poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2006-01-19 12:12 | Uszkodzona karta graficzna - gwarancja czy niezgod | Herbi |
Który przypadek może zajść gdy za kartę graficzną która kosztuje dosyć sporo, otrzymałem produkt który po kilku godzinach pracy przestał działać. Zaprzestanie działania polega na tym iż przy leciutkim dotknięciu komputera, monitora, biurka w którym stoi komputer z ta kartą, na obrazie wyskakują artefakty, i dalej w kilku sekundowym odstępie powoduje zawieszenie pracy systemu operacyjnego. Czy takie coś kwalifikuje się jako zgłoszenie gwarancyjne czy jako niezgodność towaru z umową? Co do gwarancji .... tutaj sprawa jest całkiem ciekawa. Na aukcji Allegro wyrażnie jest w opisie że wystawiana jest 3-letnia gwarancja, oraz informacja że wystawia się faktury VAY na zakupione przedmioty. Zapłaciłem, otrzymałem kartę, rozpakowałem pudełko .... i nie ma gwarancji. Piszę na GG, na e-maila do sprzedawcy z pytaniem dlaczego nie ma gwarancji? Po kilku dniach odpisuje mi że nie wystawi pisemnej gwarancji, bo takiej nie ma - gwarancja opiera się na ...... nr seryjnym karty. Więc pisze kolejnego e-maila do sprzedawcy: zrobiłem back-up w archiwizatorze tej aukcji, zapisałem na dysku kopie aukcji i żądam pisemnej karty gwarancyjnej w której są umieszczone dane np. co gwarancja obejmuje, jakie są warunki gwarancji, ile trwa gwarancja oraz czas rozpatrywania gwarancji - tak jak to jest przyjęte w cywilizowany sposób. Na to mi odpisał znowu sprzedawca że nie wystawi gwarancji, że tylko "może" na fakturze dopisać że produkt ten posiada 3 lata gwarancji. Przysłał mi taką fakturę (nr ten sam co faktury 'pierwszej' w której nie było informacji o okresie gwarancji). No i dobrze że "dmuchałem na zimne" - karta ta jest ewidentnie uszkodzona - odesłałem ją do sprzedawcy z pismem przewodnim w którym umieściłem informacje o problemie technicznym tej karty oraz informacja że zgłaszam ją w trybie "niezgodności towaru z umową". Do piątku miał mi odpowiedzieć jaki jest 'wynik expertyzy serwisowej" i co dalej z tym problemem zrobić. Czy postąpiłem dobrze że podniosłem kwestie niezgodności towaru z umową? Może w takim przypadku powinno być to w ramach gwarancji? Jeżeli to drugie - jaki jest termin zwrotu karty przez sprzedawcę skoro nie ma ... karty gwarancyjnej określającej warunki gwarancji? Miał ktoś z podobnym przypadkiem do czynienia? PS. sprzedawca jest prężnym sprzedawcą na Allegro, posiada także sklep internetowy - raczej działa pręźnie ;) -- Herbi 19-01-2006 12:12:03 |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Gwarancja a karta gwarancyjna |
Aga | 2005-12-12 13:57 |
gwarancja- na rok czy dwa lata? |
Kruk at work | 2006-04-21 09:44 |
Gwarancja |
Wojtek | 2006-07-02 09:42 |
Gwarancja |
Wacław | 2006-08-30 18:00 |
kupiłem, gwarancja, dostałem nowe, gwarancja 2x - moge dostac pieniadze od reki? |
Marx | 2006-09-08 16:29 |
Gwarancja czy gwarancja + rachunek jest podstawą |
Iluminat | 2006-11-07 13:52 |
uszkodzona przesyłka kurierska |
Jacek | 2006-11-28 21:35 |
gwarancja na cos uzywanego- czy musze przyjac zwrot? |
beerox | 2007-01-24 23:57 |
Uszkodzona sofa |
dex | 2007-05-18 18:30 |
Karta wedkarska. Walka, ale czy sluszna ? |
GooRe | 2007-05-31 20:42 |