Money.plFirmaGrupa pl.soc.prawo

Wymiana towaru/naprawa

poprzedni wątek | następny wątek pl.soc.prawo
2006-06-25 20:37 Wymiana towaru/naprawa Zibi
Witam,
szlag mnie trafia w związku z sytuacją w jakiej się znalazłem i chciałbym
prosić o poradę. Ponieważ nie jestem prawnikiem ani nie chcę/nie mam czasu
za bardzo zagłębiać się w te tematy proszę o wytłumaczenie tak na 'chłopski
rozum' co mogę a co nie w sytuacji jak poniżej.

Zakupiłem nowy towar (pralkę) z usługą dowozu i instalacji urządzenia u
klienta. Towar dostarczono, podłączono. Okazuje się, że pralkę można tylko
włączyć i popatrzeć na wyświetlacz bo za nic nie ma zamiaru pracować.
Pojawia się jakiś tam 'error nr'. Zgłosiłem to natychmiast do sprzedawcy
ponieważ potrzebuję korzystać z pralki. Otrzymałem odpowiedź, że w tej
sytuacji zgłoszone zostanie to do serwisu, który skontaktuje się ze mną w
celu ustalenia terminu naprawy. Po upływie kilku dni serwis nie raczył
zadzwonić, co uczyniłem ja. Otrzymałem odpowiedź, że zgodnie z gwarancją
mają na to 21 dni (zgadza się) i zadzwonią w dniu przyjazdu. Mam gdzieś
takie załatwienie sprawy ponieważ z pralki de facto korzysta inny domownik a
mnie często nie ma w domu. Chcąc ustalić jakiś konkretny i szybszy termin
kiedy otrzymam sprawne urządzenie ponownie zadzwoniłem do sklepu i po jakimś
czasie udało mi się uzyskać słowne zapewnienie, że sprowadzą mi nowy
egzemplarz. I OK, jest on u sprzedawcy ale ja wg niego muszę pokryć koszty
transportu. No właśnie muszę czy nie muszę? Jak to jest z wymianą towaru,
który od samego początku nie działa?

Dzwoniłem do lokalnego rzecznika praw konsumentów i mam taką mniej więcej
odpowiedź: wymiana na nowy towar nie należy mi się w ogóle chyba, że tak
uzna serwis. Nie mogę też żądać zwrotu gotówki i kupić sobie produkt gdzie
indziej. Powoływano się na jakieś przepisy, paragrafów nie znam.

Proszę o poradę co mogę uczynić? Czy mam czekać? Tylko, że mnie to już
wkur**** bo walczę z tym od trzech tygodni. Czy nasze prawo rzeczywiście
dopuszcza taką ewentualność aby klient, który kupuje nowy, w pełni
wartościowy produkt musiał czekać na skorzystanie z niego przez miesiąc?

Dzięki za wszelkie informacje.
Pozdrawiam,
Zibi

2006-06-25 21:51 Re: Wymiana towaru/naprawa Filip Ozimek
Zibi napisał(a):

> Proszę o poradę co mogę uczynić? Czy mam czekać? Tylko, że mnie to już
> wkur**** bo walczę z tym od trzech tygodni. Czy nasze prawo rzeczywiście
> dopuszcza taką ewentualność aby klient, który kupuje nowy, w pełni
> wartościowy produkt musiał czekać na skorzystanie z niego przez miesiąc?

Masz dwie możliwości: gwarancja lub korzystasz "Z tytułu niezgodności z
umową"; więcej http://www.federacja-konsumentow.org.pl/
Drugie rozwiązanie w tym wypadku jest chyba wygodniejsze, w każdym
razie zgłaszasz się do sprzedawcy, a nie do gwaranta (np. producent).

--
Filip.
nowsze 1 starsze

Podobne dyskusje

Tytuł Autor Data

Gwarancja, naprawa a wymiana

Mariusz 2005-12-20 11:58

wymiana towaru na podstawie faktury

bombardier 2006-02-16 16:17

Wymiana towaru na nowy...jednak gwarancja stara

KEN 2006-04-05 11:06

Wymiana towaru na nowy...jednak gwarancja stara

Leszek 2006-04-04 20:21

wymiana wadliwego towaru

m.zygmunt 2006-03-20 21:35

Naprawa a czyszczenie towaru.

lesiu 2006-06-05 13:48

prawo konsumenta - naprawa gwarancyjna - wymiana na nowy

Zygmunt M. Zarzecki 2006-10-04 15:28

Uznanie reklamacji i wymiana towaru

M. 2007-01-24 16:11

Gwarancja - wymiana / naprawa obuwia

VanVonVen 2007-01-29 22:21

Wymiana towaru na podstawie zapisów w gwarancji

Stolat 2007-04-16 16:18