Money.plFirmaGrupa pl.soc.prawo

uznanie gwarancji

poprzedni wątek | następny wątek pl.soc.prawo
2005-11-04 12:28 uznanie gwarancji Daniel Jakubowski
Zgodnie z prawem, sprzedawca jest zobowiązany poinformować klienta w
przeciągu 14 dni, jeśli reklamacja nie została uznana. Reklamowany jest
akumulator, gwarant po ekspertyzie stwierdza że akumulator jest ok. Czy w
takim wypadku, gwarancję uznaje się za uznaną czy też nie ? Inaczej mówiąc,
jestem zobowiązany poinformować klienta uznaniu/nie uznaniu reklamacji ? W
sytuacji gdy nie poinformuje klienta o nie uznaniu gwarancji, klient ma
prawo uważać że reklamacja jest uznana.
--
pozdrawiam
dj
2005-11-04 12:33 Re: uznanie gwarancji Liwiusz
Daniel Jakubowski napisał(a):
> Zgodnie z prawem, sprzedawca jest zobowiązany poinformować klienta w
> przeciągu 14 dni, jeśli reklamacja nie została uznana. Reklamowany jest
> akumulator, gwarant po ekspertyzie stwierdza że akumulator jest ok. Czy w
> takim wypadku, gwarancję uznaje się za uznaną czy też nie ? Inaczej mówiąc,
> jestem zobowiązany poinformować klienta uznaniu/nie uznaniu reklamacji ? W
> sytuacji gdy nie poinformuje klienta o nie uznaniu gwarancji, klient ma
> prawo uważać że reklamacja jest uznana.


Mylisz gwarancję z niezgodnością towaru z umową.

--
Pozdrawiam!
Liwiusz
www.liwiusz.republika.pl
2005-11-04 12:37 Re: uznanie gwarancji Daniel Jakubowski
Liwiusz napisal(a):

>> Zgodnie z prawem, sprzedawca jest zobowiązany poinformować klienta w
>> przeciągu 14 dni, jeśli reklamacja nie została uznana. Reklamowany jest
>> akumulator, gwarant po ekspertyzie stwierdza że akumulator jest ok. Czy w
>> takim wypadku, gwarancję uznaje się za uznaną czy też nie ? Inaczej mówiąc,
>> jestem zobowiązany poinformować klienta uznaniu/nie uznaniu reklamacji ? W
>> sytuacji gdy nie poinformuje klienta o nie uznaniu gwarancji, klient ma
>> prawo uważać że reklamacja jest uznana.
> Mylisz gwarancję z niezgodnością towaru z umową.

Nie rozumiem... co tu ma do rzeczy niezgodność towaru z umową ? Klient kupił
akumulator, zareklamował go że nie działa. Producent stwierdził, że jest z
nim wszystko ok. Więc pytam, czy z prawnego punktu widzenia, tą reklamację
można uznać za uznaną czy nie ?

--
pozdrawiam
dj
2005-11-04 13:05 Re: uznanie gwarancji Marcin Debowski
In article <17hb8rt16b423$.dlg@boncki.wolin.pl>, Daniel Jakubowski wrote:
> Liwiusz napisal(a):
>>> Zgodnie z prawem, sprzedawca jest zobowiązany poinformować klienta w
>>> przeciągu 14 dni, jeśli reklamacja nie została uznana. Reklamowany jest
>> Mylisz gwarancję z niezgodnością towaru z umową.
> Nie rozumiem... co tu ma do rzeczy niezgodność towaru z umową ? Klient kupił

14 dni (te zgodne z prawem) dotyczy jak Ci napisano niezgodności z umową,
nie gwarancji. Wysil się i przejrzyj archiwum.

--
Marcin
2005-11-04 13:43 Re: uznanie gwarancji Daniel Jakubowski
Marcin Debowski napisal(a):

>>>> Zgodnie z prawem, sprzedawca jest zobowiązany poinformować klienta w
>>>> przeciągu 14 dni, jeśli reklamacja nie została uznana. Reklamowany jest
>>> Mylisz gwarancję z niezgodnością towaru z umową.
>> Nie rozumiem... co tu ma do rzeczy niezgodność towaru z umową ? Klient kupił
> 14 dni (te zgodne z prawem) dotyczy jak Ci napisano niezgodności z umową,
> nie gwarancji. Wysil się i przejrzyj archiwum.

Ups... przepraszam, faktycznie, źle zrozumiałem pomoce naukowe które
czytałem :)
W takim razie, sprzedawca ma obowiązek powiadomienia klienta, że producent
dostarczył już reklamowaną rzecz na gwarancji ? I ewentualnie powiadomić czy
uznano reklamację ? Czy klient sam musi się dopytywać ?

--
pozdrawiam
dj
2005-11-04 14:18 Re: uznanie gwarancji Marcin Debowski
In article , Daniel Jakubowski wrote:
> Marcin Debowski napisal(a):
>>>>> Zgodnie z prawem, sprzedawca jest zobowiązany poinformować klienta w
>>>>> przeciągu 14 dni, jeśli reklamacja nie została uznana. Reklamowany jest
>>>> Mylisz gwarancję z niezgodnością towaru z umową.
>>> Nie rozumiem... co tu ma do rzeczy niezgodność towaru z umową ? Klient kupił
>> 14 dni (te zgodne z prawem) dotyczy jak Ci napisano niezgodności z umową,
>> nie gwarancji. Wysil się i przejrzyj archiwum.
> Ups... przepraszam, faktycznie, źle zrozumiałem pomoce naukowe które
> czytałem :)
> W takim razie, sprzedawca ma obowiązek powiadomienia klienta, że producent
> dostarczył już reklamowaną rzecz na gwarancji ? I ewentualnie powiadomić czy
> uznano reklamację ? Czy klient sam musi się dopytywać ?

Oj ale dlaczego aż tak nie chce Ci sie poszukać po tym archiwum? :) Jeśli
to reklamacja z tytułu gwarancji to uprawnienia kupującego reguluje
dokument gwarancyjny a ten może być dosyć dowolny. Jeśli reklamacja z tyt.
niezgodności to powinieneś w ciągu 14 dni powiadomić kupującego o tym czy
ją odrzucasz czy też akceptujesz (przyjmując że to konsument, nie firma).

--
Marcin
2005-11-04 18:27 Re: uznanie gwarancji Lookasik
>Jeśli reklamacja z tyt.
> niezgodności to powinieneś w ciągu 14 dni powiadomić kupującego o tym czy
> ją odrzucasz czy też akceptujesz (przyjmując że to konsument, nie firma).
>

powinien ustosunkowac sie... nie oznacza to akceptacji lub odrzucenia
reklamacji. jesli sprzedawca w ciagu 14 dni powiadomi reklamujacego co sie
dzieje z towarem np bada rzeczoznawca... to dochowal terminu

2005-11-04 18:40 Re: uznanie gwarancji kam
Lookasik napisał(a):
> powinien ustosunkowac sie... nie oznacza to akceptacji lub odrzucenia
> reklamacji. jesli sprzedawca w ciagu 14 dni powiadomi reklamujacego co sie
> dzieje z towarem np bada rzeczoznawca... to dochowal terminu

trudno nazwać to zajęciem stanowiska wobec zgłoszonego żądania

KG
nowsze 1 starsze

Podobne dyskusje

Tytuł Autor Data

2 x AVIZO i uznanie za doręczone w korespondencji prywatnej.

Grzegorz 2005-10-13 11:46

uznanie długu

maho 2005-11-26 22:54

ile czasu na uznanie reklamacji

Ba 2005-11-27 10:02

ile czasu na uznanie reklamacji

Ba 2005-11-29 18:17

uznanie wykroczenia

sunny1977WYTNIJTO 2006-01-14 14:37

Klawiatura na gwarancji

Marcin Hałat 2006-04-26 19:48

Monitor na gwarancji

Wojtek 2006-06-21 19:14

karta nauczyciela - kwalifikacje - uznanie za zbliżone

lukeskyobi 2006-09-18 13:25

PILNE! Uznanie zaswiadczenia lekarskiego (zwolnienia) przez UW

Andrzej Wróblewski 2006-10-17 10:53

Uznanie reklamacji i wymiana towaru

M. 2007-01-24 16:11