poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2005-12-16 11:50 | gwarancja - rękojmia na sprzęt uzywany | Piotr Szczepiński |
Witam prowdzę sklepik komputerowy pół roku temu sprzedałem klientowi uzywany notebook. Dałem gwarancję 3 miesiące. Komputer się popsuł kilka dni temu - uszkodzona płyta główna. Klient powołuje się na rękojmę na towar używany, która wynosi rok czasu i żąda naprawy, wymiany lub zwrotu pieniędzy. Komputer w chwili zakupu nie miał wad ukrytych, był tez zgodny z opisem itp. Dla mnie takie żądanie trochę jest niezgodne ze zdrowym rozsądkiem. Bo czy kupując np. używane auto mogę po kilku miesiącach żądać naprawy w przypadku jak się zepsuje? Czy klient ma racje? |
2005-12-16 15:53 | Re: gwarancja - rękojmia na sprzęt uzywany | fotomania.pl |
żytkownik "Piotr Szczepiński" news:dnu65f$cm9$1@atlantis.news.tpi.pl... > Witam > prowdzę sklepik komputerowy > pół roku temu sprzedałem klientowi uzywany notebook. Dałem gwarancję 3 > miesiące. Komputer się popsuł kilka dni temu - uszkodzona płyta główna. > Klient powołuje się na rękojmę na towar używany, która wynosi rok czasu i > żąda naprawy, wymiany lub zwrotu pieniędzy. > Komputer w chwili zakupu nie miał wad ukrytych, był tez zgodny z opisem > itp. Dla mnie takie żądanie trochę jest niezgodne ze zdrowym rozsądkiem. Bo > czy kupując np. używane auto mogę po kilku miesiącach żądać naprawy w > przypadku jak się zepsuje? > Czy klient ma racje? Po jakim czasie od momentu zakupu klient zglosil do ciebie uszkodzenie ? J. |
||
2005-12-16 17:52 | Re: gwarancja - rękojmia na sprzęt uzyw | kam |
Piotr Szczepiński napisał(a): > prowdzę sklepik komputerowy > pół roku temu sprzedałem klientowi uzywany notebook. Dałem gwarancję 3 > miesiące. Komputer się popsuł kilka dni temu - uszkodzona płyta główna. > Klient powołuje się na rękojmę na towar używany, która wynosi rok czasu i > żąda naprawy, wymiany lub zwrotu pieniędzy. Jeśli jest konsumentem, to powinien powoływać się na niezgodność towaru z umową. > Komputer w chwili zakupu nie miał wad ukrytych, był tez zgodny z opisem > itp. Dla mnie takie żądanie trochę jest niezgodne ze zdrowym rozsądkiem. Bo > czy kupując np. używane auto mogę po kilku miesiącach żądać naprawy w > przypadku jak się zepsuje? Zależy od usterki, wieku i stanu w chwili sprzedaży... > Czy klient ma racje? Zależy od przyczyn usterki - jeśli jest to coś typowego i wynikającego ze zużycia, to nie. Jeśli przyczyny są inne - może mieć. KG |
||
2005-12-16 18:25 | Re: gwarancja - rękojmia na sprzęt uzywany | Piotr Szczepiński |
>> Witam >> prowdzę sklepik komputerowy >> pół roku temu sprzedałem klientowi uzywany notebook. Dałem gwarancję 3 >> miesiące. Komputer się popsuł kilka dni temu - uszkodzona płyta główna. >> Klient powołuje się na rękojmę na towar używany, która wynosi rok czasu i >> żąda naprawy, wymiany lub zwrotu pieniędzy. >> Komputer w chwili zakupu nie miał wad ukrytych, był tez zgodny z opisem >> itp. Dla mnie takie żądanie trochę jest niezgodne ze zdrowym rozsądkiem. > Bo >> czy kupując np. używane auto mogę po kilku miesiącach żądać naprawy w >> przypadku jak się zepsuje? >> Czy klient ma racje? > > > Po jakim czasie od momentu zakupu klient zglosil do ciebie uszkodzenie ? > > J. > kupił 15 sierpnia, zgłosił 6 grudnia. Czyli prawie 4 miesiące od daty zakupu |
||
2005-12-16 18:58 | Re: gwarancja - rękojmia na sprzęt uzywany | ape |
Użytkownik "Piotr Szczepiński" wiadomości news:dnutbg$ekd$1@atlantis.news.tpi.pl... > > > kupił 15 sierpnia, zgłosił 6 grudnia. Czyli prawie 4 miesiące od daty zakupu mowisz, ze okolo 4 miesiecy od daty zakupu? popros klienta o oswiadczenie kiedy dokladnie nastapila usterka, a potem poczytaj sobie kodeks cywilny. jesli dobrze poczytasz - to klientowi nie pomoze nawet sad :-) -- pozdro ape Ne noceas, dum vis prodesse, memento! (Ovidius) |
||
2005-12-19 09:48 | Re: gwarancja - rękojmia na sprzęt uzywany | Fil |
Użytkownik "kam" <#kamq43l@wp.pl#> napisał w wiadomości news:dnurg0$jjv$2@inews.gazeta.pl... > Piotr Szczepiński napisał(a): > > prowdzę sklepik komputerowy > > pół roku temu sprzedałem klientowi uzywany notebook. Dałem gwarancję 3 > > miesiące. Komputer się popsuł kilka dni temu - uszkodzona płyta główna. > > Klient powołuje się na rękojmę na towar używany, która wynosi rok czasu i > > żąda naprawy, wymiany lub zwrotu pieniędzy. > > Jeśli jest konsumentem, to powinien powoływać się na niezgodność towaru > z umową. > > > Komputer w chwili zakupu nie miał wad ukrytych, był tez zgodny z opisem > > itp. Dla mnie takie żądanie trochę jest niezgodne ze zdrowym rozsądkiem. Bo > > czy kupując np. używane auto mogę po kilku miesiącach żądać naprawy w > > przypadku jak się zepsuje? > > Zależy od usterki, wieku i stanu w chwili sprzedaży... > > > Czy klient ma racje? > > Zależy od przyczyn usterki - jeśli jest to coś typowego i wynikającego > ze zużycia, to nie. Jeśli przyczyny są inne - może mieć. > > KG Proponuje przeczytac art. 10 zdanie drugie ustawy o szczegolnych warunkach sprzedazy konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz. U. Nr 141, poz. 1176). Dla leniwych cytuje: "Jezeli przedmiotem sprzedazy jest rzecz uzywana, strony moga ten termin skrocic, jednakze nie ponizej roku". Chodzi oczywiscie o termin, w ktorym sprzedawca odpowiada za niezgodnosc towaru konsumpcyjnego z umowa. Poza tym, faktycznie - gwarancja byla udzielona na 3 miesiace i jej czas sie zakonczyl. Zas skoro sie nie odniesliscie w umowie o skroceniu okresu z art. 10, to klient ma termin 2 lat na zglaszanie roszczen z tytulu niezgodnosci towaru konsumpcyjnego z umowa. Pozdrawiam, F. |
||
2006-01-12 15:12 | Re: gwarancja - rękojmia na sprzęt uzywany | Piotr Szczepiński |
witam ponownie sprawa jest rozwojowa. Okazało się że klient kupił komputer w związku z prowadzaoną działalnością gospodarczą. Nie mają tutaj zastosowania przepisy o sprzedaży konsumenckiej. Przy sprzedaży wystawiłem fakture VAT marża na podstawie działalności komisowej Rozmawiałem dzisiaj z jakimś prawnikiem działającym w imieniu klienta. Mówi że sprawa trafi do sądu jak się nie poddam wczesniej i że ją na pewno wygra. Poddawać się czy walczyć? > Piotr Szczepiński napisał(a): >> prowdzę sklepik komputerowy >> pół roku temu sprzedałem klientowi uzywany notebook. Dałem gwarancję 3 >> miesiące. Komputer się popsuł kilka dni temu - uszkodzona płyta główna. >> Klient powołuje się na rękojmę na towar używany, która wynosi rok czasu i >> żąda naprawy, wymiany lub zwrotu pieniędzy. > > Jeśli jest konsumentem, to powinien powoływać się na niezgodność towaru z > umową. > >> Komputer w chwili zakupu nie miał wad ukrytych, był tez zgodny z opisem >> itp. Dla mnie takie żądanie trochę jest niezgodne ze zdrowym rozsądkiem. >> Bo czy kupując np. używane auto mogę po kilku miesiącach żądać naprawy w >> przypadku jak się zepsuje? > > Zależy od usterki, wieku i stanu w chwili sprzedaży... > >> Czy klient ma racje? > > Zależy od przyczyn usterki - jeśli jest to coś typowego i wynikającego ze > zużycia, to nie. Jeśli przyczyny są inne - może mieć. > > KG |
||
2006-01-13 11:32 | Re: gwarancja - rękojmia na sprzęt uzywany | Fil |
Użytkownik "Piotr Szczepiński" news:dq5o61$5a4$1@nemesis.news.tpi.pl... > witam ponownie > sprawa jest rozwojowa. Okazało się że klient kupił komputer w związku z > prowadzaoną działalnością gospodarczą. Nie mają tutaj zastosowania przepisy > o sprzedaży konsumenckiej. > Przy sprzedaży wystawiłem fakture VAT marża na podstawie działalności > komisowej > Rozmawiałem dzisiaj z jakimś prawnikiem działającym w imieniu klienta. Mówi > że sprawa trafi do sądu jak się nie poddam wczesniej i że ją na pewno wygra. > Poddawać się czy walczyć? > Jeżeli udzielając gwarancji nie wyłączyłeś odpowiedzialności z tytułu rękojmii, to klient jak najbardziej może się powoływać na swoje uprawnienia z jej tytułu. Pozdr., F. ----------------------------- www.doradcyprawni.com www.d oradcyprawni.org.pl |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Rekojmia/gwarancja a sprzet uzywany... |
studio_ol | 2005-10-14 13:25 |
rękojmia? a może jednak gwarancja?(pilne) |
Cezar | 2005-11-02 20:22 |
Rękojmia/gwarancja |
Siara | 2005-11-29 03:57 |
Re: gwarancja - rękojmia na sprzęt uzywany |
Piotr Szczepiński | 2006-01-16 00:25 |
Gwarancja a rękojmia |
zmarekz | 2006-05-10 14:49 |
kupiłem, gwarancja, dostałem nowe, gwarancja 2x - moge dostac pieniadze od reki? |
Marx | 2006-09-08 16:29 |
rękojmia na uzywany przedmiot - jak dlugo? |
Michał Trych | 2006-12-21 16:29 |
gwarancja, a potem rękojmia? |
50+8 | 2006-12-25 12:36 |
Gwarancja, a potem rękojmia |
sotb | 2007-05-23 13:53 |
Gwarancja producenta, a rękojmia |
JK | 2007-06-08 12:09 |