poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2007-10-24 14:46 | uszkodzona przesylka, brak protokolu, - odmowa reklamacji, slusznie? | akulik |
Witam, Transakcja allegro, wysylka paczki kurierek (19,90zl jedyna opcja u sprzedajacego), paczka dolatuje brak uszkodzen zewnetrznych, mimo tego otwieram przy kurierze i jest zbita szybka w drukarce (wartosc drukarki 99zl), kurier proponuje zamiast protokolu (bo zbyt duzo czasu) adnotacje na awizo z jego i moim podpisem o uszkodzonej przesylce, kurier zabiera paczke ze soba. Dodam ze przesylka nie byla uszkodzona zewnetrznie ale w srodku byla zapakowana w worek ochronny co nie chronilo drukarki, powinine byc styropian, nie bylo oryginalnej zawartosci ochronnej, ogolem zlezapakowana. Sprzedajacy twierdzi ze to nie jego problem bo nie ma protokolu i firma wysylkowa nie zwroci mu ubezpieczenia za paczke (500zl) ja mam sie o to martwic Moje pytanie co teraz robic? Jakie mam prawa jako kupujacy, sprzedajacy nie dostarczyl mi sprawnej przesylki, kurier wprowadzil w blad zostalem bez niczego, sprzedajacy chce mi odeslac ta sama uszkodzona drukarke dziekuje za pomoc aro |
2007-10-24 15:02 | Re: uszkodzona przesylka, brak protokolu, - odmowa reklamacji, slusznie? | Fantom |
> Transakcja allegro, wysylka paczki kurierek (19,90zl jedyna opcja u > sprzedajacego), paczka dolatuje brak uszkodzen zewnetrznych, mimo tego > otwieram przy kurierze i jest zbita szybka w drukarce (wartosc > drukarki 99zl), kurier proponuje zamiast protokolu (bo zbyt duzo > czasu) adnotacje na awizo z jego i moim podpisem o uszkodzonej > przesylce, kurier zabiera paczke ze soba. Dodam ze przesylka nie byla > uszkodzona zewnetrznie ale w srodku byla zapakowana w worek ochronny > co nie chronilo drukarki, powinine byc styropian, nie bylo oryginalnej > zawartosci ochronnej, ogolem zlezapakowana. > > Sprzedajacy twierdzi ze to nie jego problem bo nie ma protokolu i > firma wysylkowa nie zwroci mu ubezpieczenia za paczke (500zl) ja mam > sie o to martwic > > Moje pytanie co teraz robic? Jakie mam prawa jako kupujacy, > sprzedajacy nie dostarczyl mi sprawnej przesylki, kurier wprowadzil w > blad zostalem bez niczego, sprzedajacy chce mi odeslac ta sama > uszkodzona drukarke Masz 7 dni na zgloszenie rekalmacji w firmie kurierskiej. Nawet jakby na awizo nie bylo nic napisane. To ze jest napisane tylko ulatwi sprawe. Fantom |
||
2007-10-24 15:15 | Re: uszkodzona przesylka, brak protokolu, - odmowa reklamacji, slusznie? | januszek |
akulik@guitarnet.pl napisał(a): > Transakcja allegro, wysylka paczki kurierek (19,90zl jedyna opcja u > sprzedajacego), paczka dolatuje brak uszkodzen zewnetrznych, mimo tego > otwieram przy kurierze i jest zbita szybka w drukarce (wartosc > drukarki 99zl), kurier proponuje zamiast protokolu (bo zbyt duzo > czasu) adnotacje na awizo z jego i moim podpisem o uszkodzonej > przesylce, kurier zabiera paczke ze soba. Dodam ze przesylka nie byla > uszkodzona zewnetrznie ale w srodku byla zapakowana w worek ochronny > co nie chronilo drukarki, powinine byc styropian, nie bylo oryginalnej > zawartosci ochronnej, ogolem zlezapakowana. Hmm... Powinienes spisac protokol. I nie interpretowac bo skoro stwierdziles, ze przesylka jest "zle zapakowana" to dales firmie kurierskiej podstawe do odmowy wyplacenia odszkodowania i co za tym idzie teraz mozesz sie sam wyklocac ze sprzedawca. Gdybys spisal protokol w ktorym napisalbys ze "uszkodzona w transporcie" to sprzedajacy dostalby pieniadze z ubezpieczenia i jak mysle latwiej by sie z Toba dogadal. > Sprzedajacy twierdzi ze to nie jego problem bo nie ma protokolu i > firma wysylkowa nie zwroci mu ubezpieczenia za paczke (500zl) ja mam > sie o to martwic Dokladnie tak ;) > Moje pytanie co teraz robic? Jakie mam prawa jako kupujacy, > sprzedajacy nie dostarczyl mi sprawnej przesylki, kurier wprowadzil w > blad zostalem bez niczego, sprzedajacy chce mi odeslac ta sama > uszkodzona drukarke Sam sobie odpowiedz :) j. |
||
2007-10-24 21:34 | Re: uszkodzona przesylka, brak protokolu, - odmowa reklamacji, slusznie? | marjan |
Użytkownik news:1193229990.609987.145300@e34g2000pro.googlegroups.com... > Witam, > > Transakcja allegro, wysylka paczki kurierek (19,90zl jedyna opcja u > sprzedajacego), paczka dolatuje brak uszkodzen zewnetrznych, mimo tego > otwieram przy kurierze i jest zbita szybka w drukarce (wartosc > drukarki 99zl), kurier proponuje zamiast protokolu (bo zbyt duzo > czasu) adnotacje na awizo z jego i moim podpisem o uszkodzonej > przesylce, kurier zabiera paczke ze soba. Dodam ze przesylka nie byla > uszkodzona zewnetrznie ale w srodku byla zapakowana w worek ochronny > co nie chronilo drukarki, powinine byc styropian, nie bylo oryginalnej > zawartosci ochronnej, ogolem zlezapakowana. > > Sprzedajacy twierdzi ze to nie jego problem bo nie ma protokolu i > firma wysylkowa nie zwroci mu ubezpieczenia za paczke (500zl) ja mam > sie o to martwic > > Moje pytanie co teraz robic? Jakie mam prawa jako kupujacy, > sprzedajacy nie dostarczyl mi sprawnej przesylki, kurier wprowadzil w > blad zostalem bez niczego, sprzedajacy chce mi odeslac ta sama > uszkodzona drukarke Właśnie dlatego zawsze wole wybrać opcję płatności przy odbiorze, bo rozumiem że dokonałeś przelewu z góry na konto? pozdrawiam, marjan |
||
2007-10-25 03:52 | Re: uszkodzona przesylka, brak protokolu, - odmowa reklamacji, slusznie? | akulik |
> Hmm... Powinienes spisac protokol. I nie interpretowac bo skoro > stwierdziles, ze przesylka jest "zle zapakowana" to dales firmie > kurierskiej podstawe do odmowy wyplacenia odszkodowania i co za tym > idzie teraz mozesz sie sam wyklocac ze sprzedawca. Gdybys spisal > protokol w ktorym napisalbys ze "uszkodzona w transporcie" to > sprzedajacy dostalby pieniadze z ubezpieczenia i jak mysle latwiej by > sie z Toba dogadal. wiem teraz ze powinienem, a kurierowi nic nie mowilem o zle zapakowanej przesylce, rozmowa skonczyla sie na stwierdzeniu ze drukarka jest uszkodzona w srodku > > Sprzedajacy twierdzi ze to nie jego problem bo nie ma protokolu i > > firma wysylkowa nie zwroci mu ubezpieczenia za paczke (500zl) ja mam > > sie o to martwic > > Dokladnie tak ;) No wlasnie dla mnie nie jest to oczywiste, poniewaz zawarlem umowe cywilno-prawna ktorej szczegoly/warunki specjalne (jelsi istnieja) nie wiem jak to nazwac, sa w opisie aukcji - nie ma tam wzmianki o wymogu spisania protokolu jako o warunku koniecznym do reklamacji. rozumie ze sprzedajacy jest w nieciekawej sytuacji ale wydaje mi sie ze to sprawa pomiedzy nim a przewoznikiem a na lini klient-sprzedajacy ja zostalem bez produktu za ktory zaplacilem w koncu to nie ja dostane te 500zl z ubepzieczenia tylko on nawet jak uznaja - czy nie jest to przerzucenie porblemu na klienta? |
||
2007-10-25 09:00 | Re: uszkodzona przesylka, brak protokolu, - odmowa reklamacji, slusznie? | januszek |
akulik@guitarnet.pl napisał(a): > No wlasnie dla mnie nie jest to oczywiste, poniewaz zawarlem umowe > cywilno-prawna ktorej szczegoly/warunki specjalne (jelsi istnieja) nie > wiem jak to nazwac, sa w opisie aukcji - nie ma tam wzmianki o wymogu > spisania protokolu jako o warunku koniecznym do reklamacji. rozumie ze > sprzedajacy jest w nieciekawej sytuacji ale wydaje mi sie ze to sprawa > pomiedzy nim a przewoznikiem a na lini klient-sprzedajacy ja zostalem > bez produktu za ktory zaplacilem > w koncu to nie ja dostane te 500zl z ubepzieczenia tylko on nawet jak > uznaja - czy nie jest to przerzucenie porblemu na klienta? Zgodnie z KC sprzedajacy wywiazal sie z Umowy jaka zawarliscie w chwili przekazania rzeczy uprawnionemu przewoznikowi. Wiec nie jest to jego problem (do rozwiazania z firma przewozowa) tylko Twoj. j. |
||
2007-10-25 10:07 | Re: umowa zlecenie a prawo pracy | Monika Kowalik |
> To może zacznijmy wszyscy pracowac na czarno po co nam umowa o pracę. No, wiesz nawet na czarno nie każdemu udaje się znaleźć pracę ;-). A tak na marginesie - miałam bardzo podobną sytuację tyle, że w czasie studiów. Pracowałam na zmiany w hotelowej recepcji. Nie było problemu. Dopiero w momencie kiedy zlecenie 3 miesięczne mi się skończyło a księgowa nie wypłaciła mi 300 zł, bo jakiś klient miał podobno źle przeze mnie skasowaną kartę to się wkurzyłam. Uwzględniając rachunek zysków i strat - spasowałam, ale do tej pory żałuję. Mi chodziło raczej o bezprawne zagarnięcie mojego wynagrodzenia a nie o udowodnienie stosunku pracy. Do tej pory żałuję. Nie tych 300 zł - bo z pewnością nie pokryłoby to strat związanych z kosztami postępowania, czasu itp. Żałuję, że tak bezczelne osoby dalej pracują na poważnych stawnowiskach i idąc ulicą mogą śmiać Ci się w twarz. Niestety mamy takie prawo, które w żaden sposób nie jest sankcjonowane. Nawet w budżetówkach zatrudniani są młodzi pracownicy na zlecenia - pracują tak jak Ci z umowami. Tak jak ktoś napisał - rachunek zysków i strat. Przy podpisywaniu umowy warto zastanowić się czy jest sens brać zlecenie. Zaletą często jest kasa, a wady: - nie podchodzi pod prawo pracy, procesy cywilne trwają zdecydowanie dłużej - dla banku czy innych instytucji nie ma takiego znaczenia jak stała - przy braniu poważnych kredytów np. hipotecznego czy innych może zupełnie nie być brana pod uwagę podczas wyliczania zdolności kredytowej - nie wiem jak w przypadku umowy abonamentowej na telefon - brak składki emerytalnej - często brak przywilejów, które mają pracownicy na umowach stałych czy czasowych np. premie, 13 (rzadko się zdarza), fundusz socjalny i inne. -- |
||
2007-10-25 10:09 | Re: uszkodzona przesylka, brak protokolu, - odmowa reklamacji, slusznie? | Henry(k) |
Dnia 25 Oct 2007 09:00:00 +0200, januszek napisał(a): > Zgodnie z KC sprzedajacy wywiazal sie z Umowy jaka zawarliscie w chwili > przekazania rzeczy uprawnionemu przewoznikowi. Wiec nie jest to jego > problem (do rozwiazania z firma przewozowa) tylko Twoj. Ale jeśli nie zabezpieczył właściwie towaru przed wysyłką to chyba jednak problem nadawcy? Pozdrawiam, Henry |
||
2007-10-25 12:15 | Re: uszkodzona przesylka, brak protokolu, - odmowa reklamacji, slusznie? | januszek |
Henry(k) napisał(a): > Ale jeśli nie zabezpieczył właściwie towaru przed wysyłką to chyba > jednak problem nadawcy? Hmm... Odbiorca w żaden sposób nie może tego stwierdzić a fakt, że firma przewozowa przyjęła przesyłkę nakazuje sądzić, że była dobrze zapakowana. Frach był ubezpieczony więc niech płacą odszkodowanie... j. |
||
2007-10-25 13:21 | Re: uszkodzona przesylka, brak protokolu, - odmowa reklamacji, slusznie? | ===Tomy=== |
Dnia Wed, 24 Oct 2007 21:34:56 +0200, marjan napisał(a): > Właśnie dlatego zawsze wole wybrać opcję płatności przy odbiorze, bo > rozumiem że dokonałeś przelewu z góry na konto? Sugerujesz, że kurier pozwoli Ci na otwarcie przesyłki bez uprzedniego uregulowania należności? Podstawę poproszę ... -- ===Tomy=== Software is like sex: it's better, when it's free! |
nowsze | 1 2 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
przesylka zwierzat |
Glikogen | 2006-01-03 15:29 |
Uszkodzona karta graficzna - gwarancja czy niezgod |
Herbi | 2006-01-19 12:12 |
przesylka priorytetowa Hmmmm? |
Jacek P. Urbanowicz | 2006-03-22 00:20 |
przesylka priorytetowa Hmmmm? |
Jacek P. Urbanowicz | 2006-03-22 00:20 |
uszkodzona przesyłka kurierska |
Jacek | 2006-11-28 21:35 |
przesylka z chin (buty) a problemy ze znakiem towarowym |
dziadek | 2007-02-12 00:41 |
Spedycja - przesylka nie w terminie |
Grupy Duskusyjne | 2007-04-09 02:39 |
Uszkodzona sofa |
dex | 2007-05-18 18:30 |
kontrola celna / przesylka kurierska z banku w Panamie ?? |
Kamil | 2007-08-12 19:36 |
reklamacja - uszkodzona przesylka - odpowiedz |
Ania | 2007-08-29 22:05 |