poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2006-03-31 20:24 | Re: Polkomtel - bezprawna aktywacja numerow na koncie firmowym | Robert Tomasik |
Easy [###easy@motocykle.NOSPAM.org.###] napisał: > niekoniecznie. Plus ma tez podpisane umów z tzw. subagentami, a ci > zatrudniają ludzi już nieco mniej selektywnie niż są polkomtel No ale wówczas dzwoni pewnie właśnie do takiego superagneta. jemu też niespecjalnie zależy na ujawnieniu kłopotu. >> Co do wyboru numeru, to jest to jakaś dziwna sprawa. Numer telefonu >> jest przypisany do karty SIM. Karty jak pisałeś leżały u Ciebie. No to >> jak mogli je przypisać innym abonentom? > nie. Numer telefonu nie jest przypisany do karty. jest pula numerów > przypisana do danego typu karty... mówimy o kilku czy kilkunastu tysiącach > do jednej karty. Wydaje mi się, że nie masz racji. Numer telefonu przypisany do karty jest napisany przecież na tej kopercie z kartą. W normalnej sytuacji idę do salonu, wybieram sobie numer z tego, co mają i go mam. A zatem w chwili sprzedaży musi być przypisany jednoznacznie. Fakt, że można go później zmienić, ale nie o to chodzi. > no.. przedstawiciel. według mnie jest to zwykle fałszerstwo i facet > powinien za to odpowiedzieć przed sadem. Nie wiadomo, czy fałszował jakieś dokumenty. Na tyle, na ile się orientuję w systemie PLUS-a (a mam kilka lat telefon u nich), to oni chyba same papiery w oryginale przechowują w przedstawicielstwie. Natomiast umowa jest do systemu wprowadzana elektronicznie. Stąd teortycznie nie musieli nic fałszować, tylko wprowadzili te umowy do systemu. Ja już dwa razy miłame kłopot, że przy przedłużeniu co innego miałem na umowie, którą dostałem, a co innego było w systemie. |
2006-03-31 20:51 | Re: Polkomtel - bezprawna aktywacja numerow na koncie firmowym | Easy |
Użytkownik "Robert Tomasik" news:e0jscp$kun$1@nemesis.news.tpi.pl... > Easy [###easy@motocykle.NOSPAM.org.###] napisał: > > > niekoniecznie. Plus ma tez podpisane umów z tzw. subagentami, a ci > > zatrudniają ludzi już nieco mniej selektywnie niż są polkomtel > > No ale wówczas dzwoni pewnie właśnie do takiego superagneta. jemu też > niespecjalnie zależy na ujawnieniu kłopotu. tylko malo kto wie, ze po drodze jest jeszcze ktos... najczesciej klienci mysla " i w sumie ja uwazam ze slusznie" ze przedstawiciele pracuja bezposrednio dla polkomtela.. wszak, taki przedstawiciel jak przychodzi to nie mowi ze jest z firmy "lapanie much za stodola" ktora pracuje dla Polkomtela, tylko mowi ze przyszedl z Plusa po prostu ;) > >> Co do wyboru numeru, to jest to jakaś dziwna sprawa. Numer telefonu > >> jest przypisany do karty SIM. Karty jak pisałeś leżały u Ciebie. No > to > >> jak mogli je przypisać innym abonentom? > > nie. Numer telefonu nie jest przypisany do karty. jest pula numerów > > przypisana do danego typu karty... mówimy o kilku czy kilkunastu > tysiącach > > do jednej karty. > Wydaje mi się, że nie masz racji. Numer telefonu przypisany do karty > jest napisany przecież na tej kopercie z kartą. W normalnej sytuacji > idę do salonu, wybieram sobie numer z tego, co mają i go mam. A zatem > w chwili sprzedaży musi być przypisany jednoznacznie. Fakt, że można > go później zmienić, ale nie o to chodzi. owszem. Tylko ze jest cos takiego jak "pula numerow" trudno to troche wytlumaczyc, ale karty z numerami to jedno a dane w sieci to drugie. Moze sie zdarzyc ze ktorys z klientow sobie wybral numer z puli numerow, ktory wlasnie jest napisany na takiej karcie. i wtedy jest zonk... Mopze nie umiem tego klarownie wytlumaczyc, ale wierz mi, jest to mozliwe, nawet mnie sie cos takiego zdarzylo ;) > > no.. przedstawiciel. według mnie jest to zwykle fałszerstwo i facet > > powinien za to odpowiedzieć przed sadem. > > > Nie wiadomo, czy fałszował jakieś dokumenty. Na tyle, na ile się > orientuję w systemie PLUS-a (a mam kilka lat telefon u nich), to oni > chyba same papiery w oryginale przechowują w przedstawicielstwie. > Natomiast umowa jest do systemu wprowadzana elektronicznie. Stąd > teortycznie nie musieli nic fałszować, tylko wprowadzili te umowy do > systemu. Ja już dwa razy miłame kłopot, że przy przedłużeniu co innego > miałem na umowie, którą dostałem, a co innego było w systemie. Racja, zagalopowalam sie. Umowy sa wystawiane i wysylane systemowo. Teoretycznie przedstawiciel nie ma prawa kliknac "klient podpisal umowe" dopoki klient faktycznie tego nie zrobi.. jednak w praktyce czesto jest tak, ze podpis uzupelnia sie po fakcie aktywowania umowy. Jednak wtedy, na cale szczescie dla klienta bardzo latwo taka umowe anulowac. A jedna z kopii umowy jest wysylana do Polkomtela. Jedna jest dla klienta a jedna dla przedstawiciela. Easy. |
||
2006-04-01 23:28 | Re: Polkomtel - bezprawna aktywacja numerow na koncie firmowym | Filip Rychlik |
Ale czy moge dostac jednoznaczna odpowiedz, czy mial prawo doknac aktywacji czy nie? I jak bedzie z udowodnieniem naszych racji,skoro umowy nie ma. Rozumiem , ze w tej sprawie polkomtel opdisze mi: przykro nam, ale nastapila pomylka, nie mamy umow i aktywowane zostaly numery omylkowo, w zwiazku z tym przepraszamy i mozemy usunac 2 aktywacje z panstwa konta..? Co sie zas tyczy numerow telefonow, to tez jest dziwne, gdyz przez 2 dni zanim do nas przyjechal byl w stanie je przytrzymac a nagle 2 dni pozniej juz nie? Rozwijajac temat, jesli juz w dniu kiedy do nas przyjechal podpisalby umowy na ktorych widnialyby wybrane przez nas numery, nastepnego dnia okazaloby sie,ze mamy zaleglosc na koncie uniemozliwiajaca ich aktywacje, to czy rowniez numery powedrowalyby do kogos innego?Zakladam,ze nie,poniewaz wtedy juz numery aktywowane nie zgadzalyby sie z numerami na umowie. Poniewaz zas nie bylo umowy, a my mielismy niewielka zaleglosc na koncie, pozwolil sobie na taka samowolke |
||
2006-04-01 23:57 | Re: Polkomtel - bezprawna aktywacja numerow na koncie firmowym | Maciej Bebenek |
Filip Rychlik napisał(a): > Ale czy moge dostac jednoznaczna odpowiedz, czy mial prawo doknac > aktywacji czy nie? I jak bedzie z udowodnieniem naszych racji,skoro > umowy nie ma. Pomyśl chwilę, kto i co powinien komu udowodnić. Piszesz reklamację, wysyłasz za potwierdzeniem odbioru i koniec. W reklamacji nie opisujesz dwóch tygodni ze swojego życia, tylko krótką informację, że nie podpisałaś umowy na te numery abonenckie i że żądasz anulowania opłat za te numery w całości. M. |
||
2006-04-02 00:08 | Re: Polkomtel - bezprawna aktywacja numerow na koncie firmowym | Krzysztof 'kw1618' z Wars |
Dnia Fri, 31 Mar 2006 20:51:14 +0200, Easy napisał(a): > owszem. Tylko ze jest cos takiego jak "pula numerow" trudno to troche > wytlumaczyc, Moim zdaniem jest to tak, ze są karty SIM z przypisanymi numerami. Na karcie określona jest ważność np. do 31.12.2006 i do tego dnia ten numer jest przypisany do tej karty. Po tej dacie numer przechodzi do puli numerów, jesli karta nie została zalogowana do sieci. Dodatkowo jest pula numerów np. numery złote nie przypisane do żadnej karty SIM. Tylko zastanawiam się jak to jest jeśli ktoś chce "numer na życzenie" np. date urodzenia w numerze ktoś chce mieć. Jeśli taki numer jest już przypisany do jakiejś karty, ale karta ta nie jest jeszcze sprzedana, to czy da się numer człowiekowi przypisać a tę kartę zdezaktywować. -- Krzysztof 'kw1618' z Warszawy http://grupy.3mam.net |
||
2006-04-02 01:12 | Re: Polkomtel - bezprawna aktywacja numerow na koncie firmowym | Maciej Bebenek |
Krzysztof 'kw1618' z Warszawy napisał(a): > Moim zdaniem jest to tak, ze są karty SIM z przypisanymi numerami. > Na karcie określona jest ważność np. do 31.12.2006 i do tego dnia ten numer > jest przypisany do tej karty. Po tej dacie numer przechodzi do puli > numerów, jesli karta nie została zalogowana do sieci. > > Dodatkowo jest pula numerów np. numery złote nie przypisane do żadnej karty > SIM. Tylko zastanawiam się jak to jest jeśli ktoś chce "numer na życzenie" > np. date urodzenia w numerze ktoś chce mieć. Jeśli taki numer jest już > przypisany do jakiejś karty, ale karta ta nie jest jeszcze sprzedana, to > czy da się numer człowiekowi przypisać a tę kartę zdezaktywować. > Teoretycznie dowolna karta SIM może mieć przypisany dowolny numer telefonu używany przez danego operatora. Praktycznie karta SIM, w zależności od swojego przypisania w systemie (tzw. rejestr HLR), może mieć dowolny numer w ramach pewnej puli numeracyjnej. W Polkomtelu (za wyjątkiem prepaidów) stosuje się dwie metody, tzw. kart preaktywowanych, gdzie numer telefonu przypisuje się podczas wprowadzania numeru karty do systemu oraz kart "zwykłych" gdzie numer telefonu jest nadawany podczas aktywacji karty/klienta w systemie. I właśnie ten ostatni rodzaj kart jest używany w przypadku nadawania numerów "na życzenie" Oczywiście ten podział (karty preaktywowane i zwykłe) wynika jedynie z wewnętrznych zasad Plotkomtela. M. |
||
2006-04-02 21:08 | Re: Polkomtel - bezprawna aktywacja numerow na koncie firmowym | Easy |
Uzytkownik "Filip Rychlik" news:442eec21$0$1462$f69f905@mamut2.aster.pl... > Ale czy moge dostac jednoznaczna odpowiedz, czy mial prawo doknac > aktywacji czy nie? I jak bedzie z udowodnieniem naszych racji,skoro > umowy nie ma. oficjalnei NIE MIAL. Mogl to zrobic tylko i wylacznie za Twoja zgoda i wiedza, ajesli chcialprzygotowac papuery wczesniej aby nie zabierac Ci czasu musialbys wyrazic WYRAZNIE na to zgode. > Rozumiem , ze w tej sprawie polkomtel opdisze mi: przykro nam, ale > nastapila pomylka, nie mamy umow i aktywowane zostaly numery omylkowo, > w zwiazku z tym przepraszamy i mozemy usunac 2 aktywacje z panstwa > konta..? nie. Polkomtel odda sprawe do prokuratury a Ty jako swiadek i poszkodowany zeznasz ze nigdy takiej umowy nie podpisales, a jedynie prosiles o przedstawienie warunkow i przekazanie regulaminu promocji. > Co sie zas tyczy numerow telefonow, to tez jest dziwne, gdyz przez 2 > dni zanim do nas przyjechal byl w stanie je przytrzymac a nagle 2 dni > pozniej juz nie? nie ma technicznei mozliwosci "przytrzymania numerow" to tylko kwestia szczescia ze nikt nie wybral przez owe 2 dni numerow. Technicznie jest to niewykonalne, nawet numer, za ktory klient chcial kiedys zaplacic 2000 nie mogl zostac przyblokowany... tego jestem pewna. Rozwijajac temat, jesli juz w dniu kiedy do nas > przyjechal podpisalby umowy na ktorych widnialyby wybrane przez nas > numery, nastepnego dnia okazaloby sie,ze mamy zaleglosc na koncie > uniemozliwiajaca ich aktywacje, to czy rowniez numery powedrowalyby do > kogos innego? tak. po stwierdzeniu ze nie mozna aktywowac numery wracaja spowrotem do puli. Zakladam,ze nie,poniewaz wtedy juz numery aktywowane nie > zgadzalyby sie z numerami na umowie. moglo sie zdarzyc ze przez ten czas nikt nie wybral owych numerow. czysty przypadek Poniewaz zas nie bylo umowy, a my > mielismy niewielka zaleglosc na koncie, pozwolil sobie na taka samowolke. moglo si etak zdarzyc ze numery wybrane przez Was nie zostaly aktywowane, bo byla zaleglosc. pozniej ktos inny wybral sobie na przyklad na drugim koncu Polski owe numery, poniewaz widnialy w puli. Nastepnie, jako ze Wy dysponowaliscie kartami SIM, ktore dla operatora sa najwazniejsze, do ich numerow ( kart SIM) przedstawiciel dopasowal inne numery.Oszusti kombinator jakich malo. Easy > |
||
2006-04-02 21:09 | Re: Polkomtel - bezprawna aktywacja numerow na koncie firmowym | Easy |
Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" napisał w wiadomości news:s596gleng7cz.1o184jppoiowu$.dlg@40tude.net... > Dnia Fri, 31 Mar 2006 20:51:14 +0200, Easy napisał(a): > > > owszem. Tylko ze jest cos takiego jak "pula numerow" trudno to troche > > wytlumaczyc, > > Moim zdaniem jest to tak, ze są karty SIM z przypisanymi numerami. > Na karcie określona jest ważność np. do 31.12.2006 i do tego dnia ten numer > jest przypisany do tej karty. Po tej dacie numer przechodzi do puli > numerów, jesli karta nie została zalogowana do sieci. nie ma dat waznosci ;) > Dodatkowo jest pula numerów np. numery złote nie przypisane do żadnej karty > SIM. Tylko zastanawiam się jak to jest jeśli ktoś chce "numer na życzenie" > np. date urodzenia w numerze ktoś chce mieć. Jeśli taki numer jest już > przypisany do jakiejś karty, ale karta ta nie jest jeszcze sprzedana, to > czy da się numer człowiekowi przypisać a tę kartę zdezaktywować. no jak pisalam da sie ;) dla opwratora najwazniejszy jest numer karty SIM a nei numer telefonu... ale, nie bede robic wywodow z techniki udostepnianai numerow. Easy |
||
2006-04-03 21:34 | Re: Polkomtel - bezprawna aktywacja numerow na koncie firmowym | Krzysztof 'kw1618' z Wars |
Dnia Sun, 2 Apr 2006 21:09:45 +0200, Easy napisał(a): > nie ma dat waznosci ;) > Mam 2 karty "Jedna idea na kartę" z datami ważności. Na każdym zestawie startowym Orange widziałem daty wazności. -- Krzysztof 'kw1618' z Warszawy http://grupy.3mam.net |
||
2006-04-03 22:17 | Re: Polkomtel - bezprawna aktywacja numerow na koncie firmowym | Easy |
Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" napisał w wiadomości news:1tpl1atrjub9i$.1t7dzu8vi3xee$.dlg@40tude.net... > Dnia Sun, 2 Apr 2006 21:09:45 +0200, Easy napisał(a): > > > > nie ma dat waznosci ;) > > > > Mam 2 karty "Jedna idea na kartę" z datami ważności. > Na każdym zestawie startowym Orange widziałem daty wazności. sam sobie po czesci odpowiedziales ;) telefony na karte, czyli przedplacone maja daty. Easy |
nowsze | 1 2 3 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Kradzież na parkingu firmowym |
--=olo=-- | 2005-11-04 09:16 |
Edukacyjny office na firmowym komputerze |
Dulek | 2005-11-19 23:11 |
Polkomtel... |
adam | 2006-01-29 21:18 |
Polkomtel - bezprawna aktywacja numerow na koncie firmowym |
Filip Rychlik | 2006-03-30 03:09 |
Polkomtel - bezprawna aktywacja numerow na koncie firmowym |
Filip Rychlik | 2006-03-30 04:08 |
Polkomtel - bezprawna aktywacja numerow na koncie firmowym |
Filip Rychlik | 2006-03-30 03:09 |
Wyjazd do Słowacji samochodem firmowym |
Ola | 2006-05-03 16:42 |
Prywatne dane na firmowym komputerze. |
K i e l o n . f m | 2006-08-09 09:06 |
grozba bezprawna a obrona konieczna |
Tiger | 2006-08-25 00:12 |
Nowa ustawa o "papierze firmowym" |
PabloGT | 2007-01-31 11:11 |