Money.plFirmaGrupa pl.soc.prawo

Re: prawo konsumenta - naprawa gwarancyjna - wymiana na nowy

poprzedni wątek | następny wątek pl.soc.prawo
2006-10-04 17:31 Re: prawo konsumenta - naprawa gwarancyjna - wymiana na nowy scream
Dnia Wed, 04 Oct 2006 15:54:36 +0200, Zygmunt M. Zarzecki napisał(a):

> serwis w dniu przyjęcia na papierku napisał: data odbioru 26.09.2006
> tylko, jak teraz walczyć ze sklepem (market elektro) i z serwisem

Wobec tego mozesz pisemnie wezwac serwis do wydania rzeczy.

--
best regards,
scream (at)w.pl
Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.
2006-10-05 00:11 Re: prawo konsumenta - naprawa gwarancyjna - wymiana na nowy Marcin Debowski
Dnia 04.10.2006 Tomek68 napisał/a:
>>> Po upływe okresu na naprawę sklep na twoje żądanie ma obowiązek wymienić
>>> na
>>> nowy sprzęt lub zwrócić gotówkę. A czas nie ma nic tu do rzeczy, muszą ci
>>> to
>>> zrobić w jak najkrótszym okresie (czas sprowadzenia takiego samego
>>> sprzętu)
>>
>> Dawno nikt tu chyba takiej bzdury nie walnął.
>
> Tak to napisz jak jest, bo ja miałem podobną przygodę i jakos tak było z
> wyjątkiem ściągania sprzętu skądeś tam, bo był akurat nowy na sklepie. Bez
> gadania wydali mi nowy bo był przekroczony termin naprawy w moim przypadku
> 14 dni !
> Nie wiesz Marcinku to nie pisz bzdur !

No to mnie oświeć. Podaj podstawę prawną swojego wcześniejszego
twierdzenia. Dlaczego to sprzedawca musi zrobić to co wcześniej napisałeś?

--
Marcin
2006-10-05 00:20 Re: prawo konsumenta - naprawa gwarancyjna - wymiana na nowy Marcin Debowski
Dnia 04.10.2006 Zygmunt M. Zarzecki napisał/a:
>>>po wymianie uszkodzonego elementu okazało się, że jeszcze coś jest
>>>zepsute (prawdopodobnie przy okazji naprawy zepsuli)
>>>upłynęło już 3 tygodnie, od złożenia sprzętu w serwisie
>>>mnie nie obchodzi, że mają problem ze ściągnieciem potrzebnego elementu
>>>czy prawo określa czas, po którym urządzenie ma być wymienione na nowe?
>>>warunki gwarancji nie mają nic tu do tego, bo prawo jest ponad nimi
>>
>> To prawo mówi, że ma być tak jak to określono w warunkach gwarancji.
>
> jeśli tak, to :/

Niestety. Dlatego, jeśli nie upłynęło jeszcze 6 miesięcy od czasu wydania
towaru lepiej korzystać z tzw. "niezgodności z umową". Tam też mogą co
prawda potrzymać sprzęt ale przynajmniej pojawia się zwrot "niedogodności"
wynikającej ze sposobu załatwienia danej reklamacji i generalnie przyjmuje
się, że powyżej 2-3 tygodni taka niedogodność występuje.
W twoim przypadku poczekałbym jeszcze ze 2 tyg i skontaktował się z
Federacją Konsumentów - może pomogą w mediacjach.

--
Marcin
2006-10-05 10:19 Re: prawo konsumenta - naprawa gwarancyjna - wymiana na nowy Zygmunt M. Zarzecki
>>Dawno nikt tu chyba takiej bzdury nie walnął.
>
> Tak to napisz jak jest, bo ja miałem podobną przygodę i jakos tak było z
> wyjątkiem ściągania sprzętu skądeś tam, bo był akurat nowy na sklepie. Bez
> gadania wydali mi nowy bo był przekroczony termin naprawy w moim przypadku
> 14 dni !

niestety model urządzenia nie jest już obecny w sprzedaży

zyga
--
warning!
http://zarzecki.com
2006-10-05 10:21 Re: prawo konsumenta - naprawa gwarancyjna - wymiana na nowy Zygmunt M. Zarzecki
> Niestety. Dlatego, jeśli nie upłynęło jeszcze 6 miesięcy od czasu wydania
> towaru lepiej korzystać z tzw. "niezgodności z umową". Tam też mogą co
> prawda potrzymać sprzęt ale przynajmniej pojawia się zwrot "niedogodności"
> wynikającej ze sposobu załatwienia danej reklamacji i generalnie przyjmuje
> się, że powyżej 2-3 tygodni taka niedogodność występuje.
> W twoim przypadku poczekałbym jeszcze ze 2 tyg i skontaktował się z
> Federacją Konsumentów - może pomogą w mediacjach.

taaa, w przyszły weekend muszę mieć czym filmować
:>

zyga
--
warning!
http://zarzecki.com
2006-10-05 11:01 Re: prawo konsumenta - naprawa gwarancyjna - wymiana na nowy Tomek68
> Poprosze o jakas podstawe prawna Twoich wypocin. A jesli takowej nie ma,
> to
> nie racz nas juz wiecej takimi glupotami.

Czytając twoje wcześniejsze wypowiedzi widzę żeś pieniacz, a więc można się
na twoje chamstwo.



2006-10-05 15:03 Re: prawo konsumenta - naprawa gwarancyjna - wymiana na nowy scream
Dnia Thu, 5 Oct 2006 11:01:25 +0200, Tomek68 napisał(a):

> Czytając twoje wcześniejsze wypowiedzi widzę żeś pieniacz, a więc można się
> na twoje chamstwo.

Gdzie tu widzisz chamstwo? Ja chce tylko ustalic - to co nam tutaj
prezentujesz to Twoje osobiste odczucia, czy obowiązujący stan prawny?
Jeśli to drugie, to poprosze o namiar na konkretne akty prawne na ktorych
sie opierasz.

--
best regards,
scream (at)w.pl
Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.
1 2 starsze

Podobne dyskusje

Tytuł Autor Data

Naprawa gwarancyjna

Tomasz Maleski 2005-10-10 14:34

Reklamacja i wymiana produktu na nowy.

Mikołaj_\Miki\_Menke 2005-12-16 17:07

Gwarancja, naprawa a wymiana

Mariusz 2005-12-20 11:58

przedłużająca się naprawa gwarancyjna

CiepliX 2006-06-01 20:11

Wymiana towaru/naprawa

Zibi 2006-06-25 20:37

długa naprawa gwarancyjna telefonu Nokia

Kuba-RPM 2006-07-23 18:59

naprawa gwarancyjna plyty glownej

kennard 2007-01-12 00:35

Gwarancja - wymiana / naprawa obuwia

VanVonVen 2007-01-29 22:21

Gwarancyjna wymiana samochodu na nowy.

m. 2007-04-17 22:08

dluga naprawa gwarancyjna

cienki_bolek 2007-04-23 10:46