Money.plFirmaGrupa pl.soc.prawo

Re: Zwrot towaru w sklepie internetowym.

poprzedni wątek | następny wątek pl.soc.prawo
2006-10-05 14:02 Re: Zwrot towaru w sklepie internetowym. Marcin Debowski
Dnia 05.10.2006 Robi napisał/a:
> Wlasnie o to pytalem (moze nieco rozwlakajac) czy ze sciezki reklamacja moge
> przeskoczyc na sciezke odstapienie od umowy i ile mam na to czasu w opisanym
> przypadku?

MZ nie możesz.

> Choc nie jestem pewien czy to byla reklamacja. Idac do normalnego sklepu
> prosze sprzedawce o pokazanie egzemplarza interesujacego mnie przedmiotu,
> zauwazam ze towar ma wade i prosze o podanie nastepnego. Tu bylo
> analogicznie, towar byl uszkodzony w momecie opuszczania fabryki . Gdybym
> chcial reklamowac moglbym towar odeslac bezposrednio do serwisu omijajac
> sprzedawce.

Jeśli to nie była reklamacja to co to było? Na pewno nie odstąpienie od
umowy.

--
Marcin
2006-10-05 14:43 Re: Zwrot towaru w sklepie internetowym. Marcin Debowski
Dnia 05.10.2006 Robi napisał/a:
>> Na podstawie czego sformułowałeś takie żądanie (gwarancja, niezgodność z
>> umową, inne)?
> Konkretnie chodzi o obiektyw fotograficzny ktory otrzymalem z uszkodzona od
> wewnatrz soczewka. Uszkodzenie musialo powstac w fabryce nie ma innej
> mozliwosci. Wydaje mi sie ze jest to niezgodnosc z umowa. Zadzwonilem do
> sprzedawcy informujac go co i jak po czym ten zasugerowal wysylke do
> serwisu. Nie zgodzilem sie i zazadalem wymiany na inny egzemplaz bez wad.
> Sprzedawca zgodzil sie. Poprosil o odeslanie bez faktury i obiecal przyslac
> nowy. A dalej to juz wiecie.

I tak się sprawa MZ rozbije o to, że złożyłeś reklamację. Pociesz się, że
nie poniesiesz kosztów wysyłek (i pamiętaj o tym, że nie powinieneś).

--
Marcin
2006-10-05 15:38 Re: Zwrot towaru w sklepie internetowym. ===Tomy===
Thu, 5 Oct 2006 19:50:32 +0800, na pl.soc.prawo, Marcin Debowski
napisał(a):

> Jakie opakowanie?

Produktu, który zakupiłeś.

> Skąd wiesz, że to przedsiębiorca?

Po czym wnosisz, że tak twierdzę ? :)

===Tomy===
--
Software is like sex:
it's better, when it's free!
2006-10-05 16:00 Re: Zwrot towaru w sklepie internetowym. Marcin Debowski
Dnia 05.10.2006 ===Tomy=== napisał/a:
> Thu, 5 Oct 2006 19:50:32 +0800, na pl.soc.prawo, Marcin Debowski
> napisał(a):
>> Jakie opakowanie?
> Produktu, który zakupiłeś.

Nie musisz zwracać opakowania produktu o ile jego usunięcie było konieczne
w zakresie zarządu zwykłego zakupionego towaru. Czyli po ludzku, jeśli dla
sprawdzenia towaru musisz usunąć opakowanie to wolno Ci to zrobić.

>> Skąd wiesz, że to przedsiębiorca?
> Po czym wnosisz, że tak twierdzę ? :)

Bo dla konsumentów reguluje to Ustawa z dnia 27 lipca 2002 ra nie KC, a
przypadek wystawiania gwarancji przy umowie sprzedaży pomiędzy dwiema
osobami fizycznymi jest dość rzadki :)

--
Marcin
2006-10-05 16:18 Re: Zwrot towaru w sklepie internetowym. ===Tomy===
Thu, 5 Oct 2006 22:00:13 +0800, na pl.soc.prawo, Marcin Debowski
napisał(a):

> Nie musisz zwracać opakowania produktu o ile jego usunięcie było konieczne
> w zakresie zarządu zwykłego zakupionego towaru. Czyli po ludzku, jeśli dla
> sprawdzenia towaru musisz usunąć opakowanie to wolno Ci to zrobić.

http://sklep.komputronik.pl/html.php?e=sklep:zwrot

> Bo dla konsumentów reguluje to Ustawa z dnia 27 lipca 2002 ra nie KC, a
> przypadek wystawiania gwarancji przy umowie sprzedaży pomiędzy dwiema
> osobami fizycznymi jest dość rzadki :)

OK.

===Tomy===
--
Software is like sex:
it's better, when it's free!
2006-10-05 16:54 Re: Zwrot towaru w sklepie internetowym. Marcin Debowski
Dnia 05.10.2006 ===Tomy=== napisał/a:
> Thu, 5 Oct 2006 22:00:13 +0800, na pl.soc.prawo, Marcin Debowski
> napisał(a):
>> Nie musisz zwracać opakowania produktu o ile jego usunięcie było konieczne
>> w zakresie zarządu zwykłego zakupionego towaru. Czyli po ludzku, jeśli dla
>> sprawdzenia towaru musisz usunąć opakowanie to wolno Ci to zrobić.
>
> http://sklep.komputronik.pl/html.php?e=sklep:zwrot

No i? Komputronik nie jest wykładnią prawa w Polsce. Art.7 u.3. Ustawy z
dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o
odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U.
z dnia 31 marca 2000 r.) polecam.

--
Marcin
2006-10-05 17:53 Re: Zwrot towaru w sklepie internetowym. ===Tomy===
Thu, 5 Oct 2006 22:54:30 +0800, na pl.soc.prawo, Marcin Debowski
napisał(a):

> No i? Komputronik nie jest wykładnią prawa w Polsce. Art.7 u.3. Ustawy z
> dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o
> odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U.
> z dnia 31 marca 2000 r.) polecam.

To dowodzi tego, że prawo sobie a Sprzedawcy sobie.
Sirius, Balta, Esc, wszyscy stosują podobne praktyki.

===Tomy===
--
Software is like sex:
it's better, when it's free!
2006-10-05 22:55 Re: Zwrot towaru w sklepie internetowym. Paweł Sakowski
Marcin Debowski napisał:
> > Wlasnie o to pytalem (moze nieco rozwlakajac) czy ze sciezki reklamacja moge
> > przeskoczyc na sciezke odstapienie od umowy i ile mam na to czasu w opisanym
> > przypadku?
>
> MZ nie możesz.

Dlaczego? Nie widzę powodu, żeby jakiekolwiek inne działania miały
wykluczać prawo do odstąpienia od umowy.

Liczenia czasu też reklamacja nie zmienia -- jak 10 dni, to 10 dni.

--
+----------------------------------------------------------------------+
| Paweł Sakowski Never trust a man |
| who can count up to 1023 on his fingers. |
+----------------------------------------------------------------------+
2006-10-06 00:12 Re: Zwrot towaru w sklepie internetowym. Marcin Debowski
Dnia 05.10.2006 ===Tomy=== napisał/a:
> Thu, 5 Oct 2006 22:54:30 +0800, na pl.soc.prawo, Marcin Debowski
> napisał(a):
>
>> No i? Komputronik nie jest wykładnią prawa w Polsce. Art.7 u.3. Ustawy z
>> dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o
>> odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U.
>> z dnia 31 marca 2000 r.) polecam.
>
> To dowodzi tego, że prawo sobie a Sprzedawcy sobie.
> Sirius, Balta, Esc, wszyscy stosują podobne praktyki.

To jedynie dowodzi słabej znajomości prawa u konsumentów i sprzedawców
lub/i celowego wprowadzania w błąd przez tych drugich.

--
Marcin
2006-10-06 00:23 Re: Zwrot towaru w sklepie internetowym. Marcin Debowski
Dnia 05.10.2006 Pawe? Sakowski napisał/a:
> Marcin Debowski napisał:
>> > Wlasnie o to pytalem (moze nieco rozwlakajac) czy ze sciezki reklamacja moge
>> > przeskoczyc na sciezke odstapienie od umowy i ile mam na to czasu w opisanym
>> > przypadku?
>>
>> MZ nie możesz.
> Dlaczego? Nie widzę powodu, żeby jakiekolwiek inne działania miały
> wykluczać prawo do odstąpienia od umowy.

- Np. dlatego, że tu na życzenie konsumenta sprzedawca przystąpił do
czynności, które w wielu przypadkach przekraczają zarząd zwykły.

--
Marcin
1 2 3 4 5

Podobne dyskusje

Tytuł Autor Data

Zwrot towaru...

Poziomka 2005-11-12 14:48

kupno w sklepie i-net i zwrot w ciagu 10dni

tHe mRuWa 2005-12-19 11:59

Zakup w sklepie internetowym - brak gwarancji i dokumentu zakupu

Nigel 2006-05-26 10:13

zwrot towaru

sd 2006-07-17 14:52

Zwrot towaru w sklepie

ARO1979 2006-07-28 10:01

Zwrot towaru

Maciekkk 2007-01-25 10:28

Zwrot towaru

Qba 2007-02-01 13:29

towar kupiony w sklepie internetowym, nie dostarczony, rezygnacja

lisz 2007-04-13 15:51

zwrot towaru

Maaciek 2007-04-26 09:20

zwrot w sklepie

Pabl 2007-05-25 09:23