poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2007-05-08 11:13 | Re: odmowa wykonania usługi? | Cyb |
On Mon, 7 May 2007 09:04:32 +0200, "szerszen" wrote: >swiadczy takie uslugi na rzecz marki jaka reprezentuje, watpie aby w >papierach rejestracyjnych mial zapis ze "tylko dla tych co kupili u niego" serwis podpisal umowe z "marka", czy z konkretna firma (w tym przypadku wylaczny importer)? czy naprawde niemozliwa jest umowa, ze: - importer udziela pomocy serwisowi, know-how, szkolenia itp. - serwis za to zobowiazuje sie, ze bedzie naprawial tylko sprzet sprzedawany przez importera pamietaj, ze sprzet po gwarancji moze naprawiac jakikolwiek warsztat, tylko pytanie dlaczego tego nie robi? >> na zdrowy rozsadek, to jakby robil tak jak piszesz, to by niszczyl >> swoja siec sprzedazy. co z tego ze serwis zarobi zlotowke, jesli siec >> sprzeadzy straci 10zl? >siec sprzedazy nic nie straci, bo takich ludzi ktorzy sprowadza to poza ta >siecia jest zapewne niewielki procent jesli nie promil, no wlasnie, jesli w Polsce bedzie serwis, ktory bedzie naprawiac im sprzet, to tym bardziej beda kupowali za nizsza cene za granica, bo "jakby sie cos zepsulo, to naprawia mi to w Polsce". wiec jest to kolejny argument, zeby sobie sprowadzic > poza tym, wiekszosc >firm zarabia wlasnie na serwisie swojego sprzetu a nie na sprzecie, takie sa >obecnie tendencje, ??? no to firmy robiace maloawaryjny sprzet wrecz zdychaja na rynku. jak szukalem sobie lcdka, to patrzylem m.in. na siec serwisowa i wyszlo mi, ze iiyama ma b.malo serwisow a np eizo to wogole musi zdechnac z glodu, co nie przeszkadza tym firmowm miec cen na towary wyzszych niz konkurencja. >> ale tworca watku NIE JEST KLIENTEM tegoz importera. >a ty caly czas lokalnie myslisz, jego gono obchodzi importer ktory ma >zlodziejskie ceny, jego intersuje marka, i tej marce taki klient moze kolo >piora zrobic, a wlascicielowi marki na tym napewno nie zalezy, stad moja >propozycja udezenia na sama gore a my jestesmy na grupie poswieconej prawu i analizujemy strone prawna odmowy naprawy, a nie "lokalne myslenie" czy "troske o dobro marki". tez jestem za tym, zeby nie bylo wylacznosci importu, wysokich cen itp, ale od ponarzekania na te zjawsika to jest np pl.pregierz a nie pl.soc.prawo pozdarwiam, Cyb |
2007-05-08 11:13 | Re: odmowa wykonania usługi? | Cyb |
On Tue, 8 May 2007 10:02:18 +0200, Gotfryd Smolik news >> Oczywiście w imporcie indywidualnym ten sam przedmiot mozemy nabyć za ok. >> 60% ceny, którą ustalił sobie nasz oficjalny dystrybutor > WKwestiiFormalnej: jeśli jest to 60%, to pewnie w cenie jest również >popelnienie przestępstwa pt. "przemyt", polegającego m.in. na >nieodprowadzeniu podatku VAT należnego od importu. + pewnie clo pozdarwiam, Cyb |
||
2007-05-08 13:09 | Re: odmowa wykonania usługi? | januszek |
szerszen napisał(a): > no nie do konca, to nie jest samodzilena firma niezalezna od firmy matki, bo > to firma matka daje lub odbiera "oficjalne przedstawicielstwo", serwisdajmy > na to sony, naprawia produkty sony, a nie produkty sony sprzedawane na > terytrium danego kraju, owszem reklamacje czy gwarancjemoga byc rozne na > roznym terenie, ale naprawa pogwarancyjna platna wchodzi w sklad ich uslug, > i jesli taki serwis zarejestrowany jest na terytorium polski jako serwis > wykonujacy naprawy tejmarki to musi naprawiac odplatnie sprzet tej marki > (jesli ma taki w asortymencie) bez laski i bez znaczenia czy jest on kupiony > od niego czy nie O! Wyczytałeś to wszystko z pierwszego w tym wątku maila? :) Pytanie pomocnicze: wspomniałeś o rejestracji - co masz na mysli, konkretnie zarejstrowane gdzie? W KRS-ie? Skąd znasz szczegóły umów jakie dystrybutorzy sprzętu jakiejśtam marki zawierają z firmami serwisowymi? Jeżeli nie znasz takich szczegółów to na jakiej podstawie użyłeś słowa "musi naprawiać"? > a to kto placi ma wlasnie zasadnicze znaczenie, bo musza wykonac usluge do > jakiej sie zobowiazali, niestety jesli sie jest oficjalnym przedstawicielem > jakiejs firmy na dany kraj to do czegos zobowiazuje i nie ma mowy o twozeniu > wlasnych regul Tak nie jest. Firmy serwisowe to oddzielne podmioty, które za naprawy gwarancyjne wystawiają faktury firmie, która im takie naprawy zleca. j. |
||
2007-05-08 15:24 | Re: odmowa wykonania usługi? | Gotfryd Smolik news |
On Tue, 8 May 2007, szerszen wrote: > a to juz w pewnym stopniu zalezy od tego jak zostala zarejestrowana > dzialanosc tego serwisu, byc moze jesli w dokumentach rejestracyjnych jest > wyrazny zapis o serwisie swiadczonym tylko i wylacznie dla klientow "sklepu" > to masz racje, Ty chyba żartujesz "na poważnie"? Sądzisz, że we wpisie do DG są ujęte zasady "z dokładnością do umowy"?? > jednak byc moze takiego zapisu nie ma, a wtedy musza naprawic > wszystko co maja w ofercie niezaleznie od miejsca zakupu Ale *oni mają w ofercie naprawę sprzętu sprzedanego przez firmę X". W tym zakresie należy przypuszczać że masz rację - taką ofertę publicznie przedstawiają i mają się jej trzymać. To nie znaczy, że *muszą* naprawić coś (konkretny egzemplarz) do którego naprawy się nie zobowiazali - *chyba*, że klient ma konkretną umowę (np. gwarancyjną, z wykazem p. napraw na którym figurują) która ich wiąże! Sądziesz, że jak np. tynkarz się ogłasza że "kładzie tynki gipsowe", to on *musi* akurat u Ciebie położyć tynk - bo go wybrałeś? >> ...prędzej bym się spodziewał tezy, że na materiałach eksploatacyjnych >> itp, zależnie od sprzętu. > > no generalnie dochod w duzej mierze generuje juz zakupiony sprzet a nie > sprzedawany Zależy od sprzętu :) >> TO NIECH ZROBI!!! > > to wlasnie napisalem na poczatku W którym miejscu? Bo w tej gałęzi wątku widzę że JEDYNIE proponujesz drogą prawną przeciwko "odmawiającemu". Tezę o "awanturze wyżej" widzę dopiero w Twoim poprzednim poście. I tylko do tezy o "oni MUSZĄ" się odnoszę! pzdr, Gotfryd |
nowsze | 1 2 3 4 5 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Umowa wykonania usługi a brak zarejestrowanej firmy |
Młoda | 2006-02-21 21:21 |
Termin wykonania usługi - problem z datą |
Boombastic | 2006-05-05 11:21 |
Odmowa wykonania"polecenia" przez pracownika |
Jolanta | 2006-07-14 11:48 |
przedawnienie wykonania kary |
AUran | 2006-10-07 13:14 |
Pyt. dot odroczenia wykonania kary |
komtel | 2006-10-24 20:56 |
Pyt. dot. odroczenia wykonania kary |
komtel | 2006-10-24 20:45 |
taksowkarz odmawia wykonania uslugi |
M. | 2006-12-08 16:44 |
Termin wykonania prac remontowych przez właściciela lokalu |
Khazaad | 2007-05-02 09:09 |
Umowa-zlecenie - powierzenie wykonania osobie trzeciej |
JJ | 2007-05-22 17:35 |
Usługi edukacyjne |
goto | 2007-06-08 19:36 |