poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2015-08-06 11:42 | Re: Drogówka | Shrek |
On 2015-08-06 10:55, Miroo wrote: > W dniu 2015-08-06 o 09:01, Shrek pisze: >> I jak masz w terenie zabudowanym (jezdnia >> "serwisowa" od Trasy Toruńskiej w Warszawie) 70 przed skrzyżowaniem, 70 >> za skrzyżowaniem, to oznacza to że... na skrzyżowaniu masz 50. > > A to jest wg mnie zła interpretacja. Według mnie też, ale według merytoryka co interpretuje przepisy i wysyła to dalej do WORDów już nie. Pewnie jest nawet z siebie dummny, że wszystkich w konia zrobił. Nieoficjalnie egzaminatorzy też to zlewają. Natomiast oficjalnie jest jak jest. Na podobnej zasadzie przy wjeżdzie na teren zabudowany trzeba zawsze zwolnić do 50, chyba że znak powiedzmy 80 jest na tym samym słupku (ale nie będzie, bo znaczyłoby to że 80 jest na całym terenie zabudowanym). Kiedyś taka sytuacja była przy zjeżdzie z S8 dalej na trasę toruńską (albo jakoś podobnie, szczegółow już nie pamiętam). Koniec eski, Teren zabudowany, 10 metrów dalej 80. Teoretycznie należało zwolnić ze 120 do 100, potem do 50 i można po chwili 80. Na szczęście nikt się nad tym nie doktoryzował;) > Intencją wprowadzenia powtórzonych > znaków było to, żeby wjeżdżający na drogę wiedzieli jakie obowiązują > ograniczenia. Z tego samego powodu rozjazd jezdni na dwie (bez > możliwości wjazdu) nie powinien wymagać powtórzenia tego znaku. > > Natomiast gdzieś ostatnio ostrzegali, że ktoś dostał mandat bo wjechał > na wiadukt, a wiadukt to skrzyżowanie (co z tego, że bezkolizyjne) i > podwyższony znakiem limit prędkości przestał obowiązywać. > > To głupie. To źle pisali - wiadukt to nie skrzyżowanie. Shrek |
2015-08-06 11:44 | Re: Drogówka | Liwiusz |
W dniu 2015-08-06 o 11:42, Shrek pisze: > Na podobnej zasadzie przy wjeżdzie na teren zabudowany trzeba zawsze > zwolnić do 50, chyba że znak powiedzmy 80 jest na tym samym słupku (ale Nie jest taka sama, bo sam znak "teren zabudowany" zawiera "w sobie" znak "50/60". Jeśli intencją byłoby nieograniczanie prędkości, to po prostu znak terenu stawia się dalej, wedle potrzeb. -- Liwiusz |
||
2015-08-06 11:56 | Re: Drogówka | Shrek |
On 2015-08-06 11:44, Liwiusz wrote: > W dniu 2015-08-06 o 11:42, Shrek pisze: >> Na podobnej zasadzie przy wjeżdzie na teren zabudowany trzeba zawsze >> zwolnić do 50, chyba że znak powiedzmy 80 jest na tym samym słupku (ale > > Nie jest taka sama, bo sam znak "teren zabudowany" zawiera "w sobie" > znak "50/60". Jeśli intencją byłoby nieograniczanie prędkości, to po > prostu znak terenu stawia się dalej, wedle potrzeb. Czyli najpierw 80 potem zabudowany - no to masz 50/60;) Shrek. |
||
2015-08-06 12:07 | Re: Drogówka | (Tom N) |
Shrek w > Na podobnej zasadzie przy wjeżdzie na teren zabudowany trzeba zawsze > zwolnić do 50, chyba że znak powiedzmy 80 jest na tym samym słupku (ale ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ > nie będzie, bo znaczyłoby to że 80 jest na całym terenie zabudowanym). ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ Zależy -- doczytasz? ;P -- 'Tom N' |
||
2015-08-06 12:07 | Re: Drogówka | Liwiusz |
W dniu 2015-08-06 o 11:56, Shrek pisze: > On 2015-08-06 11:44, Liwiusz wrote: >> W dniu 2015-08-06 o 11:42, Shrek pisze: >>> Na podobnej zasadzie przy wjeżdzie na teren zabudowany trzeba zawsze >>> zwolnić do 50, chyba że znak powiedzmy 80 jest na tym samym słupku (ale >> >> Nie jest taka sama, bo sam znak "teren zabudowany" zawiera "w sobie" >> znak "50/60". Jeśli intencją byłoby nieograniczanie prędkości, to po >> prostu znak terenu stawia się dalej, wedle potrzeb. > > Czyli najpierw 80 potem zabudowany - no to masz 50/60;) Tak jest, ale to nie jest analogia do "80-50-80" na skrzyżowaniu. -- Liwiusz |
||
2015-08-06 12:59 | Re: Drogówka | rageofhonor |
Użytkownik "Robert Tomasik" news:55c12b2f$0$8368$65785112@news.neostrada.pl... >W dniu 04-08-15 o 18:15, qwerty pisze: >> Witam. >> Mam pytanie odnośnie ruchu drogowego. Czy policjant może kazać >> przejechać przez ciągłą linię, zatrzymać się na zatoce komunikacji >> miejskiej itp? Normalnie jest to zabronione i nie wiem, czy należy >> posłusznie wykonywać polecenia, czy można ich odmówić. > > Polecenie policjanta masz wykonać. Jeśli uważasz, że wydając je naruszył > przepisy, to później możesz napisać skargę. Jedynym, co dałoby Ci prawo do > niewykonania polecenia, to stan wyższej konieczności. Gdyby polecenie > policjanta prowadziło w sposób oczywisty do zagrożenia życia, zdrowia, > mienia, to wówczas masz szansę ewentualnie się wybronić. > > Natomiast to nie oznacza, że policjant ma prawo te polecenia wydawać w > dowolny sposób. Policjanci są szkoleni, są wytyczne itd. A co jeśli policjant to robi tylko po to żeby wystawić mandat za nie przestrzeganie przepisów? |
||
2015-08-06 13:08 | Re: Drogówka | Shrek |
On 2015-08-06 12:07, Liwiusz wrote: >> Czyli najpierw 80 potem zabudowany - no to masz 50/60;) > > Tak jest, ale to nie jest analogia do "80-50-80" na skrzyżowaniu. Jest - chodzi o to, że chcesz mieć 100 czy 120 przed zabudowanym i 80 po znaku teren zabudowany. Teren między zabudowanym porównaj sobie ze skrzyżowaniem. Albo jeszcze prościej masz 70 przed znakiem teren zabudowany i chcesz mieć 70 za znakiem. Dokładnie jak 70 przed i za skrzyżowaniem. I tu i tu traktując przepisy dosłownie na skrzyżowaniu do następnego "ograniczenia" jak i za zanakiem do następnego ograniczenia msz 50/60. Shrek |
||
2015-08-06 13:09 | Re: Drogówka | Shrek |
On 2015-08-06 12:07, (Tom N) wrote: > Shrek w > > > >> Na podobnej zasadzie przy wjeżdzie na teren zabudowany trzeba zawsze >> zwolnić do 50, chyba że znak powiedzmy 80 jest na tym samym słupku (ale > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ >> nie będzie, bo znaczyłoby to że 80 jest na całym terenie zabudowanym). > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ > > Zależy -- doczytasz? ;P Nie. Napiszesz?;) Shrek |
||
2015-08-06 13:30 | Re: Drogówka | Liwiusz |
W dniu 2015-08-06 o 13:08, Shrek pisze: > On 2015-08-06 12:07, Liwiusz wrote: > >>> Czyli najpierw 80 potem zabudowany - no to masz 50/60;) >> >> Tak jest, ale to nie jest analogia do "80-50-80" na skrzyżowaniu. > > Jest - chodzi o to, że chcesz mieć 100 czy 120 przed zabudowanym i 80 po > znaku teren zabudowany. Nie rozumiem. Chcę mieć 120/100 przed i 50/60 po. > Teren między zabudowanym porównaj sobie ze > skrzyżowaniem. Ale co tu porównywać? Nie ma podstaw uznawać, że ograniczenie prędkości obowiązuje do "pierwszej linii skrzyżowania". Niwelowanie znaków na skrzyżowaniu ma na celu jasność istniejących ograniczeń - aby wjężdżający w drogę na skrzyżowaniu był informowany o ograniczeniach, a nie ma na celu tego, aby na skrzyżowaniach ludzie hamowali na 5 metrów. > Albo jeszcze prościej masz 70 przed znakiem teren zabudowany i chcesz > mieć 70 za znakiem. Dokładnie jak 70 przed i za skrzyżowaniem. Nic nie chcę. Pisz jaśniej. > I tu i tu traktując przepisy dosłownie na skrzyżowaniu do następnego > "ograniczenia" jak i za zanakiem do następnego ograniczenia msz 50/60. Fakt, że znaki obowiązują "do najbliższego skrzyżowania" oznacza, że skrzyżowanie jeszcze łapie się w znakowym ograniczeniu (tak samo jak obowiązywanie czegoś do piątku w piątek też obowiązuje). -- Liwiusz |
||
2015-08-06 14:25 | Re: Drogówka | Shrek |
On 2015-08-06 13:30, Liwiusz wrote: >> Jest - chodzi o to, że chcesz mieć 100 czy 120 przed zabudowanym i 80 po >> znaku teren zabudowany. > > Nie rozumiem. Chcę mieć 120/100 przed i 50/60 po. Nie - chcesz mieć Eskę, ktróra się kończy w zabudowanym, a dalej 80. Shrek. |
nowsze | 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Drogówka "śledzi" i kumuluje wykroczenia... |
ChOpLaCz | 2008-11-29 00:46 |