poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2005-11-02 20:22 | rękojmia? a może jednak gwarancja?(pilne) | Cezar |
Witam, przez swoją niefrasobliwość (i przeprowadzkę) narobiłem sobie zamieszania, może ktoś mi doradzi. Prawie rok temu kupiłem do firmy, na fakturę, odtwarzacz DVD/Video. Okazało się niedawno, że jest problem z odtwarzaniem płyt CD Audio na ostatnim utworze z płyty. Chcę towar reklamować, ale wcięło mi kartę gwarancyjną (fakturę oczywiście mam). No i teraz - prosić o duplikat karty, domagać się naprawy/wymiany z tytuły rękojmi? Mogę zawieźć do serwisu, ale reklamację z tytułu rękojmi realizuje sprzedawca, a z drugiej strony jeśli by miała nastąpić naprawa, to i tak do serwisu musiałbym zawieźć sprzęt. Może ktoś miał podobne doświadczenia? pozdrawiam Cezary |
2005-11-02 20:49 | Re: rękojmia? a może jednak gwarancja?(pilne) | Yawn |
Użytkownik "Cezar" news:dkb3lm$p1e$1@atena.e-wro.net... > Prawie rok temu kupiłem do firmy, na fakturę, odtwarzacz DVD/Video. > Okazało się niedawno, że jest problem z odtwarzaniem płyt CD Audio na > ostatnim utworze z płyty. > Chcę towar reklamować, ale wcięło mi kartę gwarancyjną (fakturę oczywiście > mam). No i teraz - prosić o duplikat karty, domagać się naprawy/wymiany z > tytuły rękojmi? Mogę zawieźć do serwisu, ale reklamację z tytułu rękojmi > realizuje sprzedawca, a z drugiej strony jeśli by miała nastąpić naprawa, > to i tak do serwisu musiałbym zawieźć sprzęt. > > Może ktoś miał podobne doświadczenia? > > pozdrawiam > Cezary Z faktura lec do sprzedawcy - i rekojmia. Zadaj wymiany lub zwrotu kasy - nie zgadzaj sie na naprawe (no chyba, ze naprawde chcesz). Yawn |
||
2005-11-02 21:00 | Re: rękojmia? a może jednak gwaranc | TBL aka TLZ |
Yawn napisał(a): >>Chcę towar reklamować, ale wcięło mi kartę gwarancyjną (fakturę oczywiście >>mam). No i teraz - prosić o duplikat karty, domagać się naprawy/wymiany z >>tytuły rękojmi? Mogę zawieźć do serwisu, ale reklamację z tytułu rękojmi >>realizuje sprzedawca, a z drugiej strony jeśli by miała nastąpić naprawa, >>to i tak do serwisu musiałbym zawieźć sprzęt. > Z faktura lec do sprzedawcy - i rekojmia. Zadaj wymiany lub zwrotu kasy - > nie zgadzaj sie na naprawe (no chyba, ze naprawde chcesz). Kurde, ale *rekojmi* nie ma już jakis czas, jest *niezgodność towaru z umową*, ale TO NIE JEST RĘKOJMIA!!! TBL |
||
2005-11-02 21:06 | Re: rękojmia? a może jednak gwarancja?(pilne) | Yawn |
> Kurde, ale *rekojmi* nie ma już jakis czas, jest *niezgodność towaru z > umową*, ale TO NIE JEST RĘKOJMIA!!! Blagam, nie wymadrzaj sie jak nie wiesz. Kupil NA FIRME. |
||
2005-11-02 21:26 | Re: rękojmia? a może jednak gwarancja?(pilne) | Kaja |
Wed, 2 Nov 2005 20:22:32 +0100, *Cezar* napisał(a): > Witam, przez swoją niefrasobliwość (i przeprowadzkę) narobiłem sobie > zamieszania, może ktoś mi doradzi. > Prawie rok temu kupiłem do firmy, na fakturę, odtwarzacz DVD/Video. Okazało > się niedawno, że jest problem z odtwarzaniem płyt CD Audio na ostatnim > utworze z płyty. > Chcę towar reklamować, ale wcięło mi kartę gwarancyjną (fakturę oczywiście > mam). No i teraz - prosić o duplikat karty, domagać się naprawy/wymiany z > tytuły rękojmi? Mogę zawieźć do serwisu, ale reklamację z tytułu rękojmi > realizuje sprzedawca, a z drugiej strony jeśli by miała nastąpić naprawa, to > i tak do serwisu musiałbym zawieźć sprzęt. > Może ktoś miał podobne doświadczenia? Ja nie mogłam znaleźć w domu karty gwarancyjnej od odkurzacza. Poszłam do Euro i po okazaniu faktury wydali mi duplikat. -- Kaja |
||
2005-11-02 21:38 | Re: rękojmia? a może jednak gwarancja?(pilne) | Cezar |
> Ja nie mogłam znaleźć w domu karty gwarancyjnej od odkurzacza. Poszłam do > Euro i po okazaniu faktury wydali mi duplikat. No to już jakaś pociecha Usiłowałem się dodzwonić do DOKu w Makro, ale bezskutecznie. Trzeba będzie pojechać. pzdr Cezary |
||
2005-11-02 21:39 | Re: rękojmia? a może jednak gwarancja?(pilne) | Cezar |
> Blagam, nie wymadrzaj sie jak nie wiesz. Kupil NA FIRME. Otóż to :-) Ustawa o szczególnym czymś tam konsumenckim tu nie działa |
||
2005-11-02 21:40 | Re: rękojmia? a może jednak gwaranc | kam |
TBL aka TLZ napisał(a): > Kurde, ale *rekojmi* nie ma już jakis czas, jest *niezgodność towaru z > umową*, ale TO NIE JEST RĘKOJMIA!!! Sięgnij do kodeksu cywilnego, przepisy o rękojmi zaczynają się od art.556. Potem przeczytaj ze zrozumieniem art.1 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. Wyciągnij wnioski, możesz się nimi z nami podzielić ;) KG |
||
2005-11-02 23:01 | Re: rękojmia? a może jednak gwarancja?(pilne) | Yawn |
Użytkownik "Cezar" news:dkb86g$o5$1@atena.e-wro.net... >> Blagam, nie wymadrzaj sie jak nie wiesz. Kupil NA FIRME. > Otóż to :-) > Ustawa o szczególnym czymś tam konsumenckim tu nie działa > ;-) Uff...Dzieki. Ja polecam Ci tutaj rekojmie. Masz wtedy jakies ramy czasowe. I z reguly - lepiej na tym wychodzisz. W sprzyjajacych okolicznosciach, mozesz odzyskac pieniadze. Yawn |
||
2005-11-02 23:39 | Re: rękojmia? a może jednak gwarancja?(pilne) | Artur |
> Z faktura lec do sprzedawcy - i rekojmia. Zadaj wymiany lub zwrotu kasy - > nie zgadzaj sie na naprawe (no chyba, ze naprawde chcesz). Z tym ze jesli sprzet kupiony na firme to obowiazuje rekojma i niestety tylko rok (wiec jesli pamietasz ze gwarancji bylo wiecej niz rok to idz do sprzedawcy i popros o duplikat karty gwarancyjnej). W przypadku osoby fizycznej obowiazuje ustawa i trwa 2 lata. |
nowsze | 1 2 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Rękojmia/gwarancja |
Siara | 2005-11-29 03:57 |
gwarancja - rękojmia na sprzęt uzywany |
Piotr Szczepiński | 2005-12-16 11:50 |
Re: gwarancja - rękojmia na sprzęt uzywany |
Piotr Szczepiński | 2006-01-16 00:25 |
Wymiana towaru na nowy...jednak gwarancja stara |
KEN | 2006-04-05 11:06 |
Wymiana towaru na nowy...jednak gwarancja stara |
KEN | 2006-04-05 11:06 |
Wymiana towaru na nowy...jednak gwarancja stara |
Leszek | 2006-04-04 20:21 |
Gwarancja a rękojmia |
zmarekz | 2006-05-10 14:49 |
gwarancja, a potem rękojmia? |
50+8 | 2006-12-25 12:36 |
Gwarancja, a potem rękojmia |
sotb | 2007-05-23 13:53 |
Gwarancja producenta, a rękojmia |
JK | 2007-06-08 12:09 |