poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2006-10-05 14:02 | Re: Zwrot towaru w sklepie internetowym. | Marcin Debowski |
Dnia 05.10.2006 Robi > Wlasnie o to pytalem (moze nieco rozwlakajac) czy ze sciezki reklamacja moge > przeskoczyc na sciezke odstapienie od umowy i ile mam na to czasu w opisanym > przypadku? MZ nie możesz. > Choc nie jestem pewien czy to byla reklamacja. Idac do normalnego sklepu > prosze sprzedawce o pokazanie egzemplarza interesujacego mnie przedmiotu, > zauwazam ze towar ma wade i prosze o podanie nastepnego. Tu bylo > analogicznie, towar byl uszkodzony w momecie opuszczania fabryki . Gdybym > chcial reklamowac moglbym towar odeslac bezposrednio do serwisu omijajac > sprzedawce. Jeśli to nie była reklamacja to co to było? Na pewno nie odstąpienie od umowy. -- Marcin |
2006-10-05 14:43 | Re: Zwrot towaru w sklepie internetowym. | Marcin Debowski |
Dnia 05.10.2006 Robi >> Na podstawie czego sformułowałeś takie żądanie (gwarancja, niezgodność z >> umową, inne)? > Konkretnie chodzi o obiektyw fotograficzny ktory otrzymalem z uszkodzona od > wewnatrz soczewka. Uszkodzenie musialo powstac w fabryce nie ma innej > mozliwosci. Wydaje mi sie ze jest to niezgodnosc z umowa. Zadzwonilem do > sprzedawcy informujac go co i jak po czym ten zasugerowal wysylke do > serwisu. Nie zgodzilem sie i zazadalem wymiany na inny egzemplaz bez wad. > Sprzedawca zgodzil sie. Poprosil o odeslanie bez faktury i obiecal przyslac > nowy. A dalej to juz wiecie. I tak się sprawa MZ rozbije o to, że złożyłeś reklamację. Pociesz się, że nie poniesiesz kosztów wysyłek (i pamiętaj o tym, że nie powinieneś). -- Marcin |
||
2006-10-05 15:38 | Re: Zwrot towaru w sklepie internetowym. | ===Tomy=== |
Thu, 5 Oct 2006 19:50:32 +0800, na pl.soc.prawo, Marcin Debowski napisał(a): > Jakie opakowanie? Produktu, który zakupiłeś. > Skąd wiesz, że to przedsiębiorca? Po czym wnosisz, że tak twierdzę ? :) ===Tomy=== -- Software is like sex: it's better, when it's free! |
||
2006-10-05 16:00 | Re: Zwrot towaru w sklepie internetowym. | Marcin Debowski |
Dnia 05.10.2006 ===Tomy=== > Thu, 5 Oct 2006 19:50:32 +0800, na pl.soc.prawo, Marcin Debowski > napisał(a): >> Jakie opakowanie? > Produktu, który zakupiłeś. Nie musisz zwracać opakowania produktu o ile jego usunięcie było konieczne w zakresie zarządu zwykłego zakupionego towaru. Czyli po ludzku, jeśli dla sprawdzenia towaru musisz usunąć opakowanie to wolno Ci to zrobić. >> Skąd wiesz, że to przedsiębiorca? > Po czym wnosisz, że tak twierdzę ? :) Bo dla konsumentów reguluje to Ustawa z dnia 27 lipca 2002 ra nie KC, a przypadek wystawiania gwarancji przy umowie sprzedaży pomiędzy dwiema osobami fizycznymi jest dość rzadki :) -- Marcin |
||
2006-10-05 16:18 | Re: Zwrot towaru w sklepie internetowym. | ===Tomy=== |
Thu, 5 Oct 2006 22:00:13 +0800, na pl.soc.prawo, Marcin Debowski napisał(a): > Nie musisz zwracać opakowania produktu o ile jego usunięcie było konieczne > w zakresie zarządu zwykłego zakupionego towaru. Czyli po ludzku, jeśli dla > sprawdzenia towaru musisz usunąć opakowanie to wolno Ci to zrobić. http://sklep.komputronik.pl/html.php?e=sklep:zwrot > Bo dla konsumentów reguluje to Ustawa z dnia 27 lipca 2002 ra nie KC, a > przypadek wystawiania gwarancji przy umowie sprzedaży pomiędzy dwiema > osobami fizycznymi jest dość rzadki :) OK. ===Tomy=== -- Software is like sex: it's better, when it's free! |
||
2006-10-05 16:54 | Re: Zwrot towaru w sklepie internetowym. | Marcin Debowski |
Dnia 05.10.2006 ===Tomy=== > Thu, 5 Oct 2006 22:00:13 +0800, na pl.soc.prawo, Marcin Debowski > napisał(a): >> Nie musisz zwracać opakowania produktu o ile jego usunięcie było konieczne >> w zakresie zarządu zwykłego zakupionego towaru. Czyli po ludzku, jeśli dla >> sprawdzenia towaru musisz usunąć opakowanie to wolno Ci to zrobić. > > http://sklep.komputronik.pl/html.php?e=sklep:zwrot No i? Komputronik nie jest wykładnią prawa w Polsce. Art.7 u.3. Ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. z dnia 31 marca 2000 r.) polecam. -- Marcin |
||
2006-10-05 17:53 | Re: Zwrot towaru w sklepie internetowym. | ===Tomy=== |
Thu, 5 Oct 2006 22:54:30 +0800, na pl.soc.prawo, Marcin Debowski napisał(a): > No i? Komputronik nie jest wykładnią prawa w Polsce. Art.7 u.3. Ustawy z > dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o > odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. > z dnia 31 marca 2000 r.) polecam. To dowodzi tego, że prawo sobie a Sprzedawcy sobie. Sirius, Balta, Esc, wszyscy stosują podobne praktyki. ===Tomy=== -- Software is like sex: it's better, when it's free! |
||
2006-10-05 22:55 | Re: Zwrot towaru w sklepie internetowym. | Paweł Sakowski |
Marcin Debowski napisał: > > Wlasnie o to pytalem (moze nieco rozwlakajac) czy ze sciezki reklamacja moge > > przeskoczyc na sciezke odstapienie od umowy i ile mam na to czasu w opisanym > > przypadku? > > MZ nie możesz. Dlaczego? Nie widzę powodu, żeby jakiekolwiek inne działania miały wykluczać prawo do odstąpienia od umowy. Liczenia czasu też reklamacja nie zmienia -- jak 10 dni, to 10 dni. -- +----------------------------------------------------------------------+ | Paweł Sakowski | who can count up to 1023 on his fingers. | +----------------------------------------------------------------------+ |
||
2006-10-06 00:12 | Re: Zwrot towaru w sklepie internetowym. | Marcin Debowski |
Dnia 05.10.2006 ===Tomy=== > Thu, 5 Oct 2006 22:54:30 +0800, na pl.soc.prawo, Marcin Debowski > napisał(a): > >> No i? Komputronik nie jest wykładnią prawa w Polsce. Art.7 u.3. Ustawy z >> dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o >> odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. >> z dnia 31 marca 2000 r.) polecam. > > To dowodzi tego, że prawo sobie a Sprzedawcy sobie. > Sirius, Balta, Esc, wszyscy stosują podobne praktyki. To jedynie dowodzi słabej znajomości prawa u konsumentów i sprzedawców lub/i celowego wprowadzania w błąd przez tych drugich. -- Marcin |
||
2006-10-06 00:23 | Re: Zwrot towaru w sklepie internetowym. | Marcin Debowski |
Dnia 05.10.2006 Pawe? Sakowski > Marcin Debowski napisał: >> > Wlasnie o to pytalem (moze nieco rozwlakajac) czy ze sciezki reklamacja moge >> > przeskoczyc na sciezke odstapienie od umowy i ile mam na to czasu w opisanym >> > przypadku? >> >> MZ nie możesz. > Dlaczego? Nie widzę powodu, żeby jakiekolwiek inne działania miały > wykluczać prawo do odstąpienia od umowy. - Np. dlatego, że tu na życzenie konsumenta sprzedawca przystąpił do czynności, które w wielu przypadkach przekraczają zarząd zwykły. -- Marcin |
nowsze | 1 2 3 4 5 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Zwrot towaru... |
Poziomka | 2005-11-12 14:48 |
kupno w sklepie i-net i zwrot w ciagu 10dni |
tHe mRuWa | 2005-12-19 11:59 |
Zakup w sklepie internetowym - brak gwarancji i dokumentu zakupu |
Nigel | 2006-05-26 10:13 |
zwrot towaru |
sd | 2006-07-17 14:52 |
Zwrot towaru w sklepie |
ARO1979 | 2006-07-28 10:01 |
Zwrot towaru |
Maciekkk | 2007-01-25 10:28 |
Zwrot towaru |
Qba | 2007-02-01 13:29 |
towar kupiony w sklepie internetowym, nie dostarczony, rezygnacja |
lisz | 2007-04-13 15:51 |
zwrot towaru |
Maaciek | 2007-04-26 09:20 |
zwrot w sklepie |
Pabl | 2007-05-25 09:23 |