poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2007-06-24 09:19 | utrata gwarancji przez drugiego wlasciciela | bob |
Mam pytanie - czy warunki gwarancji prezentowane na tej stronie: http://www.harfa-harryson.com.pl/new/strony-firmowe/rs-gwarancja.php5 sa zgodne z prawem? Chodzi mi konkretnie o pierwsze zdanie zawierajace "... przez pierwszego użytkownika ...". Czy sprzedawca moze odmowic realizacji gwarancji, jesli produkt zostanie odsprzedany osobie trzeciej? Sprawa dotyczy amortyzatorow rowerowych, ktore kosztuja czasem nawet kilka tysiecy, czyli dosyc duzo. Pozdrawiam Bob -- |
2007-06-24 09:55 | Re: utrata gwarancji przez drugiego wlasciciela | Marcin Debowski |
Dnia 24.06.2007 bob > Mam pytanie - czy warunki gwarancji prezentowane na tej stronie: > http://www.harfa-harryson.com.pl/new/strony-firmowe/rs-gwarancja.php5 > sa zgodne z prawem? Chodzi mi konkretnie o pierwsze zdanie zawierajace "... > przez pierwszego użytkownika ...". Czy sprzedawca moze odmowic realizacji Tak. Gwarancja w ogóle jest dobrowolna. -- Marcin |
||
2007-06-24 12:10 | Re: utrata gwarancji przez drugiego wlasciciela | Karoll |
> > Tak. Gwarancja w ogóle jest dobrowolna. > To też nie kożytaj z gwar tylko ze zgodsności towaru z umową. Możesz być i 15 tym użytkownikiem K |
||
2007-06-27 12:24 | Re: utrata gwarancji przez drugiego wlasciciela | Gotfryd Smolik news |
On Sun, 24 Jun 2007, Karoll wrote: >> Tak. Gwarancja w ogóle jest dobrowolna. > > To też nie kożytaj z gwar tylko ze zgodsności towaru z umową. > Możesz być i 15 tym użytkownikiem Hm... a możesz jeszcze do kompletu zapodać podstawę prawną? Hint: konsumencka niezgodnosć z umową dotyczy zakupu przez konsumenta, ale OD PRZEDSIĘBIORCY. "15. użytkownik" nie kupował "od przedsiębiorcy", on nie zawierał umowy ze sprzedawcą! Masz jakąś inną treść przepisów, niż ta: http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=321 ...czy sugerujesz przelew długu, naruszający oznaczoną właściwość konsumenta (czyli że TEN kupujący ma być konsumentem)? IMO konsumenckość określona w art.1 ustawy jest oznaczona (dotyczy konkretnej osoby), i hm... "nieprzechodnia", w przeciwnym przypadku dało by się obejść ograniczenia uprawnień z ustawy ("tylko dla konsumentów") obejść (i to "oficjalnie", a nie dokonując oszustw) tak, ze kupuje konsument, odsprzedaje firmie, a jak firmie się zepsuje to ona odsprzedaje komu innemu kto spełnia wymogi konsumenta i on dokonuje reklamacji. pzdr, Gotfryd |
||
2007-06-27 15:02 | Re: utrata gwarancji przez drugiego wlasciciela | Alek |
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" > > Hint: konsumencka niezgodnosć z umową dotyczy zakupu przez > konsumenta, ale OD PRZEDSIĘBIORCY. > "15. użytkownik" nie kupował "od przedsiębiorcy", on nie > zawierał umowy ze sprzedawcą! A nie jest on następcą prawnym pierwotnego nabywcy? Na podstawie tego co przytocztłeś ów 15. użytkownik nie może mieć roszczeń do 14. użytkownika, ale czmu nie do przedsiębiorcy, który sprzedał to 1. użytkownikowi - konsumentowi? |
||
2007-06-27 16:01 | Re: utrata gwarancji przez drugiego wlasciciela | Gotfryd Smolik news |
On Wed, 27 Jun 2007, Alek wrote: >> Hint: konsumencka niezgodnosć z umową dotyczy zakupu przez >> konsumenta, ale OD PRZEDSIĘBIORCY. >> "15. użytkownik" nie kupował "od przedsiębiorcy", on nie >> zawierał umowy ze sprzedawcą! > > A nie jest on następcą prawnym pierwotnego nabywcy? > Na podstawie tego co przytocztłeś ów 15. użytkownik > nie może mieć roszczeń do 14. użytkownika, nienienie. Do 14. może mieć, ale już "niekonsumenckie" :) > ale czmu nie do przedsiębiorcy, który sprzedał to > 1. użytkownikowi - konsumentowi? Bo IMO owo prawo nie jest "przelewalne" - opisałem do jakich absurdów by to prowadziło. Prawo do korzyści *z umowy* można przenieść, jednak prawo konsumenckie powstaje *z ustawy* i IMO nie ma swobody w jego przenoszeniu - bo można by było "przenieść je" również na firmę (znaczy zakup dla firmy mógłby być chroniony przepisami konsumenckimi). A w ustawie nie ma przepisu, który by stanowił że jak "konsument sprzeda konsumentowi to owo prawo się przenosi". *NABYWCA* ma prawo żądać od (swojego) SPRZEDAWCY. Rozważ sobie: - sprzedawcę S - konsumenta 1 K1 - firmę F - konsumenta 2 K2 ...i cykl sprzedawania: S -> K1 -> F -> K2 Uważasz, że "S" powinien odpowiadać za wady zgłoszone przez "K2"? Nawet jeśli "K2" kupił ten sprzęt ZEPSUTY od "F"? (a co, nie wolno kupować zepsutego sprzętu?) "S" *z mocy prawa* (a nie z umowy! - przelew z 509 KC dotyczy praw z umowy) ma zobowiązanie *wobec K1*. Koniec. Nie zawierał umowy ani z "F" ani z "K2", i nie interesuje go czy "K1" sprzedał daną rzecz "K2" wprost czy za pośrednictwem "F" - on NIE JEST, dla nikogo oprócz "K1", "sprzedawcą w rozumieniu ustawy" :) Widzę to tak, jakbyś chciał, żeby np. zobowiązanie do płacenia czyichś podatków miało być skuteczne :), a tak dobrze nie ma. pzdr, Gotfryd |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Nalepka a utrata gwarancji |
eddd | 2005-12-11 01:07 |
przepisanie majatku przez jednego rodzica a roszczenia do majatku rodzica drugiego |
yig | 2006-01-31 18:45 |
utrata znaku legitymacyjnego |
arturo | 2006-03-18 10:17 |
Utrata zaufania do pracodawcy. |
Ja | 2006-09-04 18:47 |
zw.lek. od drugiego lekarza |
emi | 2006-09-17 04:56 |
Utrata zaufania do pracownika |
JACKON | 2006-10-05 11:03 |
Odpowiedzialnosc wlasciciela domeny |
Jasek' | 2006-10-20 20:15 |
Czy pobierana jest prowizja przy przejsciu z jednego OFE do drugiego? |
Marcin [MAC] | 2006-10-23 10:45 |
Jak pozwać kogoś z drugiego końca Polski ? |
Lew | 2006-11-27 18:27 |
Odzyskanie akcyzy przez drugiego wlasciciela. |
Golab | 2007-01-22 10:30 |