poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2006-04-02 01:12 | Re: Polkomtel - bezprawna aktywacja numerow na koncie firmowym | Maciej Bebenek |
Krzysztof 'kw1618' z Warszawy napisał(a): > Moim zdaniem jest to tak, ze są karty SIM z przypisanymi numerami. > Na karcie określona jest ważność np. do 31.12.2006 i do tego dnia ten numer > jest przypisany do tej karty. Po tej dacie numer przechodzi do puli > numerów, jesli karta nie została zalogowana do sieci. > > Dodatkowo jest pula numerów np. numery złote nie przypisane do żadnej karty > SIM. Tylko zastanawiam się jak to jest jeśli ktoś chce "numer na życzenie" > np. date urodzenia w numerze ktoś chce mieć. Jeśli taki numer jest już > przypisany do jakiejś karty, ale karta ta nie jest jeszcze sprzedana, to > czy da się numer człowiekowi przypisać a tę kartę zdezaktywować. > Teoretycznie dowolna karta SIM może mieć przypisany dowolny numer telefonu używany przez danego operatora. Praktycznie karta SIM, w zależności od swojego przypisania w systemie (tzw. rejestr HLR), może mieć dowolny numer w ramach pewnej puli numeracyjnej. W Polkomtelu (za wyjątkiem prepaidów) stosuje się dwie metody, tzw. kart preaktywowanych, gdzie numer telefonu przypisuje się podczas wprowadzania numeru karty do systemu oraz kart "zwykłych" gdzie numer telefonu jest nadawany podczas aktywacji karty/klienta w systemie. I właśnie ten ostatni rodzaj kart jest używany w przypadku nadawania numerów "na życzenie" Oczywiście ten podział (karty preaktywowane i zwykłe) wynika jedynie z wewnętrznych zasad Plotkomtela. M. |
2006-04-02 21:08 | Re: Polkomtel - bezprawna aktywacja numerow na koncie firmowym | Easy |
Uzytkownik "Filip Rychlik" news:442eec21$0$1462$f69f905@mamut2.aster.pl... > Ale czy moge dostac jednoznaczna odpowiedz, czy mial prawo doknac > aktywacji czy nie? I jak bedzie z udowodnieniem naszych racji,skoro > umowy nie ma. oficjalnei NIE MIAL. Mogl to zrobic tylko i wylacznie za Twoja zgoda i wiedza, ajesli chcialprzygotowac papuery wczesniej aby nie zabierac Ci czasu musialbys wyrazic WYRAZNIE na to zgode. > Rozumiem , ze w tej sprawie polkomtel opdisze mi: przykro nam, ale > nastapila pomylka, nie mamy umow i aktywowane zostaly numery omylkowo, > w zwiazku z tym przepraszamy i mozemy usunac 2 aktywacje z panstwa > konta..? nie. Polkomtel odda sprawe do prokuratury a Ty jako swiadek i poszkodowany zeznasz ze nigdy takiej umowy nie podpisales, a jedynie prosiles o przedstawienie warunkow i przekazanie regulaminu promocji. > Co sie zas tyczy numerow telefonow, to tez jest dziwne, gdyz przez 2 > dni zanim do nas przyjechal byl w stanie je przytrzymac a nagle 2 dni > pozniej juz nie? nie ma technicznei mozliwosci "przytrzymania numerow" to tylko kwestia szczescia ze nikt nie wybral przez owe 2 dni numerow. Technicznie jest to niewykonalne, nawet numer, za ktory klient chcial kiedys zaplacic 2000 nie mogl zostac przyblokowany... tego jestem pewna. Rozwijajac temat, jesli juz w dniu kiedy do nas > przyjechal podpisalby umowy na ktorych widnialyby wybrane przez nas > numery, nastepnego dnia okazaloby sie,ze mamy zaleglosc na koncie > uniemozliwiajaca ich aktywacje, to czy rowniez numery powedrowalyby do > kogos innego? tak. po stwierdzeniu ze nie mozna aktywowac numery wracaja spowrotem do puli. Zakladam,ze nie,poniewaz wtedy juz numery aktywowane nie > zgadzalyby sie z numerami na umowie. moglo sie zdarzyc ze przez ten czas nikt nie wybral owych numerow. czysty przypadek Poniewaz zas nie bylo umowy, a my > mielismy niewielka zaleglosc na koncie, pozwolil sobie na taka samowolke. moglo si etak zdarzyc ze numery wybrane przez Was nie zostaly aktywowane, bo byla zaleglosc. pozniej ktos inny wybral sobie na przyklad na drugim koncu Polski owe numery, poniewaz widnialy w puli. Nastepnie, jako ze Wy dysponowaliscie kartami SIM, ktore dla operatora sa najwazniejsze, do ich numerow ( kart SIM) przedstawiciel dopasowal inne numery.Oszusti kombinator jakich malo. Easy > |
||
2006-04-02 21:09 | Re: Polkomtel - bezprawna aktywacja numerow na koncie firmowym | Easy |
Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" napisał w wiadomości news:s596gleng7cz.1o184jppoiowu$.dlg@40tude.net... > Dnia Fri, 31 Mar 2006 20:51:14 +0200, Easy napisał(a): > > > owszem. Tylko ze jest cos takiego jak "pula numerow" trudno to troche > > wytlumaczyc, > > Moim zdaniem jest to tak, ze są karty SIM z przypisanymi numerami. > Na karcie określona jest ważność np. do 31.12.2006 i do tego dnia ten numer > jest przypisany do tej karty. Po tej dacie numer przechodzi do puli > numerów, jesli karta nie została zalogowana do sieci. nie ma dat waznosci ;) > Dodatkowo jest pula numerów np. numery złote nie przypisane do żadnej karty > SIM. Tylko zastanawiam się jak to jest jeśli ktoś chce "numer na życzenie" > np. date urodzenia w numerze ktoś chce mieć. Jeśli taki numer jest już > przypisany do jakiejś karty, ale karta ta nie jest jeszcze sprzedana, to > czy da się numer człowiekowi przypisać a tę kartę zdezaktywować. no jak pisalam da sie ;) dla opwratora najwazniejszy jest numer karty SIM a nei numer telefonu... ale, nie bede robic wywodow z techniki udostepnianai numerow. Easy |
||
2006-04-03 21:34 | Re: Polkomtel - bezprawna aktywacja numerow na koncie firmowym | Krzysztof 'kw1618' z Wars |
Dnia Sun, 2 Apr 2006 21:09:45 +0200, Easy napisał(a): > nie ma dat waznosci ;) > Mam 2 karty "Jedna idea na kartę" z datami ważności. Na każdym zestawie startowym Orange widziałem daty wazności. -- Krzysztof 'kw1618' z Warszawy http://grupy.3mam.net |
||
2006-04-03 22:17 | Re: Polkomtel - bezprawna aktywacja numerow na koncie firmowym | Easy |
Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" napisał w wiadomości news:1tpl1atrjub9i$.1t7dzu8vi3xee$.dlg@40tude.net... > Dnia Sun, 2 Apr 2006 21:09:45 +0200, Easy napisał(a): > > > > nie ma dat waznosci ;) > > > > Mam 2 karty "Jedna idea na kartę" z datami ważności. > Na każdym zestawie startowym Orange widziałem daty wazności. sam sobie po czesci odpowiedziales ;) telefony na karte, czyli przedplacone maja daty. Easy |
||
2006-03-30 04:08 | Polkomtel - bezprawna aktywacja numerow na koncie firmowym | Filip Rychlik |
Moj problem dotyczy firmy Polkomtel S.A.. Poniewaz od niedawna prowadze wlasna dzialalnosc, z tego tytulu przydzielono mi doradce biznesowego. Tenze doradca wczesniej juz aktywowal numery na koncie firmowym, zobowiazal sie tez do rozwiazania poprzednich, wygasajacych umow w Plusie. Zrobil to jednak za pozno, skutkiem tego bylo przedluzenie umow o jakis czas (co za tym idzie ponioslam drobne straty finansowe). W zwiazku z tym poprosilam o zmiane doradcy, co jak sie okazalo, nie nastapilo. Klika tygodni temu chcialam wziac 2 nowe aktywacje na koncie firmowym. Sprawa zajal sie "stary" doradca. Postanowilam nie interweniowac ponownie w tej sprawie i dac jeszcze jedna szanse doradcy. Spotkanie umowione bylo na poniedzialek 13 marca 2006, g.18.00. Przed spotkaniem kontaktowalismy sie droga mailowa. W mailu poprosilam o przywiezienie wybranych aparatow tel. Doradca na spotkanie przyjechal nieprzygotowany. Zapomnial przywiezc jednego z aparatow. Nie przywiozl ze soba takze umow. Na tym spotkaniu wybralam z puli numerow 2 numery. Doradca zostawil 2 zaklejone koperty z kartami SIM, zapisal na nich numery tel. Poinformowalam go, ze nie jestem pewna jednej z aktywacji. Powiedzial, ze nastepnego dnia przywiezie umowy oraz zapomniany aparat, ja dam konkretna odpowiedz co do jednej z aktywacji i wtedy dokonamy wszelkich formalnosci. Ku mojemu zdumieniu konsultant zostawil jeden aparat telefoniczny nie pobierajac za niego oplaty, wyjasniajac, ze zaplace na nastepnym spotkaniu. Nastepnego dnia konsultant zadzwonil i powiedzial, ze mamy nieuregulowana drobna zaleglosc(20zl)na jednym z kont. Zaleglosc zostala uregulowana dzien pozniej. W tym czasie byly problemy z kontaktem z doradca. W czwartek sprawdzilam jedna z kart SIM i okazalo sie, ze dziala !!! Jednak numer byl zupelnie inny niz ten, o ktory poprosilam. Skontaktowalam sie z biurem obslugi klienta, i dowiedzialam sie, ze na koncie firmowym sa aktywowane 2 nowe numery, inne od tych jakie wybralam. Poza tym co do jednej z aktywacji nie podjelam jeszcze ostatecznej decyzji i zostalam postawiona przed faktem dokonanym. Na pytanie, jak to mozliwe ze bez podpisania zadnej umowy zostaly dokonane aktywacje, konsultant nie byl w stanie odpowiedziec. W rozmowie z doradca biznesowym dowiedzialam sie, ze zostaly aktywowane inne numery, poniewaz byla zaleglosc na koncie, i wybrane przez mnie numery dostal ktos inny. Poprosilam doradce o wyjasnienie z przelozonymi calej sprawy, zglosilam reklamacje telefonicznie w biurze obslugi klienta. Przez kilka dni byla cisza. Wreszcie umowilam sie z doradca na piatek 24 marca 2006. Tego dnia na adres firmy przyszly 2 faktury na nowe aktywacje !!! Odwolalam spotkanie z konsultantem (gdyz na tym spotkaniu mielismy podpisac umowe) i zadzwonilam do biura oblsugi klienta w celu wyjasnienia sprawy. Zlozylam szczegolowe zazalenie, rozmawialam z kierownikiem sekcji, oswiadczylam ze nie zaplace dopoki nie zostanie wyjasniona cala sprawa. Poprosilam o zmiane doradcy i wyjanienie sprawy bezprawnej aktywacji dwoch (i to w dodatku zlych) numerow na koncie firmowym. Reklamacja zostala przyjeta, konsultant poinformowany przeze mnie o decyzji. Chce jednak zlozyc oficjalne pismo do Polkomtel S.A. dotyczace calej sprawy. W zwiazku z tym mam pytania: 1) jak napisac reklamacje aby nie zostala ona rozpatrzona negatywnie - jakich argumentow uzyc i w jakim tonie pisac reklamacje? 2) jak duzym wykroczeniem jest bezprawna aktywacja dwoch numerow na koncie firmowym, bez zgody wlasciciela konta, jego podpisu ani pieczatki firmowej na zadnym dokumencie? 3)czego moge zadac od Polkomtel S.A w tej sprawie? Czy moge domagac sie zadoscuczynienia finansowego? Czy mam prawo do wgladu w dokumentacje na podstawie ktorej zostala dokonana aktywacja? Czy moge zadac kopii tych tych dokumentow i jednoczesnie dokumentow na podstawie ktorych zostala wystawione faktury? 4) czy argumentacja doradcy, ze dokonal aktywacji na podstawie dokumentow firmowych z poprzednich umow jest zasadna? Podejrzewam, ze chodzi o NIP i REGON, a z tego co mi wiadomo, takie dane nie sa wystarczajace do zawierania jakiejkolwiek transakcji, potrzebna jest umowa z podpisem obu stron. Czy doradca mial prawo dokonac tych aktywacji? 5) na jakie akty prawne, konkretne przepisy powinnam sie powolac? Nie znam przepisow wewnetrznych Polkomtel S.A., czy wystarcza w tej sprawie przepisy ogolne KC, prawa telekomunikacyjnego itp? Czy art. 34 Ustawy o prawie telekomuinikacyjnym z dnia 21 lipca 2000 r. jest wystarczajaca podstawa prawna do zlozenia reklamacji? -- ---------------------- Odpowiadajac na maila usun "wytnij" z adresu |
||
2006-03-30 09:36 | Re: Polkomtel - bezprawna aktywacja numerow na koncie firmowym | Robert Tomasik |
Filip Rychlik [###felipe@wytnij.plusnet.pl.###] napisał: Moim zdaniem powinieneś wysłać do Plusa pisemne żądanie wyjaśnienia sprawy i skorygowania wystawionych faktur. Umów na nowe aktywacje nie podpisywałeś, więc abonamentu żądają bezprawnie. Co do zmiany ich przedstawiciela handlowego, to możesz co najwyżej prosić, a nie żądać. To, kogo przyślą, to już ich sprawa. To oni ponoszą konsekwencje zamieszania wprowadzonego przez tego człowieka. Ale jeśli zagrozisz zerwaniem umowy z ich winy, to podejrzewam, że zmienią sami. Wydzwanianie do PLUS-a ma niewielki sens o tyle, że pewnie dzwonisz do miejscowego lidera. To jego pracownik przecież dał ciała, więc trudno, by coś w tej sprawie starał się zrobić. Co do wyboru numeru, to jest to jakaś dziwna sprawa. Numer telefonu jest przypisany do karty SIM. Karty jak pisałeś leżały u Ciebie. No to jak mogli je przypisać innym abonentom? Ktoś tu leci w kulki moim zdaniem. PS: Piszesz jako kobieta, a podpis mężczyzny :-) Zdecyduj się na którąś płeć. |
||
2006-03-30 10:33 | Re: Polkomtel - bezprawna aktywacja numerow na koncie firmowym | Przemek R. |
> Co do wyboru numeru, to jest to jakaś dziwna sprawa. Numer telefonu > jest przypisany do karty SIM. Karty jak pisałeś leżały u Ciebie. No to > jak mogli je przypisać innym abonentom? Ktoś tu leci w kulki moim > zdaniem. niekoniecznie, jak Ci zaginie karta sim, idziesz do salonu, kupujez druga i do niej przypisuja Twoj stary numer; P. |
||
2006-03-30 11:30 | Re: Polkomtel - bezprawna aktywacja numerow na koncie firmowym | Robert Tomasik |
Przemek R. [###przemyslaw.rokicki@tnijtnijtnijkochanietnij.gazeta.pl.###] napisał: > niekoniecznie, jak Ci zaginie karta sim, idziesz do salonu, kupujez > druga i do niej przypisuja Twoj stary numer; Ja sobie zdaję sprawę z tego, że karta SIM ma inny "numer techniczny" a n numer, który my się posługujemy jest zamieniany przez system na odpowiedni. Ale w znanych mi przypadkach numer telefonu przyporządkowuje się do konkretnej karty przed jej sprzedażą. Przecież to kwestia numer PUK, PIN itp. |
||
2006-03-31 14:53 | Re: Polkomtel - bezprawna aktywacja numerow na koncie firmowym | Easy |
Użytkownik "Robert Tomasik" news:e0g1r8$4kt$1@atlantis.news.tpi.pl... > Filip Rychlik [###felipe@wytnij.plusnet.pl.###] napisał: > > Moim zdaniem powinieneś wysłać do Plusa pisemne żądanie wyjaśnienia > sprawy i skorygowania wystawionych faktur. Umów na nowe aktywacje nie > podpisywałeś, więc abonamentu żądają bezprawnie. Co do zmiany ich > przedstawiciela handlowego, to możesz co najwyżej prosić, a nie żądać. > To, kogo przyślą, to już ich sprawa. To oni ponoszą konsekwencje > zamieszania wprowadzonego przez tego człowieka. Ale jeśli zagrozisz > zerwaniem umowy z ich winy, to podejrzewam, że zmienią sami. > Wydzwanianie do PLUS-a ma niewielki sens o tyle, że pewnie dzwonisz do > miejscowego lidera. To jego pracownik przecież dał ciała, więc trudno, > by coś w tej sprawie starał się zrobić. niekoniecznie. Plus ma tez podpisane umow z tzw subagentami, a ci zatrudniaja ludzi juz nieco mniej selektuwnie niz sa polkomtel > Co do wyboru numeru, to jest to jakaś dziwna sprawa. Numer telefonu > jest przypisany do karty SIM. Karty jak pisałeś leżały u Ciebie. No to > jak mogli je przypisać innym abonentom? nie. Numer telefonu nie jest przypisany do karty. jest pula numerow przypisana do danego typu karty... mowimy o kilku czy kilkunastu tysiacach do jednej karty. Ktoś tu leci w kulki moim > zdaniem. no.. przedstawiciel. wedlug mnie jest to zwykle falszerstwo i facet powinien za to odpowiedziec przed sadem. Mowie to z doswiadczenia. troche pracowalam w Plusie Easy |
nowsze | 1 2 3 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Kradzież na parkingu firmowym |
--=olo=-- | 2005-11-04 09:16 |
Edukacyjny office na firmowym komputerze |
Dulek | 2005-11-19 23:11 |
Polkomtel... |
adam | 2006-01-29 21:18 |
Polkomtel - bezprawna aktywacja numerow na koncie firmowym |
Filip Rychlik | 2006-03-30 03:09 |
Polkomtel - bezprawna aktywacja numerow na koncie firmowym |
Filip Rychlik | 2006-03-30 04:08 |
Polkomtel - bezprawna aktywacja numerow na koncie firmowym |
Filip Rychlik | 2006-03-30 03:09 |
Wyjazd do Słowacji samochodem firmowym |
Ola | 2006-05-03 16:42 |
Prywatne dane na firmowym komputerze. |
K i e l o n . f m | 2006-08-09 09:06 |
grozba bezprawna a obrona konieczna |
Tiger | 2006-08-25 00:12 |
Nowa ustawa o "papierze firmowym" |
PabloGT | 2007-01-31 11:11 |