tam rozpakowanych przynajmniej po 1 sztuce jescze nie widzialem tam rzeczy ktorej rozpakowac sie nie da. na tym polega specyfika tego rodzaju sklepow. leon -- Jezeli przyjmiemy, ze pi wynosi 2,87 to otrzymamy bledne kolo- Lysa Spiewaczka |
||
2006-04-19 07:04 | Re: towaru nie wymieniamy i nie przyjmujemy zwrotow | kam |
leon napisał(a): > ze co? że art.4 ust.1 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej > a mnie sie dotad wydawalo ze obowiazek taki spoczywa na > poszkodowanym > dla sprzedawcy to sytuacja typu: udowodnij ze nie jest wielbladem to źle się wydawało inna sprawa, że nawet istnienie niezgodności w chwili wydania nie przesądza o odpowiedzialności sprzedawcy KG |
||
2006-04-19 19:00 | Re: towaru nie wymieniamy i nie przyjmujemy zwrotow | leon |
>> ze co? > że art.4 ust.1 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej ja za to polecam art 3 ust 3 powyzszej ustawy oraz art 7 >> a mnie sie dotad wydawalo ze obowiazek taki spoczywa na poszkodowanym >> dla sprzedawcy to sytuacja typu: udowodnij ze nie jest wielbladem > > to źle się wydawało > inna sprawa, że nawet istnienie niezgodności w chwili wydania nie > przesądza o odpowiedzialności sprzedawcy czyli j.w. art 7 leon -- Jezeli przyjmiemy, ze pi wynosi 2,87 to otrzymamy bledne kolo- Lysa Spiewaczka |
||
2006-04-21 13:44 | Re: towaru nie wymieniamy i nie przyjmujemy zwrotow | kam |
leon napisał(a): >>> ze co? >> że art.4 ust.1 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej > ja za to polecam art 3 ust 3 powyzszej ustawy oraz art 7 trochę nie na temat KG |
||
2006-04-21 20:35 | Re: towaru nie wymieniamy i nie przyjmujemy zwrotow | leon |
>>>> ze co? >>> że art.4 ust.1 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej >> ja za to polecam art 3 ust 3 powyzszej ustawy oraz art 7 > > trochę nie na temat dlaczego? at3,ust 3 3. Sprzedawca jest obowiązany zapewnić w miejscu sprzedaży odpowiednie warunki techniczno-organizacyjne umożliwiające dokonanie wyboru towaru konsumpcyjnego i sprawdzenie jego jakości, kompletności oraz funkcjonowania głównych mechanizmów i podstawowych podzespołów. zas Art. 7. Sprzedawca nie odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową, gdy kupujący o tej niezgodności wiedział lub, oceniając rozsądnie, powinien był wiedzieć. na tej podstawie mozna przyjac iz sprzedany towar byl sprawny, poniewaz wg opisu "zabawka jest powaznie peknieta.". trudnow takij sytuacji mowic o wadzie ukrytej leon -- Jezeli przyjmiemy, ze pi wynosi 2,87 to otrzymamy bledne kolo- Lysa Spiewaczka |
nowsze | 1 2 3 4 5 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
bank-zadluzenie-co zrobic, zeby nie placic i nie zajeli konta |
Mich | 2005-12-08 17:05 |
Ktos kupil, nie zaplacil, nie odebral... |
Hikikomori San | 2006-01-05 14:45 |
ZDM nie rozpatrzył reklamacji na czas - moge nie płacic? |
opoWYTNIJTO | 2006-02-10 10:17 |
reklamacja towaru gdy juz nie ma sklepu |
Ferne Oleane | 2006-02-20 10:57 |
Sklep internetowy nie wyslal towaru[dlugie] |
Bialy | 2006-03-07 11:02 |
towaru nie wymieniamy i nie przyjmujemy zwrotow |
>>Galeon | 2006-04-14 19:13 |
Sklep internetowy nie wyslal towaru[dlugie] |
Bialy | 2006-03-07 11:02 |
zamówienie towaru/zaliczka/ nie zgłoszenie sie po odbiór |
Piotrek XX | 2006-08-18 16:51 |
Mikser nie miksuje - niezgodnosc towaru z umowa? |
polspol | 2006-09-15 23:51 |
nagrywanie rozmowy (nie telefonicznej) w firmie i nie tylko |
Marian | 2007-04-18 14:00 |